Ανδραβίδα: Τα αναπάντητα ερωτήματα για την πτώση του Φάντομ, πώς θα βγει το πόρισμα – Σήμερα η κηδεία του συγκυβερνήτη

Ανδραβίδα: Τα αναπάντητα ερωτήματα για την πτώση του Φάντομ, πώς θα βγει το πόρισμα – Σήμερα η κηδεία του συγκυβερνήτη

Στην Τρίπολη και συγκεκριμένα στον Ιερό Ναό Προφήτη Ηλία θα τελεστεί σήμερα Πέμπτη, στις 10:30 το πρωί, η εξόδιος ακολουθία για τον Υποσμηναγό Μάριο – Μιχαήλ Τουρούτσικα, τον συγκυβερνήτη του Φάντομ που έπεσε ενώ είχε ξεκινήσει για εκπαιδευτική πτήση από την Ανδραβίδα.

Η ταφή θα πραγματοποιηθεί στο κοιμητήριο του Αγίου Ιωάννη Πικερνίου.

Στην κηδεία του υποσμηναγού στην Τρίπολη θα παραστούν η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Στην κηδεία θα παραστούν επίσης ο υπουργός Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, ο υφυπουργός Νίκος Χαρδαλιάς, ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Κωνσταντίνος Φλώρος και ο αρχηγός ΓΕΑ Θεμιστοκλής Μπουρολιάς.

Να σημειώσουμε ότι η κηδεία του Σμηναγού Ευστάθιου Τσιτλακίδη θα γίνει την Παρασκευή 3/2 στο Νευροκόπι. Την κυβέρνηση θα εκπροσωπήσει ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος.

Η επιθυμία της οικογένειας του Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα
Όπως έγινε γνωστό, η οικογένεια του υποσμηναγού έκανε παράκληση, αντί στεφάνων, να κατατεθούν χρήματα υπέρ του «Χαμόγελου του Παιδιού» και του «Δεκάζειου» Γηροκομείου Τριπόλεως.

Τα ερωτήματα που παραμένουν
Παραμένουν τα ερωτήματα για τα αίτια που οδήγησαν στην τραγωδία με την πτώση του μαχητικού.

Πολλά είναι τα σενάρια που μελετούν οι εμπειρογνώμονες που έχουν αναλάβει να ερευνήσουν τα όποια κομμάτια που έχουν περισυλλεγεί, ωστόσο σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες όλα συνηγορούν στο γεγονός ότι η πτώση οφείλεται σε κάποιον ακραίο ελιγμό.

Βέβαια αξίζει να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη άσκηση την οποία εκτελούσαν οι πιλότοι του μοιραίου Phantom είναι αρκετά απαιτητική, καθώς είναι άσκηση τακτικών ελιγμών και εκτελείται ελάχιστα πάνω την επιφάνεια της θάλασσας και συγκεκριμένα 100 μέτρα.

Οι ιπτάμενοι δεν μιλούν μέσω ασυρμάτου προκειμένου να μην εντοπιστούν, μιας και στα σενάρια της άσκησης περιλαμβάνεται και προσβολή θαλάσσιου στόχου.

Όπως αναφέρουν πηγές της Πολεμικής Αεροπορίας, πρόκειται για μία άσκηση που θέλει μεγάλη προσοχή, ενέχει κινδύνους και απαιτεί εγρήγορση και αφοσίωση κάθε δευτερόλεπτο. Δεν είναι η πιο επικίνδυνη αεροπορική εκπαιδευτική δραστηριότητα, όπως έχει ειπωθεί, είναι όμως «δύσκολη» μιας και το μαχητικό αναπτύσσει ταχύτητες που ξεπερνούν τα 800 χιλιόμετρα.

Τον σχηματισμό καθοδηγεί ο «Bravo 1», που είναι και ο επικεφαλής. Πετώντας πάντα λίγο πιο χαμηλά από τον «Bravo 2», τον κατευθύνει μεθοδικά μέσω ελιγμών και απότομων στροφών ώστε να αποφευχθεί ο εντοπισμός από εχθρικά ραντάρ.

Αυτό σημαίνει πως οι χειριστές σε τυχόν λάθος είχαν μόλις 2 – το πολύ – δευτερόλεπτα για να αντιδράσουν μέχρι το μαχητικό να φτάσει στην επιφάνεια της θάλασσας και προσκρούσει.

Μάλιστα σε φωτογραφία ντοκουμέντο που εξασφάλισε το κεντρικό δελτίο του Star φαίνεται ο χάρτης που κουβαλούν πάντα πάνω τους οι πιλότοι, με εναλλακτικά αεροδρόμια προσγείωσης και ο οποίος εντοπίστηκε ανάμεσα στα συντρίμμια του Φάντομ.

Πώς θα βγει το πόρισμα
Τα αίτια του δυστυχήματος θα καθοριστούν από το πόρισμα που θα συντάξουν οι εμπειρογνώμονες.

Σε πρώτη φάση θα ελεγχθεί αν επαρκούν τα ευρήματα από τα κομμάτια του αεροσκάφους που έχουν εντοπιστεί ώστε να μπορέσουν οι εμπειρογνώμονες να φτιάξουν το πόρισμα.

Διαφορετικά, θα προχωρήσουν στη δεύτερη φάση και θα πρέπει να περισυλλέξουν το αεροσκάφος, δηλαδή οι δύο κινητήρες και το μεγαλύτερο μέρος της ατράκτου.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA, το αεροσκάφος αφότου κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή κοντά στην Ανδραβίδα βρίσκεται σε βάθος 700-750 μέτρων, ωστόσο αν έχει «ταξιδέψει» από το σημείο που έπεσε μπορεί να έχει φτάσει και στα 1.000 μέτρα βάθος.

Αυτό σύμφωνα με όσα επισήμαιναν πηγές του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας καθιστά ανέφικτο να υπάρξει επιχείρηση ανέλκυσης του μαχητικού καθώς το κόστος είναι δυσβάσταχτο και όπως σημείωσαν «κοστίζει όσο περίπου ο στόλος των Phntom της Πολεμικής Αεροπορίας».

Τα σχόλια είναι κλειστά.