Περισσότερα από 60 ξενοδοχειακά projects θα αναπτυχθούν στην Ελλάδα μέσα στην επόμενη τετραετία 4 στα 10 νέα ξενοδοχεία θα λειτουργούν κάτω από τη σκέπη διεθνών brands

Η διαρκής εξέλιξη του ελληνικού τουρισμού αναδεικνύει πιο σημαντική από ποτέ την ανάγκη για σαφή αποτύπωση και συνολική θεώρηση της ανάπτυξής του. Στο πλαίσιο αυτό η Travelworks Public Relations προχώρησε στην προετοιμασία του “Greek Market Report | Hotel Investments 2024 – 2027”, που έχει ως στόχο να προσφέρει μια συνοπτική απεικόνιση του τοπίου της ελληνικής φιλοξενίας μέσα από την καταγραφή των σημαντικότερων επερχόμενων ξενοδοχειακών projects, καθώς και τις προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου όπως αυτές αποτυπώνονται μέσα από τις απόψεις θεσμικών φορέων και τις στρατηγικές σημαντικών παικτών της αγοράς και διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων.

Συγκεκριμένα στο paper συμμετείχαν οι:
● Δρ. Άρης Ίκκος, ISHC, TTRA , Επιστημονικός Διευθυντής του Ινστιτούτου ΣΕΤΕ
● Ναταλία Στράφτη, Deputy CEO, Grivalia Hospitality
● Πάνος Παλαιολόγος, Founder, Hotel Brain
● Ανδρέας Κουκάς, Director Development Greece & Cyprus, Hilton
● Νίκος Χάντζος, Consultant, International Hotel Development – Greece & Cyprus, Marriott International
● Frank Reul, VP – Development Accor Premium, Midscale & Economy Eastern Europe, Balkans, Italy & Greece, Accor Hotels
● Leon Avigad, Founder & Co-Owner, Brown Hotels
● Βασίλης Θεμελίδης, Regional Director South & East Europe, Wyndham Hotels & Resorts
● Elie Milky, Vice President of Development, Radisson Hotel Group
● María Zarraluqui, Vice President – Global Development, Meliá Hotels International
● Carlos Paredes Fernández, Director of Hotel Development EAME – Inclusive Collection, Hyatt Hotels Corporation
● Πάνος Κωνσταντινίδης, CEO, SWOT Hospitality
Μεταξύ άλλων στο “Greek Market Report | Hotel Investments 2024 – 2027” καταγράφονται οι ακόλουθες απόψεις:

Δρ. Άρης Ίκκος, ISHC, TTRA
Επιστημονικός Διευθυντής του Ινστιτούτου ΣΕΤΕ
Η επιτυχία του Ελληνικού Τουρισμού τα τελευταία χρόνια, όπως αποδεικνύουν όλες οι μελέτες του IΝΣΕΤΕ, στηρίζεται στην πολύ καλή εμπειρία των επισκεπτών, που είναι καλύτερη από εκείνη σε ανταγωνιστικούς προορισμούς. Βασικοί παράγοντες αυτής της επιτυχίας είναι η φιλικότητα των κατοίκων και οι πολύ θετικές επιδόσεις στην εξυπηρέτηση των επισκεπτών από το ανθρώπινο δυναμικό που εργάζεται στις τουριστικές επιχειρήσεις, η γαστρονομία, η φυσική ομορφιά του τόπου, η αίσθηση ασφάλειας καθώς και οι υψηλής ποιότητας υποδομές διαμονής. Η ισχύς του ελληνικού τουριστικού προϊόντος σε συνδυασμό με την ανθεκτικότητα που επέδειξε ο Ελληνικός Τουρισμός κατά την οικονομική κρίση, κατά τη διάρκεια της πανδημίας αλλά και μετά από αυτήν, καθώς και η πολιτική, συναλλαγματική και οικονομική σταθερότητα, έχουν οδηγήσει σε αυξημένο ενδιαφέρον επενδυτών. Ενδιαφέρον που ενισχύθηκε από την επαναπόκτηση της επενδυτικής βαθμίδας και από την ανάπτυξη που ξεπέρασε αυτή των περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών.

Ναταλία Στράφτη
Deputy CEO, Grivalia Hospitality
Στην Grivalia Hospitality παραμένουμε επικεντρωμένοι στον τομέα της branded ultra-luxury φιλοξενίας, η οποία θεωρούμε ότι έχει σημαντικό περιθώριο ανάπτυξης στον ελλαδικό χώρο. Στόχος μας είναι να διευρύνουμε τους ορίζοντες της παραδοσιακής ελληνικής φιλοξενίας μέσα από συνεργασίες με κορυφαία international flags και Ελληνες operators, φέρνοντας στο προσκήνιο νέους προορισμούς πάντα με σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον και στην τοπική κληρονομιά. Η δημιουργία πολυτελών και αειφόρων τουριστικών προϊόντων αποτελεί προτεραιότητα, καθώς και η προσφορά καινοτόμων εμπειριών στο σύνολο των ξενοδοχείων μας όπως και η εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών στη λειτουργία και ανάπτυξη αυτών.

Πάνος Παλαιολόγος
Founder, Hotel Brain
Η HotelBrain υποδέχτηκε το 2024 με συμφωνίες για 7 νέα ξενοδοχεία, ενώ το 2023 είδε τον κύκλο εργασιών της να κλείνει σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, ξεπερνώντας τα 100 εκατομμύρια ευρώ. Για το 2024 οι προβλέψεις δείχνουν 20% αύξηση στον τζίρο, καθώς στο portfolio του ομίλου θα προστεθούν τουλάχιστον 10 ξενοδοχεία ακόμη. Μάλιστα για πέντε από αυτά έχουν ήδη υπογραφεί οι σχετικές συμφωνίες και η εταιρία θα τα παραλάβει στους επόμενους δύο μήνες, ενώ υπάρχει ένα Pipeline τουλάχιστον 15 ακόμη ξενοδοχείων. Aξίζει να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά η HotelBrain ξεπέρασε τον αριθμό ρεκόρ των 100 μισθωμένων ξενοδοχείων -αριθμός που αυξάνεται συνεχώς, καθώς προσθέτει νέες μονάδες και -πολύ σημαντικό- καινούργιους προορισμούς στο χαρτοφυλάκιό της.

Ανδρέας Κουκάς
Director Development Greece & Cyprus, Hilton
Η Hilton διαθέτει οκτώ ξενοδοχεία στην Ελλάδα, με σχέδια να ανοίξει έξι ακόμη τα επόμενα χρόνια. Τα τελευταία χρόνια, έχουμε επενδύσει στην ανάπτυξή μας στην Ελλάδα, με την παρουσία Hilton brands τόσο σε αστικά κέντρα όσο σε νησιωτικούς προορισμούς, με ξενοδοχεία στη Σαντορίνη, την Κρήτη και τη Ρόδο. Τα επόμενα projects μας θα φέρουν τα Conrad Hotels & Resorts στην Αθήνα, καθώς και το πρώτο μέλος της Curio Collection by Hilton στην ηπειρωτική χώρα. Πέρα από τους κύριους τουριστικούς προορισμούς και την πρωτεύουσα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν για εμάς και οι ανερχόμενοι προορισμοί, όπως και το άνοιγμα σε νέες αγορές.

Νίκος Χάντζος
Consultant, International Hotel Development – Greece & Cyprus, Marriott International
Με σταθερή παρουσία στην Ελλάδα από το 2016, η Marriott διαθέτει το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο ξενοδοχείων διεθνούς αλυσίδας στη χώρα με 33 ενεργά ξενοδοχεία και τέσσερα ακόμη στο pipeline. Το 2023 ήταν μια ιδιαίτερα παραγωγική χρονιά για τον Όμιλο, καθώς υπογράφηκαν τέσσερις νέες συμφωνίες, μία εκ των οποίων αφορά στην άφιξη στην Ελλάδα του πρώτου Tribute beach resort στην περιοχή Σταλίδα της Κρήτης, το οποίο θα αποτελέσει και το πρώτο για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Για το 2024, στόχος μας παραμένει η περαιτέρω ενίσχυση της ήδη επιτυχημένης παρουσίας της Marriott στον τομέα του luxury και lifestyle hospitality, τόσο στην Αθήνα – που ως ξενοδοχειακή αγορά καταγράφει σημαντικά αποτελέσματα τους τελευταίους 24 μήνες – όσο και στα ελληνικά νησιά – το 2023 ήταν ίσως η καλύτερη χρονιά για την πλειονότητα των ελληνικών προορισμών αναψυχής, καθώς κατέγραψαν πολύ υψηλό ADR και πολύ καλές πληρότητες.

Frank Reul
VP – Development Accor Premium, Midscale & Economy Eastern Europe, Balkans, Italy & Greece, Accor Hotels
Η Accor στοχεύει να ενισχύσει την παρουσία της στην Ελλάδα μέσω βιώσιμης ανάπτυξης και συμπράξεων με Έλληνες ξενοδόχους. Διερευνούμε νέες συνεργασίες στην Αθήνα και σε άλλους προορισμούς, τόσο σε δημοφιλή όσο και σε ανερχόμενα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος, διασφαλίζοντας ανάπτυξη που δεν αποκλείει αλλά ωφελεί όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Η δέσμευσή μας για ανάπτυξη παραμένει ακλόνητη, σκοπεύοντας να διπλασιάσουμε το χαρτοφυλάκιό μας προσθέτοντας οκτώ ακόμη ξενοδοχεία, και να εισάγουμε νέες εμπειρίες και πρότυπα στον τομέα της ελληνικής φιλοξενίας.
Το ταξίδι της Accor στην Ελλάδα είναι ένα ταξίδι στρατηγικής επέκτασης, συνεργασίας και δέσμευσης απέναντι στις δυνατότητες και στον μοναδικό χαρακτήρα του προορισμού. Καθώς συνεχίζουμε να επενδύουμε στη χώρα, στόχος μας είναι να βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή της εξέλιξης της τουριστικής βιομηχανίας, διασφαλίζοντας ότι η Ελλάδα όχι μόνο θα διατηρήσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα αλλά και θα θέσει νέα σημεία αναφοράς στη φιλοξενία.

Leon Avigad
Founder & Co-Owner, Brown Hotels
Η διαδρομή μας στην Ελλάδα αντικατοπτρίζει όχι μόνο την εμπιστοσύνη μας στον προορισμό αλλά και τη δέσμευσή μας να συνεισφέρουμε στην τουριστική ανάπτυξη της χώρας. Ο κλάδος της ελληνικής φιλοξενίας -γνωστή για τη ζεστασιά και την αυθεντικότητά της- υπήρξε σημαντικός παράγοντας της επιτυχίας μας. Εμπιστευόμαστε την ικανότητά του να ανακάμψει, προσκαλώντας του επισκέπτες να απολαύσουν την απαράμιλλη ομορφιά και την αυθεντική εξυπηρέτηση που διακρίνουν τα ξενοδοχεία μας. Η Brown Hotels έχει εξελιχθεί σε μία από τις κορυφαίες εταιρείες διαχείρισης στην Ελλάδα, ανεβάζοντας ψηλά τον πήχη. Το χαρτοφυλάκιό μας διαθέτει βραβευμένα ξενοδοχεία που όχι μόνο αναβαθμίζουν την αισθητική εμπειρία αλλά και επαναπροσδιορίζουν τα πρότυπα φιλοξενίας. Είμαστε υπερήφανοι που αυτό που προσφέρουμε ξεφεύγει από τα στενά όρια της φιλοξενίας και αφορά σε μοναδικές εμπειρίες σε ζωντανούς χώρους που αντικατοπτρίζουν τον χαρακτήρα της περιοχής που τα φιλοξενεί.

Βασίλης Θεμελίδης
Regional Director South & East Europe, Wyndham Hotels & Resorts
Το 2024, σηματοδοτεί έναν νέο κύκλο ανάπτυξης για τη Wyndham Hotels & Resorts, τη μεγαλύτερη εταιρεία franchising ξενοδοχείων στον κόσμο, στην Ελλάδα, καθώς εκκινεί τη διαδικασία ενίσχυσης της παρουσίας της σε δημοφιλείς προορισμούς και σε προορισμούς με χαμηλότερη τουριστική διείσδυση αλλά σημαντικές προοπτικές εξέλιξης. Ήδη τα μηνύματα από την ελληνική ξενοδοχειακή αγορά είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, καθώς καταγράφεται ενεργό ενδιαφέρον για νέες προσθήκες στο χαρτοφυλάκιο των ξενοδοχείων της Wyndham Hotels & Resorts. Η επιτυχής προσέγγιση της ελληνικής αγοράς, με απτά αποτελέσματα για τους ξενοδόχους μέχρι σήμερα, αποτελεί μία ισχυρή βάση για τη διαμόρφωση των νέων συνεργασιών της αλυσίδας στη χώρα μας.

Elie Milky
Vice President of Development, Radisson Hotel Group
Η επέκταση της παρουσία μας στην Ελλάδα αποτελεί προτεραιότητα για εμάς στοχεύοντας τόσο στα μεγάλα αστικά κέντρα όσο και στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς. Η αναπτυξιακή στρατηγική μας στην EMEA επικεντρώνεται στην επέκταση του χαρτοφυλακίου των resorts και των lifestyle properties, ιδιαίτερα μέσα από τα brands Radisson RED και Radisson Collection. Εκτός από αρκετές επερχόμενες συμφωνίες που ευθυγραμμίζονται με τη στρατηγική μας, είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι καθώς το 2025 έχουμε προγραμματίσει το άνοιγμα τριών νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα, των Radisson RED Mitropoleos Square Athens και Radisson Theatrou Square στην Αθήνα, καθώς και του Radisson Blu Resort, Mani στη Μάνη που θα είναι το πέμπτο Radisson Blu στη χώρα.

María Zarraluqui
Vice President – Global Development, Meliá Hotels International
Η στρατηγική της Meliá Hotels International για παρουσία των brands της στους κορυφαίους προορισμούς διακοπών της χώρας, είτε μέσω της διαχείρισης μονάδων είτε μέσω franchise, παραμένει ακλόνητη. Αυτή περιλαμβάνει τα παραδοσιακά δημοφιλή νησιά, καθώς και αναδυόμενους προορισμούς όπου μπορούμε να κεφαλαιοποιήσουμε την έξι δεκαετιών εμπειρία μας στην ανάπτυξη νέων hotspots τουριστικού ενδιαφέροντος σε Καραϊβική, Μεσόγειο, Ασία και Αφρική. Αναγνωρίζουμε σημαντικές ευκαιρίες επέκτασης σε διάφορες περιοχές της Πελοποννήσου και στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, και φυσικά στη Χαλκιδική. Επιπλέον η ικανότητά μας να προδίδουμε έναν μοναδικό “bleisure” χαρακτήρα σε αστικά κέντρα αποτυπώνεται στο αμείωτο ενδιαφέρον μας για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Carlos Paredes Fernández
Director of Hotel Development EAME – Inclusive Collection, Hyatt Hotels Corporation
Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που τον Μάιο του 2024 θα εγκαινιάσουμε το Zoëtry Halkidiki, ένα πολυτελές resort, με 104 δωμάτια, που στοχεύει να προσφέρει μια εξαιρετική boutique all-inclusive εμπειρία, αποδεικνύοντας τη δέσμευση της Hyatt για διαφοροποίηση στον τομέα του all-inclusive σε διεθνές επίπεδο. Η στρατηγική ανάπτυξής μας εκτείνεται πέρα από τις περιοχές που ήδη δραστηριοποιούμαστε, εστιάζοντας σε τουριστικούς προορισμούς όπως η Κρήτη, η Ρόδος, η Κως, η Πάρος, η Κέρκυρα, η Ζάκυνθος, αλλά και σε ηπειρωτικούς προορισμούς, όπως η Χαλκιδική και η Αθηναϊκή Ριβιέρα, γεγονός που υπογραμμίζει την αφοσίωση της Hyatt στην περαιτέρω ανάπτυξη και ευημερία του ελληνικού τουρισμού.

Πάνος Κωνσταντινίδης
CEO, SWOT Hospitality
Το χαρτοφυλάκιο της SWOT Hospitality αντικατοπτρίζει τις πιο πρόσφατες τάσεις πολυτελών ξενοδοχείων με την πλειονότητα των νέων έργων μας να αναπτύσσονται σε συνεργασία με τους κορυφαίους ξενοδοχειακούς ομίλους διεθνώς. Είμαστε πολύ περήφανοι για τη συνεργασία μας με Marriott, Accor, Hilton, Hyatt, Nikki Beach & Hotels, ενώ πλέον αποτελούμε White Label Operator της Intercontinental και των Leading Hotels of the World. Προτεραιότητά μας είναι η ενασχόληση με έργα μεγάλης κλίμακας ή εμβληματικά boutique ξενοδοχεία και resort που βρίσκονται σε δημοφιλείς και ανερχόμενους τουριστικούς προορισμούς. Από την Αθηναϊκή Ριβιέρα μέχρι τα μικρά, σχεδόν άγνωστα, νησιά, στόχος μας είναι να συστήσουμε στους luxury travelers ξενοδοχεία που αναδεικνύονται τα ίδια ως προορισμός.

________________________________________

Λίγα λόγια για την Travelworks Public Relations
Η Travelworks Public Relations, δραστηριοποιείται στο marketing και την επικοινωνία travel & leisure brands, διαθέτοντας ένα εκτεταμένο portfolio πελατών, στο οποίο μεταξύ άλλων συμπεριλαμβάνονται οι: Accor Group, Wyndham Hotels & Resorts, Greece Sotheby’s International Realty, Costa Navarino, Mandarin Oriental, Costa Navarino, W Costa Navarino, Kalesma Mykonos, Katikies Group, Villa Treville, Positano, Ελληνικός Σύνδεσμος Θαλάσσιου Τουρισμού (Greek Yachting Association), NIKO Seaside Resort – MGallery, Odera Tinos, Pnoe – Breathing life, Όμιλος Nana Hotels, Όμιλος ΜΚ Hotel Collection.

Τα σχόλια είναι κλειστά.