Χειμερινές εκπτώσεις: Ανοιχτά την Κυριακή τα καταστήματα

Ο εμπορικός κόσμος προτρέπει το καταναλωτικό κοινό να εκμεταλλευτεί τα υψηλά ποσοτήτων εκπτώσεων.
Ανοιχτά θα είναι τα καταστήματα την Κυριακή 14 Ιανουαρίου καθώς διανύουμε την πρώτη εβδομάδα των χειμερινών εκπτώσεων.

Το προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας για τα πιο μικρά εμπορικά καταστήματα από τις 11:00 έως τις 18:00 ενώ τα εμπορικά κέντρα και τα πολυκαταστήματα θα είναι ανοιχτά από τις 11:00 το πρωί μέχρι τις 20:00.

Ανοιχτά θα παραμείνουν τα καταστήματα για μία ακόμη Κυριακή, στις 21 Ιανουαρίου μέχρι και το τέλος των εκπτώσεων που θα διαρκέσουν μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου.

Ο εμπορικός κόσμος προτρέπει το καταναλωτικό κοινό να εκμεταλλευτεί τα υψηλά ποσοτήτων εκπτώσεων, ενώ τοποθετηθεί ψηλά τον πήχη, περιμένοντας έσοδα άνω των 6 δισ. ευρώ στο δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου του έτους. Η αισιοδοξία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη θετική ψυχολογία των καταναλωτών, στις αυξήσεις των μισθών, κυρίως των δημοσίων υπαλλήλων αλλά και στις γενναίες εκπτώσεις που φτάνουν έως και 70% σε κάποιες κατηγορίες.

Παρότι έχει προηγηθεί μια έντονη περίοδος, όπου η κατανάλωση κυριολεκτικά… απογειώνεται με καύσιμο και τον «δώρο Χριστουγέννων» που εξακολουθούν να λαμβάνουν οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα, οι επιχειρηματίες θεωρούν πως θα πετύχουν τον στόχο τους να γεμίσουν τα ταμεία πριν έρθει το… νεκρό διάστημα του Μαρτίου. Λίγο πριν το Πάσχα όπου παραδοσιακά, η αγορά κινείται στο… ρελαντί.

Καταλυτικό ρόλο θα παίξουν οι καιρικές συνθήκες, οι οποίες θα κρίνουν και το ύψος των εκπτώσεων αλλά και την ανάγκη για… ξεστοκάρισμα στα χειμερινά είδη ένδυσης.

Τα εμπορικά κέντρα και οι επώνυμες αλυσίδες ειδικά στον κλάδο ένδυσης και υπόδησης εκτιμάται πως θα είναι για μία ακόμη φορά οι μεγάλοι κερδισμένοι και θα καρπωθούν τη μερίδα του λέοντος. Πέρα από δελεαστικές εκπτώσεις και την πλούσια ποικιλία, τα πολυεθνικά brands έχουν παρουσία στους περισσότερους εμπορικούς δρόμους. Και «σύμμαχο» το marketing, το οποίο χρησιμοποιούν για να προσελκύσουν το δυναμικότερο κομμάτι των καταναλωτών τους νέους και τις γυναίκες.

Ο εμπορικός κόσμος προτρέπει το καταναλωτικό κοινό να εκμεταλλευτεί τα υψηλά ποσοτήτων εκπτώσεων ενώ όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης: «Το βέβαιο είναι ότι η ένταση και η διάρκεια της ακρίβειας δύσκολα αντιμετωπίζεται, αφού εξαρτάται από το κόστος και τις συνθήκες παραγωγής, τον ανταγωνισμό, την προσφορά και ζήτηση, τις στρατηγικές τιμολόγησης, τη φορολογία και τις εισαγωγές από πολυεθνικές, που δύσκολα ελέγχονται, αφού συγκεντρώνουν τη διάθεση των αναγκαίων καταναλωτικών αγαθών στην ΕΕ. Ωστόσο, η κυβέρνηση απέδειξε για μια ακόμη φορά ότι προσπαθεί να σταθεί δίπλα στο κοινωνικό σύνολο, υποστηρίζοντας την αγορά, δεδομένης της κυκλικότητας της οικονομίας με λελογισμένα μέτρα, καθώς πρώτιστο μέλημά της παραμένει η υπεράσπιση νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Το ζητούμενο είναι οι “πολυεπίπεδες τιμές” των πολυεθνικών να μην έχουν “αποκλίσεις” στα ελληνικά ράφια σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Μακάρι οι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ και των αυστηρών προστίμων να σταματήσουν την αθέμιτη κερδοφορία και να αποτρέψουν τις παραπλανητικές προσφορές.

Προτείνουμε, ωστόσο, οι τακτικές χειμερινές εκπτώσεις να επεκταθούν στον κλάδο των επιχειρήσεων τροφίμων με μεγαλύτερη συμμετοχή των σούπερ μάρκετ για να νικήσουμε, όλοι μαζί, την ακρίβεια και να περιορίσουμε τον πληθωρισμό στη χώρα μας κατά μια μονάδα».

Η σημασία της αντίδρασης των ίδιων των καταναλωτών
Αν και η ακρίβεια καταγράφεται ως το βασικότερο πρόβλημα για τους πολίτες, σύμφωνα με έρευνα της ΕΕ, ο Έλληνας καταναλωτής είναι από τους χειρότερα πληροφορημένους σε θέματα δικαιωμάτων.

«Χρειάζεται εκπαίδευση του καταναλωτή» έχει δηλώσει η Παναγιώτα Καλαποθαράκου, πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής-ΕΚΠΟΙΖΩ, ενώ υπογραμμίζει ότι στη χώρα μας υπάρχει έλλειμμα ενός στιβαρού κινήματος καταναλωτών-πολιτών, παρότι, οι ενώσεις καταναλωτών έχουν πετύχει σημαντικές επιμέρους νίκες σε ζητήματα που αφορούν την υπερχρέωση, τις προμήθειες τραπεζών, τα επιτόκια, τους λογαριασμούς ενέργειας, τις τηλεπικοινωνίες, το ηλεκτρονικό εμπόριο κ.λπ.

Την ίδια ώρα, από την Επιτροπή Ανταγωνισμού έχει υπογραμμιστεί ότι πλέον έχουν τη δυνατότητα και οι ίδιοι οι καταναλωτές να υποβάλλουν αγωγές αποζημίωσης για παραβάσεις διατάξεων του ανταγωνισμού.

Σημειώνεται ότι, αυτές τις μέρες, ολοκληρώνεται το θεσμικό πλαίσιο για την άσκηση του δικαιώματος συλλογικών αγωγών (αντιπροσωπευτικές αγωγές) από καταναλωτικές οργανώσεις. Ειδικότερα, προβλέπεται ότι στη γενική γραμματεία Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης τηρείται το Μητρώο Ενώσεων Καταναλωτών (ΜΕΚ) και το υπουργείο προχωρά σε νέο, εξονυχιστικό έλεγχο όσον αφορά τις ενώσεις καταναλωτών προκειμένου να διαπιστωθεί ότι δεν είναι απλώς “σφραγίδες” και νομιμοποιούνται να προχωρήσουν σε συλλογικές αγωγές.

Στο μεταξύ, υπενθυμίζεται ότι η Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδος διοργανώνει για τις 17 Ιανουαρίου, συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από την υπουργείο Ανάπτυξης, στην πλατεία Κάνιγγος, «προκειμένου να σταλεί ένα μήνυμα κατά της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας».

Τα σχόλια είναι κλειστά.