Ελαιόλαδο / «Τσεπώνουν» καθαρό κέρδος 20% τα σούπερ μάρκετ [VIDEO]

Ο παραγωγός το δίνει με 8,3 ευρώ το λίτρο, ο καταναλωτής το παίρνει με 13,8 ευρώ - Φθηνότερο στην Ευρώπη επειδή «λείπουν» οι μεσάζοντες

«Ο τρόπος που λειτουργούν οι αλυσίδες στην Ευρώπη δεν έχει καμία σχέση με τις ελληνικές»

Την διαδρομή που κάνει το ελληνικό ελαιόλαδο από τον παραγωγό μέχρι το ράφι του σούπερ μάρκετ, στην οποία επιβαρύνεται εντυπωσιακά με 60%, περιέγραψαν στο Open όπου μίλησε και ελαιοπαραγωγός Μανώλης Αναγνωστάκης.

Με μέτρο σύγκρισης μία ποσότητα 5 λίτρων, όπως περιγράφηκε, η αρχική τιμή και οι ανατιμήσεις ήταν οι εξής:
  • 41,5 ευρώ πώληση από τον παραγωγό (8,3 ευρώ ανά λίτρο)
  • 0,25 ευρώ για το φιλτράρισμα (περίπου 0,5% του αρχικού κόστους)
  • 1,5 ευρώ για το δοχείο, 0,45 λεπτά για το καπάκι, 0,5 ευρώ για το ειδικό χαρτόνι με κυψέλες
  • 1,3 κόστος μεταφοράς
  • 3 ευρώ κέρδος για τον μεταποιητή
  • 6,3 ευρώ ΦΠΑ
  • 14,4 ευρώ κέρδος του λιανέμπορου
  • Έτσι, φτάνει στα 69,2 ευρώ η τελική τιμή διάθεσης στο ράφι.
Όπως είπε ο κ. Αναγνωστάκης σχολιάζοντας τα 14,4 ευρώ που κερδίζει το σούπερ μάρκετ, «εμείς κερδίζουμε 2, 3, 4 ευρώ το πολύ στην σημερινή τιμή του ελαιόλαδου, ο παραγωγός εισπράττει ανά λίτρο ελαιόλαδου από 8,3-9 ευρώ, μέσο όρο 8,6 ευρώ ανά λίτρο» και «ο τυποποιητής πουλάει το 5λιτρο για παράδοση στην Αθήνα 48-50 ευρώ».

«Ο τρόπος που λειτουργούν οι αλυσίδες στην Ευρώπη δεν έχει καμία σχέση με τις ελληνικές», σημείωσε ο ίδιος.

«Μία γερμανική αλυσίδα π.χ. θα στείλει τους ανθρώπους της να κάνουν έρευνα, στην Ελλάδα, την Ιταλία, την Ισπανία … επιλέγουν έναν τυποποιητή που κρίνουν ως σοβαρό, πάνε απευθείας σε αυτόν, συνήθως από Οκτώβριο ως Δεκέμβριο.

Και λένε “για το επόμενο έτος χρειάζομαι π.χ. 2, 3, 4, 5 εκατομμύρια μπουκάλια του λίτρου, ή του μισού λίτρου”.

Ο τυποποιητής που ακούει για 5 εκατομμύρια μπουκάλια “κατεβαίνει” ακόμη και στο 0,01 ευρώ κέρδος ανά μπουκάλι. Γιατί έχει μπροστά του γιγάντια εταιρεία, εγγυημένη πληρωμή, τακτές παραδόσεις, τεράστιες οικονομίες κλίμακας».

Τα σχόλια είναι κλειστά.