Κρήτη : Οι διεκδικήσεις των φοιτητών δεν μπαίνουν σε καραντίνα

Κείμενο υπογραφών των φοιτητών της σχολής ΗΜΜΥ του Πολυτεχνείου Κρήτης

Το τελευταίο διάστημα οι φοιτητές της σχολής μας ,όπως και ο ελληνικός λαός βρίσκεται αντιμέτωπος με πρωτόγνωρες καταστάσεις, που προκύπτουν από την εξέλιξη της πανδημίας του κορονοϊου.

Η αναστολή της λειτουργίας των πανεπιστημίων, στο πλαίσιο των μέτρων για την αντιμετώπιση της επιδημίας του Covid 19 ,αν και αναγκαία, έχει δημιουργήσει πρωτόγνωρες συνθήκες για τους φοιτητές και τους εκπαιδευτικούς των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Σε όλους τους τόνους η κυβέρνηση με κάθε μέσο προσπαθεί να τονίσει την ατομική ευθύνη του καθενός ώστε να μην εξαπλωθεί η πανδημία..

Η προσπάθεια για μετακύλιση των ευθυνών του κράτους στην «ατομική» ευθύνη του καθένα για τους φοιτητές του ΗΜΜΥ δεν είναι καινούριο φαινόμενο.

Είναι πάγια τακτική της πρυτανείας και της εκάστοτε κοσμητείας της σχολής μας όλα τα προηγούμενα χρόνια να απαντούν στις διεκδικήσεις των Φοιτητικών μας Συλλόγων χρεώνοντας τις αδυναμίες της Ανώτατης Εκπαίδευσης «στην τεμπελιά των φοιτητών».

Ένας φοιτητής του ΗΜΜΥ από την στιγμή που πατάει το πόδι του στην σχολή έχει να αντιμετωπίσει μια καθημερινότητα που αποτελείται από ένα ατελείωτο άγχος, που από την μία έχει να κάνει με την προσπάθεια να ανταπεξέλθει στα deadline και στις διαρκείς εξετάσεις και από την άλλη με την προσπάθεια να παραμείνει στα Χανιά με το κόστος ζωής συνεχώς να αυξάνεται.

Η ΓΣΤ της σχολής του ΗΜΜΥ είναι η πρώτη ΓΣΤ σε όλο το Πολυτεχνείο Κρήτης που υλοποιεί μέχρι κεραίας τα μέτρα της εκάστοτε κυβέρνησης, με στόχο η σχολή μας να εναρμονιστεί με τις ανάγκες της «αγοράς»,όπως διακηρύσσουν.

Το 2010 ψηφίστηκε στην ΓΣΤ του ΗΜΜΥ η εισαγωγή των αλυσίδων, των προαπαιτούμενων μαθημάτων. Το επιχείρημα τότε ήταν ότι «οι φοιτητές θα πιεστούν και θα διαβάζουν περισσότερο»

Αρκεί να ρίξουμε μια ματιά στα στοιχεία της γραμματείας του Νοεμβρίου του 2017 για το αν οι αλυσίδες είχαν το προσδοκώμενο αποτέλεσμα.

 Το 43% των εισακτέων του 2016 είχε περάσει από κανένα έως πέντε μαθήματα τον Νοέμβρη του 2017.
 Αντίστοιχα το 15% των φοιτητών που εκείνη την χρονιά ήταν 5o έτος δεν είχε περάσει ούτε ένα μάθημα, ενώ μόλις 1 φοιτητής έχει καταφέρει να έχει περάσει όλα του τα μαθήματα μέχρι το 5ο έτος.
 Το 52% ,πάνω από τους μισούς εισακτέους που εκείνη την χρονιά ήταν 5ο έτος δεν είχαν περάσει ούτε τα μισά μαθήματα της σχολής.
Σαν να μην έφταναν αυτά τα στοιχεία η ΓΣΤ της σχολής ΗΜΜΥ ψήφισε την κατάργηση της εμβόλιμης εξεταστικής, της πρόσθετης εξεταστικής που είχαν δικαίωμα να δίνουν οι επί πτυχίω φοιτητές.

Σε κινητοποίηση που πραγματοποιήθηκε από αντιπροσωπεία μελών του Φοιτητικού μας Συλλόγου τέθηκαν συγκεκριμένα ερωτήματα στον κοσμήτορα του τμήματος. Θεωρούμε ότι οι απαντήσεις που πήραμε από τον κοσμήτορα της σχολής ΗΜΜΥ κ. Λιάβα, πρέπει να είναι σε γνώση των συμφοιτητών μας.

Η απάντηση του κοσμήτορα στις διεκδικήσεις μας,να ξανασυζητήσει η ΓΣΤ για κατάργηση των αλυσίδων και για επαναφορά της εμβόλιμης εξεταστικής «ήταν ότι δε θέλει να διαταράξει την ηρεμία της ΓΣΤ», γιατί ήταν ένα ζήτημα που δίχασε τότε τη συνέλευση.

Στο αίτημα μας να υπάρχει λίστα διπλωματικών ανά τομέα της σχολής με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, πήραμε την απάντηση ότι ένας φοιτητής που επιλέγει μόνο «εύκολα» μαθήματα επιλογής θα είναι δύσκολο να βρει πτυχιακή.

Στο ζήτημα της λειτουργίας των εργαστηρίων η απάντηση ήταν ότι δεν φταίει η χρηματοδότηση όταν ένα εργαστήριο δεν λειτουργεί σωστά, αλλά το ότι οι μεταδιδακτορικοί δεν κάνουν καλά την δουλειά τους.

Στο εύλογο ερώτημά μας,πώς το μέτρο των προαπαιτούμενων μαθημάτων έχει βοηθήσει τους φοιτητές που εργάζονται για να τελειώσουν τις σπουδές τους, πήραμε την απάντηση ότι ένας φοιτητής που εργάζεται μπορεί να κάνει χρήση του δικαιώματος μερικής φοίτησης και να πάρει παράταση στο πότε θα τελειώσει την σχολή.

Καμία πρόβλεψη για το πώς θα μειωθεί ο Μ.Ο. αποφοίτησης της σχολής, που με βάση τα λειψά στοιχεία που δίνει η γραμματεία αυτήν την στιγμή πρέπει να περνάει τα 8 χρόνια.
Στο αίτημα μας να μην μετατραπεί κανένα μάθημα που είναι χρήσιμο για τις σπουδές μας σε μάθημα επιλογής, η απάντηση που πήραμε ήταν, ότι το πρόγραμμα σπουδών πρέπει διαρκώς να αναπροσαρμόζεται στις ανάγκες της αγοράς.

Σε αυτήν την λογική υποχρηματοδοτείται ένας ολόκληρος τομέας του ΗΜΜΥ,όπως του MHL και μεταφέρονται μαθήματα από υποχρεωτικά σε επιλογής.(βλέπε Προχωρημένη Λογική Σχεδίαση).

Σύμφωνα με τον κοσμήτορα της σχολής οι «αλυσίδες-προαπαιτούμενα μαθήματα» τονίζουν την ακαδημαϊκότητα της σχολής και ότι πρέπει να γίνουν και άλλα βήματα ώστε να φτάσουμε τα πανεπιστήμια του εξωτερικού.

Μάλλον χρειάζεται να ενημερώσουμε την κοσμητεία της σχολής και το Υπουργείο Παιδείας ότι τα κριτήρια αξιολόγησης των πανεπιστημίων, δεν παίρνουν υπόψη τους, το ποιος μπορεί να σπουδάσει σε αυτά.

Σε αυτά τα πανεπιστήμια έχουν θέση μόνο όσων αντέχει η τσέπη τους και η τεράστια πλειοψηφία κυνηγάει μια «θέση στον ήλιο» μέσω υποτροφιών.

Δεν τρέφουμε καμία αυταπάτη ότι η κατάσταση που επικρατεί στην σχολή μας δεν είναι αποτέλεσμα κάποιας ιδιοτροπίας των καθηγητών, ούτε γίνεται για το καλό μας.

Είναι συνολικό σχέδιο της ΕΕ, των κυβερνήσεων που την υπηρετούν και των φερέφωνων τους μέσα στα πανεπιστήμια που ονειρεύονται ένα πανεπιστήμιο της αγοράς.

Ένα πανεπιστήμιο που θα βγάζει αποφοίτους διαφορετικών ταχυτήτων, με διαφορετικά και πετσοκομμένα εργασιακά δικαιώματα. Ένα πανεπιστήμιο όπου θα είναι «νόμιμες» οι μπίζνες και «παράνομες» οι κινητοποιήσεις των φοιτητών.

Ένα πανεπιστήμιο που θα πουλάει μεταπτυχιακά, τίτλους σπουδών και θα αντιμετωπίζει τους φοιτητές σαν πελάτες! Τέτοιο πανεπιστήμιο τους το χαρίζουμε!

Απαντάμε ότι οι διεκδικήσεις μας δεν μπαίνουν σε καραντίνα, ούτε μπορούν να περιμένουν το «μετά». Στον 21ο αιώνα υπάρχουν όλες οι δυνατότητες, ώστε να παρέχεται δημόσια , δωρεάν και υψηλού επιπέδου πανεπιστημιακή εκπαίδευση.

Σε ένα τέτοιο πανεπιστήμιο ίσως θα ήταν χρήσιμα τα προαπαιτούμενα μαθήματα, από την στιγμή όμως που το κράτος θα εξασφάλιζε ότι ο φοιτητής θα μπορούσε απερίσπαστος να ασχοληθεί με τις σπουδές του.

Το σύγχρονο και αναγκαίο είναι ένα πανεπιστήμιο που θα εξασφαλίζει το μέλλον του αποφοίτου, με ένα πτυχίο για κάθε επιστημονικό αντικείμενο, με όλη την αναγκαία γνώση σε αυτό, ώστε να βρίσκει ένας απόφοιτος δουλειά.

Απαιτούμε να ληφθούν άμεσα μέτρα για το ΗΜΜΥ:

 Να τοποθετηθούν δημόσια όλα τα μέλη της ΓΣΤ για το ζήτημα της κατάργησης της εμβόλιμης εξεταστικής και των προαπαιτούμενων μαθημάτων .
 Άμεση κατάργηση των αλυσίδων «προαπαιτούμενων» μαθημάτων ,με ευθύνη της ΓΣΤ, όταν ανοίξει η σχολή.
 Διπλή εξεταστική για όλους τους φοιτητές με ευθύνη του Υπουργείου. Επαναφορά της εμβόλιμης εξεταστικής στο ΗΜΜΥ.
 Να εξασφαλιστεί ότι η διαδικασία της τηλεκπαίδευσης θα γίνει με τους καλύτερους δυνατούς όρους, να γίνει στο σύνολο των μαθημάτων και χωρίς τεχνικά προβλήματα και να μην αποκλείεται κανείς από την εκπαιδευτική διαδικασία.

Καλούμε τους φοιτητές του ΗΜΜΥ :

  • Να καταργήσουν τις αλυσίδες στην πράξη, να δηλώσουν κανονικά τα μαθήματα τους και να παραδώσουν τα project των μαθημάτων, ανεξάρτητα αν έχουν περάσει τα αντίστοιχα προαπαιτούμενα μαθήματα. Συλλογικά να απαιτήσουμε συμμετοχή στην εξεταστική χωρίς όρους.
  • Σε μάζεμα υπογραφών για την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων μας. https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfbjpR-gMlM-1j_fdsfUZ4PB867jIn7wJLRWN-PJuMiTJDl8A/viewform?usp=sf_link
  • Πρωτοβουλία Εκλεγμένων και Υποψηφίων στην σχολή του ΗΜΜΥ με την Πανσπουδαστική Κ.Σ

Τα σχόλια είναι κλειστά.