Έρευνα: Πώς κινήθηκε η αγορά τα Χριστούγεννα

Ημερομηνία:

Χαμηλότερα από πέρυσι, κινήθηκε ο τζίρος στη μία από τις δύο επιχειρήσεις, στην περίοδο των Χριστουγέννων, σύμφωνα με την έρευνα του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, ενώ στη μία από τις τρεις παρέμεινε σταθερός και στη μία από τις πέντε επιχειρήσεις, πραγματοποίησε υψηλότερες πωλήσεις σε σύγκριση με πέρυσι.

Αναλυτικότερα, χαμηλότερος ήταν ο χριστουγεννιάτικος τζίρος για τις μισές επιχειρήσεις, το 51%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο ποσοστό του 2017, το οποίο ήταν 42% (με μειώσεις της τάξης του 10% – 20%). Ο κλάδος που επλήγη περισσότερο είναι η ένδυση/υπόδηση, ενώ αυτός των τροφίμων και ποτών είχε τις μικρότερες απώλειες.

Αύξηση στις πωλήσεις κατέγραψε μόλις το 18% των επιχειρήσεων. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 24% για όσες επιχειρήσεις απασχολούν μισθωτή εργασία και σε 28,6% για τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις.

Δηλαδή, όπως σημειώνεται, περισσότερο χαμένοι ήταν οι αυτοαπασχολούμενοι έμποροι και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις, αλλά, σημαντικές διαφοροποιήσεις παρουσιάστηκαν και μεταξύ των πολύ μεγάλων επιχειρήσεων που βρίσκονται στις εμπορικές πιάτσες και οι οποίες συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο μερίδιο του τζίρου.

Ωστόσο, υπογραμμίζεται ότι εάν κάποιος εξετάσει τη γεωγραφική περιοχή στην οποία δραστηριοποιείται η επιχείρηση υπάρχουν διαφοροποιήσεις. Έτσι στην Αττική και στη Νότια Ελλάδα περισσότερες επιχειρήσεις πήγαν καλύτερα σε σύγκριση με τη Βόρεια ή την Κεντρική Ελλάδα.

Ακόμη, όπως σημειώνεται, την υποτονική σε τζίρο έναρξη της εορταστικής περιόδου ακολούθησε η πολύ έντονη αγοραστική κίνηση των τελευταίων ημερών. Έτσι, φαίνεται ότι η καλύτερη περίοδος των εορτών από άποψη αγοραστικής κίνησης, ήταν η εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα (45%), ενώ για ένα σημαντικό ποσοστό (32%), η εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον αποτελεί το γεγονός ότι από το σύνολο των εμπορευμάτων που προσφέρουν οι εμπορικές επιχειρήσεις τα πιο φθηνά φαίνεται να κινήθηκαν περισσότερο (47%) σε αντίθεση με τα πιο ακριβά.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το εύρημα του τρόπου κάλυψης των αναγκών σε προσωπικό. Η πλειοψηφία, το 74,5% αναγκάστηκε να καλύψει το ίδιο το διευρυμένο ωράριο και 22,3% επέλεξαν να διευρύνουν το ωράριο των μισθωτών τους.

Σχεδόν οι 4 στους 10 επιχειρηματίες πραγματοποίησαν προσφορές στα καταστήματά τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ποσοστό μειωμένο σε σχέση με πέρυσι ενώ από τις επιχειρήσεις που δήλωσαν ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν σε σύγκριση με την περυσινή χριστουγεννιάτικη εορταστική περίοδο, το 15% είχε πτώση έως και 10%, ενώ οι περισσότερες επιχειρήσεις (45%) είχαν μείωση από 11% – 20%.

Τέλος, ποσοστό 17% κατέγραψε μείωση στις πωλήσεις του άνω του 41%.

Τέλος, τα 3⁄4 των επιχειρήσεων φαίνεται ότι κατάφεραν να καλύψουν τις φορολογικές υποχρεώσεις τους.

Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Να σπάσει την «ομερτά» απειλεί τώρα ο...

Ο Γιώργος Ξυλούρης ή «Φραπές», αφού έγινε «λαγός» στην...

Τιμή στην Κρήτη από την Προεδρική Φρουρά...

Συμπληρώνονται 112 χρόνια από την Ένωση της Κρήτης με...

Να σπάσει την «ομερτά» απειλεί τώρα ο...

Ο Γιώργος Ξυλούρης ή «Φραπές», αφού έγινε «λαγός» στην...

Τιμή στην Κρήτη από την Προεδρική Φρουρά...

Συμπληρώνονται 112 χρόνια από την Ένωση της Κρήτης με...
politika-kritis-header-ad
VAVOULAS GROUP 728×90
politika-kritis-ad
CANALE 300X250
politika-kritis-ad

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Ηράκλειο: Νέα κολωνάκια στον ΒΟΑΚ – Στοχευμένες παρεμβάσεις σε ένα από τα πιο επικίνδυνα τμήματα

Με γοργούς ρυθμούς προχωρούν οι παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον...

Έρχεται η «αφρικανική καταιγίδα» – Στο επίκεντρο η Κρήτη

Αλλαγή του καιρικού σκηνικού από την Τετάρτη. Έντονα καιρικά φαινόμενα...

«Φτάνει πια!» – Σύσκεψη αγροτών στα Πεζά για το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ και τις χαμένες ενισχύσεις

Η Ενωτική Ομοσπονδία Αγροτοκτηνοτροφικών Συλλόγων Ηρακλείου καλεί αύριο τους...