Χάρης Μαμουλάκης / Η τηλεδιοίκηση στο σιδηρόδρομο απέτρεψε νέα Τέμπη

«Το γεγονός ότι μια νέα τραγωδία αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή, αποτελεί ξεκάθαρη απόδειξη για την αναγκαιότητα και την σπουδαιότητα του συστήματος»

«Καλούμε τον ΟΣΕ και την Hellenic Train να δημοσιοποιήσουν άμεσα τα σχετικά πορίσματά τους. Χωρίς καμία καθυστέρηση» τονίζει ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Χάρης Μαμουλάκης αναφορικά με την την αποκάλυψη για παρ’ ολίγον σύγκρουση επιβατικών τρένων στις Αχαρνές.

Όπως επισημαίνει ο βουλευτής και τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ «το γεγονός ότι μια νέα τραγωδία αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή, εξαιτίας της λειτουργίας της τηλε-διοίκησης του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών – ΣΚΑ, αποτελεί ξεκάθαρη απόδειξη για την αναγκαιότητα και την σπουδαιότητα του συστήματος. Αλλά και απάντηση σε όλους όσοι προσπαθούν εδώ και ένα χρόνο να υποβαθμίσουν το γεγονός της μη επαναλειτουργίας του συγκεκριμένου συστήματος και στα Τέμπτη, μετά την πυρκαγιά του Ιουλίου 2019 στη Ζαχάρω Λάρισας. Γι’ αυτό υπάρχουν τα αυτόματα συστήματα ασφαλείας. Για να λειτουργούν όπως προβλέπεται και να σώζουν ζωές».

Και καταλήγει υπογραμμίζοντας ότι «καλούμε τον ΟΣΕ και την Hellenic Train να δημοσιοποιήσουν άμεσα τα σχετικά πορίσματά τους για το νέο αυτό το γεγονός. Χωρίς καμία καθυστέρηση».

Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΣΕ επιβεβαίωσε σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα», σύμφωνα με το οποίο στις 23 Δεκεμβρίου δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες 1313 (Κιάτο – Πειραιάς) και 51 («Ασημένιο Βέλος», Θεσσαλονίκη – Αθήνα), λίγο έλειψε να βρεθούν στην ίδια γραμμή στις Αχαρνές, ύστερα από παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.

«Το σύστημα της τηλεδιοίκησης λειτούργησε και υπήρξε έγκαιρη ενημέρωση σε επιχειρησιακό επίπεδο προς αποφυγή ατυχήματος», ανέφερε χαρακτηριστικά στην ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ, επιβεβαιώνοντας την κριστιμότητα της τηλεδιοίκησης που σώζει ζωές. Ένα σύστημα που δεν υπήρχε στην τραγωδία στα Τέμπη.

Όπως ανέφερε ο ΟΣΕ, το συμβάν έγινε στην περιοχή του δυτικού Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ), στο σημείο όπου η γραμμή του Προαστιακού από το Κιάτο συγκλίνει με τη γραμμή καθόδου του σιδηροδρομικού άξονα από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα.

Ο ΟΣΕ σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, ενημέρωσε τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για το συμβάν, ενώ έχουν ήδη κινηθεί όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες. Σημειώνεται ότι το δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα» επικαλούμενο μαρτυρίες των εργαζομένων του ΣΚΑ αναφέρει ότι η αμαξοστοιχία 1313 (Κιάτο – Πειραιάς) παραβίασε κόκκινο σηματοδότη και λίγο έλειψε να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία 51 («Ασημένιο Βέλος»).

Τα σχόλια είναι κλειστά.