Ελλάδα : Γιάννης Κεφαλογιάννης: Αγώνας για να μην απολέσει η Ελλάδα ούτε ευρώ κοινοτικής χρηματοδότησης για σιδηροδρομικά έργα

Τη στόχευση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, να μην «απολέσει η Ελλάδα ούτε ένα λεπτό του ευρώ κοινοτικής χρηματοδότησης για σιδηροδρομικά έργα», εξέφρασε από το βήμα του συνεδρίου της Πανελλήνιας Ένωσης Σιδηροδρομικών, ο υφυπουργός, αρμόδιος για θέματα Μεταφορών και Βουλευτής Ρεθύμνου, Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου προωθεί άμεσες πρωτοβουλίες με σκοπό την ολοκλήρωση μεγάλων έργων, τα οποία παρά το ότι είχαν διαφημιστεί στο παρελθόν, όπως υπογράμμισε, δεν υποστηρίχθηκαν στο μέτρο και στον βαθμό επίλυσης κομβικών θεμάτων.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναζητεί εφαρμόσιμες και αποτελεσματικές λύσεις, υποστηριζόμενες από υπαρκτές μελέτες, προκειμένου σύμφωνα με τον υφυπουργό, «οι πολίτες να κινούνται με τον σιδηρόδρομο με ασφάλεια, ταχύτητα και συνέπεια». Ως προτεραιότητα, τίθεται, η εξασφάλιση της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή Σεπολίων, η ολοκλήρωση της κατασκευής του δικτύου μέχρι το Αίγιο, η εναρμόνιση των ευρωπαϊκών οδηγιών στην ελληνική νομοθεσία, η προώθηση συνδέσεων των εμπορικών σιδηροδρομικών μεταφορών με βιομηχανικές περιοχές, η προσέλκυση φορτίων που θα καταστήσουν την Ελλάδα πύλη εισόδου της ευρωπαϊκής ηπείρου, καθώς και η βελτίωση της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης.

Τέλος, ο κ. Κεφαλογιάννης, υπογράμμισε πως δεν υπάρχει σιδηρόδρομος, χωρίς τους σιδηροδρομικούς. Εκφράζοντας παράλληλα, την επιδίωξη της κυβέρνησης, για μια αρμονική συνεργασία όλων των πλευρών που θα λειτουργήσει ως προϋπόθεση, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών, με προφανή οικονομικά οφέλη για την εθνική οικονομία, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και την επιλογή του φιλικότερου προς το περιβάλλον χερσαίου μέσου μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων».

Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη στο συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών:

«Κύριε πρόεδρε της Ομοσπονδίας, μέλη του ΔΣ, κυρίες και κύριοι

Έχοντας την τιμή να εκπροσωπώ την κυβέρνηση, αλλά και τον ίδιο τον πρωθυπουργό στο Συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι οι ενέργειές μας στο τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών αποσκοπούν να μην απολέσει η Ελλάδα ούτε λεπτό του ευρώ κοινοτικής χρηματοδότησης για σιδηροδρομικά έργα.

Αναλαμβάνουμε άμεσες πρωτοβουλίες προκειμένου να υλοποιηθούν μεγάλα έργα, τα οποία είχαν διαφημιστεί στο παρελθόν, αλλά δεν είχαν υποστηριχθεί στο μέτρο και στον βαθμό επίλυσης κομβικών θεμάτων. Καθημερινά αναζητούμε και βρίσκουμε λύσεις απτές, εφαρμόσιμες και αποτελεσματικές, προκειμένου οι πολίτες να κινούνται με τον σιδηρόδρομο με ασφάλεια, ταχύτητα και συνέπεια.
Καθημερινά αγωνιζόμαστε προκειμένου να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα ενός σιδηροδρομικού δικτύου που έχει περιοριστεί σχεδόν αποκλειστικά στον βασικό άξονα (ΠΑΘΕ). Σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο ελλιπώς συντηρημένο, στο οποίο οι εργαζόμενοι υπερβάλουν εαυτόν προκειμένου οι επιβάτες να μετακινηθούν στην ώρα τους με ασφάλεια.

Η σημερινή πολιτική ηγεσία δεν έχει πρόθεση να προβεί σε εξαγγελίες κενές περιεχομένου, παρουσιάζοντας έργα που δεν υποστηρίζονται από μελέτες υπαρκτές και εφαρμόσιμες.
Προτεραιότητά μας είναι να εξασφαλίσουμε ότι θα γίνει η υπογειοποίηση στα Σεπόλια, σεβόμενοι στο μέτρο του δυνατού, την καθημερινότητα των επιβατών και των κατοίκων της περιοχής. Επίσης, θα ολοκληρωθεί η κατασκευή του δικτύου μέχρι το Αίγιο, προκειμένου έως το τέλος του χρόνου να δοθεί σε κυκλοφορία η σιδηροδρομική γραμμή και να διασφαλιστούν 40 εκατομμύρια ευρώ μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων, με την αποπεράτωση και λειτουργία του έργου.

Πριν από λίγες ημέρες, ολοκληρώσαμε την εναρμόνιση των οδηγιών του τέταρτου σιδηροδρομικού πακέτου στην ελληνική νομοθεσία. Τριών οδηγιών που περιλαμβάνουν διατάξεις σχετικές με τη διαλειτουργικότητα, την ασφάλεια και τη διακυβέρνηση.
Ειδικά στο ζήτημα της διακυβέρνησης επιλέξαμε να εξαντλήσουμε τη διακριτική ευχέρεια που παρέχεται στα Κράτη Μέλη προκειμένου να απελευθερωθούν οι εθνικές επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές με τρόπο συντεταγμένο, δημιουργώντας μια αγορά με κανόνες και δίκαιους όρους για όλους τους συμμετέχοντες.

Το μοντέλο που είχε επιλεγεί από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία στην εναρμόνιση της οδηγίας 2016/2370 ήταν η αυτούσια αντιγραφή της οδηγίας, που αναφέρονταν τόσο στο οριζόντιο όσο και στο κάθετο μοντέλο διάρθρωσης της σιδηροδρομικής αγοράς.
Με αυτό τον τρόπο, όμως, παραβιάζεται η ίδια η αρχή της εναρμόνισης που προβλέπει την επιλογή των μέτρων, τα οποία κάθε Κράτος Μέλος γνωρίζει ότι ταιριάζουν στη σιδηροδρομική του αγορά.

Κάποια κράτη μέλη ακολουθούν το κάθετο μοντέλο και άλλα, όπως η Ελλάδα, το οριζόντιο. Η επιλογή της άκριτης εφαρμογής και των δύο αφενός δεν είναι ορθή νομοθέτηση και ελλοχεύει ο κίνδυνος η κοινότητα να απαιτήσει την επανάληψή της. Αφετέρου, δεν έχει νόημα, γιατί εάν αποφασιστεί να μεταβληθεί η μορφή της αγοράς, τα δικαιώματα που προκύπτουν από την οδηγία δεν χάνονται, αλλά εφαρμόζονται προσαρμοζόμενα στις νέες συνθήκες.

Στις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές προωθούνται συνδέσεις με βιομηχανικές περιοχές των οποίων οι μελέτες βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια ωρίμανσης. Εξασφαλίζεται η προσέλκυση φορτίων προκειμένου η Ελλάδα να καταστεί πύλη εισόδου της ευρωπαϊκής ηπείρου και επιλύονται χρονίζοντα προβλήματα, με στόχο να ενισχυθεί η ασφάλεια και να αυξηθεί η χωρητικότητα.
Ενδεικτικά, η βελτίωση της σηματοδότησης και η τηλεδιοίκηση, πρέπει να είναι λειτουργικές και βιώσιμες σε βάθος χρόνου και απρόσβλητες σε επιθέσεις βανδαλισμού και κλοπών.
Σιδηρόδρομος, όμως, δεν υπάρχει χωρίς σιδηροδρομικούς. Οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο είναι άνθρωποι του μόχθου, με ικανότητα και ειδίκευση και γι΄ αυτό μας απασχολεί το παρόν και μέλλον τους.

Εργαζόμενοι και επιβάτες αποτελούν τον πυρήνα του μεταφορικού μέσου που ξεπερνά τα 150 χρόνια ιστορίας στη χώρα μας.
Αποτελεί, λοιπόν, βασική επιδίωξη για την κυβέρνησή μας, η αρμονική συνεργασία όλων των πλευρών ως προϋπόθεση για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών, με προφανή οικονομικά οφέλη για την εθνική οικονομία, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και την επιλογή του φιλικότερου προς το περιβάλλον χερσαίου μέσου μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων.
Εύχομαι καλή επιτυχία στο συνέδριό σας και θα περιμένω με χαρά την κοινοποίηση των θέσεων του συνεδρίου σας»

Τα σχόλια είναι κλειστά.