Αιτήσεις για μετακίνηση ή απόσπαση από το προσωπικού του δήμου Ηρακλείου

Οι αιτήσεις μετακίνησης βρίσκουν "τοίχο" λόγω της υποστελέχωσης των υπηρεσιών

Αιτήσεις για μετακίνηση ή απόσπαση από το προσωπικού του δήμου Ηρακλείου

Τάσεις φυγής καταγράφονται στις υπηρεσίες του δήμου Ηρακλείου με ένα αξιοσημείωτο αριθμό υπαλλήλων από διάφορες υπηρεσίες του δήμου να υποβάλλει αίτηση για μετακίνηση ή απόσπαση. Η κινητικότητα του προσωπικού αποτελεί ένα κρίσιμο ζήτημα για τους φορείς που χάνουν το ανθρώπινο δυναμικό τους, με τους ΟΤΑ να πλήττονται σημαντικά, και μάλιστα με δεδομένη την υποστελέχωση των υπηρεσιών αλλά και το ότι δεν γίνονται προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.

Σύμφωνα με την Αντιδήμαρχο Διοικητικών & Οικονομικών Υπηρεσιών του δήμου Ηρακλείου, Μαρία Καναβάκη, έχουν υποβληθεί 21 αιτήσεις στο πλαίσιο της κινητικότητας, για αποχώρηση από τον Δήμο:

2 Μηχανικοί, 4 Διοικητικοί υπάλληλοι, 1 γεωπόνος, 8 υπάλληλοι ΚΕΠ, 1 κοινωνιολόγος, 2 οικονομολόγοι-λογιστές, 2 οδηγοί και 1 εργάτης καθαριότητας έχουν ζητήσει να “την κάνουν” για αλλού, ενώ ακόμη έχουν υποβληθεί 3 αιτήσεις αποσπάσεων. Ωστόσο όλες οι περιπτώσεις βρίσκουν “τοίχο”, καθώς η Αντιδήμαρχος έχει υπογράψει αρνητική γνώμη, αιτιολογώντας το “όχι” με τη δεδομένη υποστελέχωση που σε περίπτωση αποχωρήσεων θα επιδεινωθεί. Ωστόσο το “όχι” της κ.Καναβάκη αποτελεί γνωμοδότηση και δεν έχει δεσμευτικό χαρακτήρα, με εξαίρεση ειδικότητες που σχετίζονται με υπηρεσίες δόμησης, όπως π.χ. η ειδικότητα των μηχανικών.

“Πρέπει να αναφερθεί”, όπως τονίζει η κ.Καναβάκη “ότι το χαρτοφυλάκιο του ανθρώπινου δυναμικού είναι εκτός από πολύ σοβαρό και ιδιαίτερα δύσκολο καθώς χρειάζεται να τηρείς τις ισορροπίες, θέλει αντικειμενική κρίση, αναγκάζεσαι να γίνεσαι αυστηρός και κάποιες φορές δυσάρεστος”.

“Οι παρεμβάσεις και οι «πιέσεις» είναι συχνό φαινόμενο”, συνεχίζει η Αντιδήμαρχος, “όμως η άσκηση της διοίκησης και της διαχείρισης του προσωπικού πρέπει – και οφείλει οποίος έχει την αρμοδιότητα – να είναι αμερόληπτη χωρίς να επηρεάζεται από εξωγενείς παράγοντες, ακόμη και συναισθηματισμούς πολλές φορές, κι αυτό ίσως έχει και κόστος”.

Αναφορικά πάντως με το θέμα της Κινητικότητας, με τον τρέχοντα κύκλο να είναι σε εξέλιξη, η Μαρία Καναβάκη σχολιάζει ότι “προφανώς και είναι σεβαστό και αναφαίρετο το δικαίωμα ενός εργαζόμενου, για τους λόγους που αυτός κρίνει, να αιτείται να φύγει από την Υπηρεσία του”, ωστόσ όπως τονίζει “και εμείς από την πλευρά μας, είμαστε εδώ για να διαφυλαξουμε την εύρυθμη λειτουργία του Δήμου μας και όπως αντιλαμβάνεστε με συνεχή μείωση του προσωπικού δημιουργείται θέμα ομαλής λειτουργίας”.

Μαρία Καναβάκη

Σύμφωνα με την Αντιδήμαρχο, η έλλειψη προσωπικού είναι από τα σοβαρότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν πλέον οι δήμοι γι’αυτό και δε λείπει από την ατζέντα και τα ψηφίσματα που κατατίθενται από τα κεντρικά όργανα της Αυτοδιοίκησης προς το αρμόδιο υπουργείο.

Από υποστελέχωση “υποφέρει” και ο δήμος Ηρακλείου και έχει θέσει το θέμα προς πάσα κατεύθυνση, ενώ και η ΚΕΔΕ κεντρικά έχει “ανεβάσει” το θέμα στην ατζέντα, για όλη την τοπική αυτοδιοίκηση, προσωπικά και με έγγραφα προς το ΥΠ.ΕΣ. επισημαίνοντας ότι πρέπει, πρώτον, οι δήμοι να εξαιρεθούν από την Κινητικότητα, και δευτερον, ότι η σύμφωνη γνώμη του δημάρχου θα πρέπει να είναι προαπαιτούμενο.

Ωστόσο το … καλάθι είναι μικρό, καθώς όπως αναφέρει η αντιδήμαρχος “κανείς δεν ακούει την αγωνία μας. Αν συνεχιστεί η αφαίμαξη των δημοτικών υπηρεσιών, θα υπάρξει πρόβλημα μεγάλο και έντονο”, κι αυτό γιατί “οι δήμοι επωμίζονται συνεχώς αρμοδιότητες, σηκώνουν το βάρος της καθημερινότητας του πολίτη αλλά και οποιααδήποτε κατάστασης προκύπτει και ίσως και αυτοί προφανώς είναι παράγοντες που οδηγούν και τους εργαζόμενους στους δήμους – ειδικά στους μεγάλους – να αιτούνται μετακίνησης σε άλλους φορείς, με καθήκονται ευκολότερα και λιγότερο απαιτητικά”.

Άλλοι φεύγουν, άλλοι έρχονται!

Τη στιγμή που 21 εργαζόμενοι ζητούν να μετακινηθούν από τις υπηρεσίες του δήμου και 3 να αποσπαστούν, υπάρχουν και 14 που αιτούνται να αποχωρήσουν από άλλες υπηρεσίες και να ενταχθούν στο δυναμικό του δήμου Ηρακλείου. “Οι αιτήσεις αφορούν περισσότερο σε διοικητικές θέσεις, και αυτή τη στιγμή εξετάζονται ανά περίπτωση (τυχόν κωλύματα, δικαιολογητικά, κενές θέσεις κλπ)” – εξηγεί η κ. Καναβάκη. Η ίδια πάντως αλλά και οι συνεργάτες της στο Τμήμα Προσωπικού είναι συγκρατημένοι για τις “μεταγραφές”, καθώς αφενός αναμένουν τον τελικό αριθμό των αιτήσεων που πληρούν τις προϋποθέσεις για να μετακινηθούν σε δημοτικές υπηρεσίες, κι αφετέρου γιατί και στο παρελθόν έχουν υπάρξει αιτήσεις και ενδιαφέρον αλλά τελικά αποσύρονται και δεν τελεσφορούν.

“Ευχή μας είναι να υποδεχτούμε όσους, το δυνατόν, περισσότερους υπαλλήλους και φυσικά δε μένουμε στις ευχές! Διεκδικούμε μόνιμες προσλήψεις και έμπρακτη υποστήριξη από την Κεντρική Διοίκηση. Το μόνιμο μας προσωπικο συρρικνώνεται και πρέπει κεντρικά να το δουν με τη δέουσα σοβαρότητα. Τα άτομα που απασχολούνται προσωρινά και εποχιακά στους δήμους ως συμβασιούχοι προφανώς και προσφέρουν κι αυτοί χρήσιμες υπηρεσίες όμως δε λύνεται έτσι το πρόβλημα, τόσο για τους δήμους όσο και για τους συμβασιούχους, οι οποίοι είναι σε ένα συνεχές άγχος και σε ένα αβέβαιο καθεστώς απασχόλησης” – λέει η κ.Καναβάκη.

Και τα καλά νέα…!

Μέσα στο κλίμα αγωνίας και υπερπροσπάθειας των υποστελεχωμένων υπηρεσιών και τμημάτων του δήμου, υπάρχουν και … καλά νέα! Από τη μία οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία κι από την άλλη η “ανέλπιστη” εξέλιξη με προσλήψεις από προκήρυξη του ΑΣΕΠ, του 2021.

Για τις προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία η κ.Καναβάκη αναφέρει ότι ο δήμος θα ζητήσει το μέγιστο αριθμό που μπορεί, δηλαδή 50 άτομα, ευελπιστώντας στο “πράσινο φως” στο αίτημα αυτό, προκειμένου να ενισχυθεί ουσιαστικά και γενναία η Δημοτική Αστυνομία, που παλεύει με ελάχιστο προσωπικό να κάνει … τα πάντα, σε ένα μεγάλο σε έκταση αλλά και πληθυσμό δήμο. Είναι αδιασφισβήτητο άλλωστε ότι οι 19 – όλοι κι όλοι – δημοτικοί αστυνομικοί δεν επαρκούν για όλες τις αρμοδιότητες, ενώ μάλιστα οι 6 οδεύουν προς συνταξιοδότηση.

Αναφορικά με τις προσλήψεις από την παλιά προκήρυξη του ΑΣΕΠ 13Κ/2021, η Αντιδήμαρχος σήμερα έστειλε τις σχετικές προσκλήσεις για διορισμό σε 5 επιτυχόντες: 1 μηχανολόγο μηχανικό, ένα πολιτικό μηχανικό, ένα διοικητικό οικονομολόγο, ενα γεωπόνο και ένα αρχιτέκτονα.

“Μέσα σε αυτό το περιβάλλον της αποδυνάμωσης των υπηρεσιών μας, η εξέλιξη αυτή είναι ευχάριστη, έστω και αν ο αριθμός είναι μικρός. Πρόκειται όμως για ειδικότητες που θα αξιοποιηθούν σε νευραλγικά πόστα του δήμου μας, τα οποία έχουν ανάγκη στελέχωσης” – δηλώνει η κ.Καναβάκη και καταλήγει: “Τους περιμένουμε με χαρά να ενταχθούν στην οικογένεια του Δήμου μας!”cretalive.gr

Τα σχόλια είναι κλειστά.