Οδικός χάρτης για την εστίαση: Μενού στα κινητά, μάσκες, τραπεζομάντιλα μιας χρήσης – Τι αλλάζει από Δευτέρα
Θα επιτρέπεται ένας πελάτης ανά 2 τ.μ., ενώ σε κάθε τραπέζι θα κάθονται έως έξι άτομα, εκτός αν πρόκειται για οικογένεια με ανήλικα τέκνα.
Σε αγώνα δρόμου έχουν επιδοθεί οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων εστίασης που σηκώνουν ξανά ρολά μετά από δύο μήνες, υπό νέα όμως δεδομένα λειτουργίας και με αυστηρούς κανόνες, λόγω της πανδημίας του κοροναϊού.
Οι καταστηματάρχες έχουν δώσει μεγαλύτερη έμφαση στο καθάρισμα και την απολύμανση των χώρων, ενώ προχωρούν στη διαμόρφωση των τραπεζοκαθισμάτων τα οποία μειώνονται ώστε να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις.
Θα επιτρέπεται ένας πελάτης ανά 2 τ.μ., ενώ σε κάθε τραπέζι θα κάθονται έως έξι άτομα, εκτός αν πρόκειται για οικογένεια με ανήλικα τέκνα.
Παράλληλα θα είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας για το προσωπικό και προαιρετική για τους πελάτες, ενώ θα υπάρχει και χρήση αντισηπτικών.
Μενού μέσω κινητού
Εφευρετικότατοι ορισμένοι καταστηματάρχες προσπαθούν να κάνουν τους πελάτες να νιώσουν ασφαλείς. Νέοι τρόποι παραγγελίας έρχονται σε ενίσχυση των υγειονομικών κανόνων. Σύμφωνα με το MEGA σε ορισμένα καταστήματα το μενού θα μπορεί ο πελάτης να το δει στο κινητό του αμέσως μόλις συνδεθεί στο ίντερνετ της επιχείρησης.
Μπορεί τα περισσότερα εστιατόρια, οι καφετέριες και τα μπαρ να είναι έτοιμα ν’ ανοίξουν τη Δευτέρα, ωστόσο οι ιδιοκτήτες τους δεν κρύβουν την ανησυχία τους για την επόμενη ημέρα.
Οι επιχειρηματίες ζητούν να ενισχυθούν τα μέτρα στήριξης επισημαίνοντας ότι η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη κι ότι ενδέχεται να αναγκαστούν να προχωρήσουν σε απολύσεις και λουκέτα.
Και στη Θεσσαλονίκη με το κλειδί στην πόρτα βρίσκονται οι επιχειρηματίες οι οποίοι ετοιμάζονται να υποδεχτούν τους πρώτους πελάτες. Το κλείσιμο των τριών μηνών έχει μεγαλώσει και την ανυπομονησία των Θεσσαλονικέων που εδώ και μέρες τους βλέπουμε να γεμίζουν την παραλία και τις πλατείες.
Στις 15 Ιουνίου ανοίγουν οι εσωτερικοί χώροι
Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδ. Γεωργιάδη έως τις 15 Ιουνίου θα ανοίξουν και οι εσωτερικοί χώροι στα καταστήματα εστίασης. «Ο στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης είναι να δώσει την ευκαιρία σε όλους τους επιχειρηματίες εστίασης να λειτουργήσουν. Για να είμαστε δίκαιοι με όσους δεν μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς τους εσωτερικούς χώρους», είπε ο υπουργός, μιλώντας στον ΣΚΑΙ
Στη συνέχεια ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι θα υπάρξουν φορολογικές ελαφρύνσεις για τους ιδιοκτήτες ακινήτων.
Η ύφεση θα είναι μικρότερη του αναμενομένου, ενώ η ανάκαμψη ταχύτερη του αναμενομένου, τόνισε.
Για την επιστρεπτέα προκαταβολή είπε πως πλέον θα μπορούν να ενταχθούν περισσότερες επιχειρήσεις, καθώς θα συμπεριλαμβάνεται ο τζίρος του Απριλίου.
Οδηγός επανεκκίνησης
Στο πλαίσιο αυτό, ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) και την Ελληνική Ένωση Επιχειρήσεων Οργανωμένης Εστίασης (ΕΠΟΕΣ) εξέδωσε τον «Οδηγό Επανεκκίνησης για τη Μαζική Εστίαση» με σκοπό την παροχή απλών και πρακτικών οδηγιών προσαρμογής στο πλαίσιο της νέας πραγματικότητας που έχει δημιουργηθεί από τη νόσο COVID-19. Οι οδηγίες βασίζονται στην ανάλυση του προφίλ επικινδυνότητας του ιού για τους χώρους εστίασης και στις βέλτιστες πρακτικές όπως αυτές αποτυπώνονται σε διεθνείς και εθνικές συστάσεις.
Σημειώνεται ότι οι διαδικασίες και χώροι απασχόλησης όπου μπορεί να υπάρξει έκθεση στον COVID-19 είναι: προμήθεια και παραλαβή πρώτων υλών και υλικών συσκευασίας, αποθήκευση και μεταφορά στον χώρο επεξεργασίας, επεξεργασία τροφίμων/προετοιμασία γευμάτων/κουζίνα (back of the store), λάντζα (σημεία πλύσης σκευών), αποστολή προς διανομή (delivery), πωλήσεις/service, προσέλευση και αποχώρηση προσωπικού, ύποπτο/επιβεβαιωμένο κρούσμα στο προσωπικό, επίσκεψη και παραμονή εξωτερικών συνεργείων και συνεργατών / επισκεπτών/φορέων ελέγχου, γραφεία (χρήση κοινών εργαλείων, αντιμετώπιση επισκεπτών), τουαλέτες και χώροι διαλείμματος προσωπικού.
Αναλυτικότερα στις κατευθυντήριες οδηγίες για τους υπεύθυνους των επιχειρήσεων περιλαμβάνονται τα παρακάτω:
– Αποφυγή συγχρωτισμού και τήρηση των απαιτήσεων «απόστασης» με αναδιάταξη του εργασιακού χώρου και αναδιοργάνωση των τραπεζοκαθισμάτων των εξωτερικών και εσωτερικών χώρων με βάση τις συστάσεις των αρμόδιων φορέων.
– Διαμόρφωση προγράμματος σταδιακής προέλευσης /αποχώρησης των εργαζομένων με δημιουργία ομάδων εργασίας ώστε να υπάρχει περιορισμένη αλληλεπίδραση μεταξύ τους.
– Διαμόρφωση προγράμματος ελεγχόμενης πρόσβασης των υπαλλήλων της επιχείρησης σε κοινόχρηστους χώρους (χώροι διαλειμμάτων, αποδυτήρια, λουτρά, τουαλέτες κ.ά.)
– Συναλλαγές σε ταμείο: 1. ενθάρρυνση πραγματοποίησης ανέπαφων συναλλαγών, 2. Τοποθέτηση αντισηπτικού στη θέση του ταμία και στη θέση του πελάτη, 3. Τοποθέτηση σήμανσης στο δάπεδο για την οριοθέτηση αποστάσεων για την αποφυγή σχηματισμού ουράς πελατών και ορισμός υπεύθυνου για συνεχή εποπτεία, 4. Τοποθέτηση plexiglas αν αυτό κρίνεται αναγκαίο.
– Προτροπή πελατών και εργαζομένων να χρησιμοποιούν τις σκάλες και να αποφεύγουν τους ανελκυστήρες στο μέτρο του δυνατού.
– Ανάρτηση πινακίδων ενημέρωσης – υπενθύμισης για την ατομική υγιεινή και τα προληπτικά μέτρα για όλους τους χώρους (σωστή χρήση γαντιών, μάσκας, σωστό πλύσιμο χεριών και τήρηση αποστάσεων).
– Ρύθμιση της προσέλευσης τρίτων (συνεργατών, διανομέων κ.ά) στον χώρο εργασίας ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να εξασφαλίζεται η τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων και η χρήση μέτρων ατομικής προστασίας.
– Ενημέρωση οδηγών, προμηθευτών, εξωτερικών συνεργατών, πελατών, επισκεπτών με κάθε πρόσφορο μέσο για τις οδηγίες των αρμόδιων κρατικών αρχών.
– Μέριμνα για επαρκή επαρκή αερισμό (με έμφαση στον φυσικό αερισμό) όλων των χώρων και την αποφυγή του συγχρωτισμού των ατόμων σε κλειστούς χώρους χωρίς επαρκή ανανέωση του αέρα. Απαιτείται τακτική συντήρηση των συστημάτων εξαερισμού/κλιματισμού.
– Τα πάσης φάσης συνεργεία θα πρέπει να εισέρχονται στους χώρους εργασίας με χρήση προστατευτικού ρουχισμού (πλαστική ποδιά μιας χρήσης, μάσκες και γάντια).
– Μέριμνα για ένα οργανωμένο πρόγραμμα διαχείρισης απορριμάτων.
– Λήψη μέτρων για την υγεία και την υγιεινή του προσωπικού, των χώρων και του εξοπλισμού. Στα μέτρα αυτά περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, παροχή και εφοδιασμός στα σημεία πλυσίματος σαπουνιών, υλικών για στέγνωμα χεριών, αντισηπτικών διαλυμάτων καθώς επίσης και παροχή στους εργαζόμενους ρουχισμού και γαντιών.
– Λήψη ειδικών μέτρων για το service, την παραλαβή από το κατάστημα (takeaway), τη διανομή (delivery), τους προμηθευτές και τα συνεργεία συντηρήσεων.
– Αναγκαία κρίνεται η εκπαίδευση προσωπικού και μέσω γραπτών οδηγιών σχετικά με την ατομική υγιεινή, πλύσιμο χεριών, ορθή χρήση γαντιών και μάσκας, αποφυγή συγχρωτισμού καθώς και η καθοδήγησή του για τα συμπτώματα της νόσου ώστε να είναι σε θέση να τα αναγνωρίζει νωρίς και να μπορεί να ζητήσει ιατρική βοήθεια και εξετάσεις.
– Αν ένας εργαζόμενος εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με τη νόσο COVID-19, ο υπεύθυνος της επιχείρηση πρέπει να απομονώσει το ύποπτο περιστατικό, να καλέσει τον ΕΟΔΥ για οδηγίες, να ενημερώσει τους άλλους υπαλλήλους και να φροντίσει για την απολύμανση του χώρου εργασίας.
– Αναγκαία κρίνεται η ενίσχυση προγραμμάτων καθαρισμού των σταθμών εργασίας επειδή οι επιφάνειες μπορεί να αποτελέσουν πηγές μετάδοσης του ιού. Πρέπει να διασφαλίζεται ότι όλες οι επιφάνειες και οι κοινόχρηστοι χώροι καθαρίζονται συχνά, ιδανικά ανά δύο ώρες όπου αυτό είναι εφικτό. Στα σημεία καθαρισμού/απολύμανσης περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, διακόπτες, χειρολαβές θυρών, κουπαστές σκάλας, επιφάνειες που έρχονται σε επαφή με τρόφιμα και τουαλέτες προσωπικού/πελατών.
Ποια είναι η ελάχιστη απόσταση μεταξύ των τραπεζιών
Η ελάχιστη απόσταση μεταξύ των τραπεζιών, σύμφωνα με την διάταξη των καθισμάτων, θα πρέπει να είναι από 0,70 εκατ. έως 1,70 εκατ.
Σημειώνεται ότι ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός καθήμενων σε τραπέζι είναι τα έξι άτομα. Ωστόσο, δεν υφίσταται όριο σε περίπτωση οικογένειας με ανήλικα τέκνα.
Τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος δύναται να λειτουργούν στον εξωτερικό και τον εσωτερικό τους χώρο υπό ορισμένες προϋποθέσεις.
Συγκεκριμένα:
-Η αναλογία που ισχύει είναι ένας (1) πελάτης ανά δύο (2) τ.μ. συνολικής ωφέλιμης επιτρεπόμενης επιφάνειας λειτουργίας.
-Η συνολική ωφέλιμη επιτρεπόμενη επιφάνεια λειτουργίας προκύπτει από το άθροισμα του εμβαδού της υπαίθριας επιφάνειας και της εσωτερικής ημιυπαίθριας επιφάνειας κυρίως χώρου.
-Η υπαίθρια επιφάνεια είναι το εμβαδόν της επιφάνειας εκτός του φυσικού καταστήματος ενώ η εσωτερική ημιυπαίθρια επιφάνεια είναι η επιφάνεια εντός του καταστήματος που δύναται να αναπτυχθούν τραπεζοκαθίσματα.
-Η δυνατότητα της χρήσης της εσωτερικής ημιυπαίθριας επιφάνειας προκύπτει όταν υφίσταται πλευρά ή πλευρές του χώρου με άνοιγμα σε επαφή με υπαίθριο εξωτερικό χώρο ή αίθριο.
-Ανάλογα με το άνοιγμα της πλευράς δύναται να χρησιμοποιηθεί σε βάθος ο χώρος σε ποσοστό από 80% έως 160% του πλάτους του ανοίγματος.
-Καθορίζεται ως ελάχιστη απόσταση μεταξύ των τραπεζιών σύμφωνα με την διάταξη των καθισμάτων από 0,70 εκ έως 1,70 εκ
-Μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός καθήμενων σε τραπέζι τα έξι (6) άτομα. Δεν υφίσταται όριο σε περίπτωση οικογένειας με ανήλικα τέκνα.
-Τέλος, υφίσταται ανάλογα με τη θέση εργασίας του προσωπικού υποχρέωση χρήσης μάσκας ή ασπίδας προσώπου ενώ ισχύει σύσταση και για τους πελάτες.
Τα σχόλια είναι κλειστά.