Μαθητικός ξεσηκωμός στα Χανιά: Καταλήψεις και κινητοποίησεις για να ακουστούν στο Υπουργείο

Μαθητικός ξεσηκωμός στα Χανιά: Καταλήψεις και κινητοποίησεις για να ακουστούν στο Υπουργείο

Με καταλήψεις, πορείες αλλά και ένα κείμενο – πλαίσιο αιτημάτων, το οποίο συνυπογράφουν σχεδόν όλα τα γενικά και επαγγελματικά λύκεια του νομού Χανίων, οι μαθητές εναντιώνονται στο νέο νόμο του Υπουργείου Παιδείας για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ενώ διεκδικούν ασαφαλέστερες συνθήκες διδασκαλίας.

 

Το πρωί της Δευτέρας, μαθητές σχολείων που τελούν υπό κατάληψη έκαναν συγκέντρωση και πορεία στο κέντρο της πόλης.

Την ίδια ώρα, με ένα ενίαιο κείμενο, το 15μελες συμβούλιο 4ου ΓΕΛ ΧΑΝΙΩΝ το 15μελες συμβούλιο 2ου ΓΕΛ ΧΑΝΙΩΝ, το 15μελες συμβούλιο 1ου ΕΠΑΛ ΧΑΝΙΩΝ, το 15μελες συμβούλιο ΓΕΛ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ, το 15μελες συμβούλιο ΓΕΛ ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΑΣ, το 15μελες συμβούλιο του 3ου ΓΕΛ ΧΑΝΙΩΝ, το 15μελες συμβούλιο του ΕΠΑΛ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, το 15μελες συμβούλιο του ΓΕΛ ΒΑΜΟΥ, το 15μελες συμβούλιο του ΓΕΛ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ, το 15μελες συμβούλιο του λυκείου ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ, το 15μελες συμβούλιο του ΓΕΛ ΒΟΥΚΟΛΙΩΝ και το 15μελες συμβούλιο ΓΕΛ ΑΛΙΚΙΑΝΟΥ αναφέρουν:

«Τα λύκεια του νόμου Χανίων ζητούν να ακουστούν τα αιτήματα για τα οποία αγωνίζονται από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς. Να σημειωθεί πως ο χαρακτήρας των αιτημάτων ξεπερνάει το εκπαιδευτικό πλαίσιο, καθώς διανύουμε μια πανδημία, η οποία επηρεάζει περισσότερο από αισθητά τις εκπαιδευτικές μονάδες και τη λειτουργία τους.

Δεδομένης, λοιπόν, της επιδημιολογικής κατάστασης η οποία επικρατεί στη χώρα μας από τον Μάρτιο του 2020 και της συνεχούς προσπάθειας για τη διατήρηση των σχολικών μονάδων ανοικτών, θεωρούμε ακατάλληλη την κίνηση του υπουργείου να περάσει νομοσχέδιο το οποίο ορίζει πως η αναστολή ενός τμήματος μπορεί να επέλθει εφόσον νοσήσει το 50+1% του συνόλου του. Είναι προφανές, πως κάτι τέτοιο, θα προκαλέσει γρηγορότερη αύξηση των κρουσμάτων και κατά συνέπεια την ολική καταστολή πολλών σχολείων. Επειδή η πρόληψη είναι η καλύτερη θεραπεία, ζητούμε την άμεση κατάργηση του προαναφερθέντος και αναθεώρηση των ήδη υπαρχόντων μέτρων έτσι ώστε να μπορεί να εξασφαλιστεί η υγεία κάθε μαθητή και καθηγητή. Πέραν αυτού, δεν θα μπορούσαν να λείπουν από τα αιτήματα των μαθητών εκείνα με εκπαιδευτικό χαρακτήρα.

Λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων του 2021 όπου και λειτούργησε για πρώτη φορά η ελάχιστη βάση εισαγωγής, η οποία διαμορφώνεται βάσει των βαθμολογιών των υποψηφίων σε κάθε επιστημονικό πεδίο, κρίνουμε άδικο να μένει εκτός σχολής ένα τόσο μεγάλο ποσοστό υποψηφίων εισαχθέντων. Ζητούμε την κατάργηση της Ε.Β.Ε καθώς αποτελεί τροχοπέδη στον αγώνα μας για τη διεκδίκηση ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση. Τέλος, από φέτος θα τεθεί σε λειτουργία η τράπεζα θεμάτων σε Α’ και Β’ λυκείου.

Ο συγκεκριμένος τρόπος εξέτασης, προωθεί τη βαθμοθηρία και μονόπλευρη μόρφωση καθώς απαιτεί από τους μαθητές την αποστήθιση μιας υπέρογκης ύλης, η οποία δεν αφήνει περιθώρια για σωστή και κατανοητή διεξαγωγή του μαθήματος. Ακόμη, θεωρούμε την επιβολή της τράπεζας θεμάτων, χωρίς να υπάρχει το απαραίτητο υπόβαθρο για την σωστή λειτουργία της, απερίσκεπτη ενέργεια του υπουργείου Παιδείας. Ζητούμε την αναθεώρηση και αναδιαμόρφωση της, μέσα σε πλαίσια τα οποία εξυπηρετούν και κατανοούν τις ανάγκες κάθε μαθητή.

Είναι απαραίτητο, τα αιτήματα αυτά να γνωστοποιηθούν τόσο σε όσους έχουν άμεση σχέση με τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση όσο και στους υπόλοιπους πολίτες. Η προσπάθεια για την επίτευξη των παραπάνω αιτημάτων είναι συλλογική και η διάθεση για υπεράσπιση εκείνων αρκετά ισχυρή ώστε να εγγυηθούμε πως ο αγώνας θα συνεχιστεί».

Πηγή: zarpanews.gr

Τα σχόλια είναι κλειστά.