Πέπη Μπιρλιράκη :Στόχος μας η δημιουργία ενός 12μηνου βιώσιμου τουριστικού μοντέλου

Προσωπικότητα που συνέδεσε την παρουσία της στον Δήμο με την «ποιοτική» αναρρίχηση των τουριστικών μεγεθών του Ρεθύμνου. Πλέον έχει θέσει ως στόχο την ανάδειξη του Ρεθύμνου σε 12μηνο τουριστικό προορισμό.

Οπως επισημαίνει στη συνέντευξή της στον «E.T.» της Κυριακής η αντιδήμαρχος Ρεθύμνης κ. Πέπη Μπιρλιράκη, υπάρχει έντονη ανάγκη προγραμματισμού περισσότερων πτήσεων κατά τη διάρκεια του χειμώνα με στόχο την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος. Παράλληλα δίνει ιδιαίτερη έμφαση και στη σημασία του εσωτερικού τουρισμού. «Χρειαζόμαστε άμεση πρόσβαση όλο τον χρόνο, μιας και είναι πραγματικά λυπηρό να χάνονται τόσες χειμερινές τουριστικές σεζόν αποκλειστικά και μόνο λόγω αδυναμίας συνδεσιμότητας», τονίζει χαρακτηριστικά.

Ποια είναι η εικόνα που έχετε αυτή τη στιγμή για την πορεία της φετινής τουριστικής σεζόν και ποια είναι τα μηνύματα που λαμβάνετε μετά από ένα πρωτόγνωρο για τον παγκόσμιο τουρισμό 2020;

Ο ιός Covid-19 μάς έφερε αντιμέτωπους με νέα δεδομένα, νέες ανάγκες και νέες προκλήσεις. Δράσεις, στρατηγικές και πρακτικές, οι οποίες ακολουθούνταν έως τώρα με εξαιρετικά αποτελέσματα, πρέπει να προσαρμοστούν, να εξελιχθούν ή και να αντικατασταθούν.

Από την αρχή της πανδημίας διοργανώθηκαν εκπαιδευτικά σεμινάρια για τους ανθρώπους του τουρισμού από την Περιφέρεια και το Πανεπιστήμιο Κρήτης, ενώ ο Δήμος Ρεθύμνης με τηλεοπτικά σποτάκια, με συνεχείς αναρτήσεις στην επίσημη ηλεκτρονική πλατφόρμα www.rethymno.guide, με την πρωτοβουλία

Παράθυρο στον Κόσμο του Συλλόγου Ξεναγών Κρήτης και Σαντορίνης, με διαρκή επικοινωνία με τους επαναλαμβανόμενους επισκέπτες, αλλά και με τo ξενοδοχείο Covid-19, κατάφερε να προσφέρει ισορροπία ανάμεσα στη φιλοξενία και την ασφάλεια.

Σχετικά με τη φετινή τουριστική σεζόν, μέχρι τον Ιούνιο θα είμαστε σε αναμονή, καθώς η τωρινή περίοδος, η οποία παραδοσιακά ήταν περίοδος κρατήσεων, αυτή τη στιγμή είναι περίοδος αβεβαιότητας όπου περιμένουμε τα αποτελέσματα των εμβολιασμών, τη μελέτη των μεταλλάξεων του ιού Covid-19, τη διερεύνηση πρωτοκόλλων ασφαλείας επισκεπτών και άλλα σημαντικά ζητήματα. Ως αποτέλεσμα και παρόλο που όλοι βρίσκονται σε ετοιμότητα, οι tour operators είναι καθηλωμένοι, οι αεροπορικές εταιρίες περιμένουν οδηγίες και τα καταλύματα φιλοξενίας αναδιοργανώνονται συνεχώς με βάση τις νέες εξελίξεις.

Σε ποιους άξονες αναπτύσσεται η στρατηγική σας για τα επόμενα χρόνια στην κατεύθυνση ενίσχυσης του τουριστικού προϊόντος του Ρεθύμνου;

Ο κύριος άξονας, στον οποίο κινείται εδώ και πολλά χρόνια ο Δήμος Ρεθύμνης, είναι η δημιουργία ενός 12μηνου βιώσιμου τουριστικού μοντέλου με την καλύτερη δυνατή χρήση των φυσικών πόρων, τη διατήρηση και τη διαφύλαξη της φυσικής και της πολιτιστικής ταυτότητας, τη βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων και την προώθηση υψηλού επιπέδου τουριστικών υποδομών με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Με βάση τα νέα δεδομένα, είναι απαραίτητη η αναδιάρθρωση και εξέλιξη της τουριστικής εκπαίδευσης, η ενίσχυση της τουριστικής επιχειρηματικότητας, αλλά κυρίως, η αναζήτηση και υποστήριξη όσο το δυνατόν περισσότερων εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

Εχοντας προ πολλού ξεπεράσει το τρίπτυχο του «sunlust» (ταξίδια με στόχο την αναζήτηση του ήλιου και της ξεκούρασης) απαντάμε στον σύγχρονο επισκέπτη που επιλέγει πια τις διακοπές του με βάση συγκεκριμένες θεματικές.

Οικογενειάρχες, συνταξιούχοι, μελλόνυμφοι, νέοι επαγγελματίες, φοιτητές, μαθητές, αθλητές, όλοι αναζητούν δραστηριότητες και εμπειρίες, σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις τους. Φιλότεχνοι, λάτρεις του οίνου και της γαστρονομίας, ψηφιακοί νομάδες (digital nomads), φυσιολάτρες, λάτρεις των σπορ και της υπαίθρου, θρησκευτικοί επισκέπτες θέλουν να ανακαλύψουν και να εξερευνήσουν σε βάθος τον προορισμό που θα τους προσφέρει τις πιο ενδιαφέρουσες βιωματικές εμπειρίες.

Σημαντική μορφή τουρισμού επίσης, την οποία υποστηρίζει και ενισχύει ο Δήμος Ρεθύμνης, είναι και ο αγροτουρισμός, καθώς τα τοπικά προϊόντα πρέπει να αποτελούν μέρος της εμπειρίας του επισκέπτη, διαμορφώνοντας έτσι ένα πλαίσιο σύνδεσης των παραγωγών του πρωτογενούς τομέα με τον τριτογενή.

Τέλος, η «μετάβαση» του ρεθυμνιώτικου τουρισμού στην καινοτομία, τις νέες τεχνολογίες, τις τάσεις για διαμόρφωση μιας μοντέρνας εικόνας, εφαρμόζοντας τη στρατηγική επικοινωνίας του τουριστικού προϊόντος, πραγματοποιήθηκε ήδη με τη δημιουργία μιας αμιγώς τουριστικής πλατφόρμας, του www.rethymno.guide. Στόχος του Δήμου Ρεθύμνης αποτελεί η επιπλέον ενίσχυση του ψηφιακού marketing, η αποτελεσματική αξιοποίηση του 5G και όλων των νέων τεχνολογικών εργαλείων, η περαιτέρω ανάπτυξη και εξέλιξη του Place Branding και η δημιουργία ακόμα περισσότερων δικτύων συνεργασίας για την προώθηση καλών πρακτικών και ανταλλαγής εμπειριών.

Ποιος είναι ο ρόλος του εσωτερικού τουρισμού για το Ρέθυμνο; Υπάρχει κάποιο σχέδιο για την προσέλκυση Ελλήνων ταξιδιωτών;

Ο σχεδιασμός του Δήμου μας πάντα εμπεριείχε τον εσωτερικό τουρισμό. Το Ρέθυμνο φιλοξενεί αρκετά μεγάλο αριθμό επισκεπτών απ’ όλη την Κρήτη τα Σαββατοκύριακα στη διάρκεια όλου του έτους, με αυξημένη επισκεψιμότητα την περίοδο του χειμώνα απ’ όλη την Ελλάδα και την Κύπρο για την Παιχνιδοχώρα για το Ρεθεμνιώτικο Καρναβάλι, καθώς και για την περίοδο του Πάσχα.

Το μειονέκτημα της έλλειψης αεροδρομίου και ακτοπλοϊκής σύνδεσης με την κεντρική Ελλάδα είναι για πολλούς πλεονέκτημα γιατί ο προορισμός Ρέθυμνο (που ούτως ή άλλως διαθέτει 2 αεροδρόμια και 2 λιμάνια σε απόσταση 1 ώρας) είναι απολαυστική αποκάλυψη με ήσυχο και καθαρό περιβάλλον, ζωντανής πόλης και όμορφης ενδοχώρας με γεμάτη ατζέντα εκδηλώσεων και εμπειριών κάθε είδους όλο τον χρόνο και πάνω απ’ όλα με εξαιρετικούς οικοδεσπότες.

Ο Δήμος αναδεικνύει και προβάλλει όλα τα παραπάνω, είναι πάντως γεγονός ότι ο συνδυασμός των χαρακτηριστικών αυτών με την ευρεία γκάμα των τουριστικών και γαστρονομικών καταλυμάτων, τα οποία προσφέρουν τίμια σχέση τιμής-υπηρεσιών, είναι η μεγάλη έκπληξη πολλών επισκεπτών, οι οποίοι γίνονται οι καλύτεροι διαφημιστές μας.https://eleftherostypos.gr/

Τα σχόλια είναι κλειστά.