Έρευνα: Πώς κινήθηκε η αγορά τα Χριστούγεννα

Έρευνα: Πώς κινήθηκε η αγορά τα Χριστούγεννα . Χαμηλότερα από πέρυσι, κινήθηκε ο τζίρος στη μία από τις δύο επιχειρήσεις, …..

Χαμηλότερα από πέρυσι, κινήθηκε ο τζίρος στη μία από τις δύο επιχειρήσεις, στην περίοδο των Χριστουγέννων, σύμφωνα με την έρευνα του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, ενώ στη μία από τις τρεις παρέμεινε σταθερός και στη μία από τις πέντε επιχειρήσεις, πραγματοποίησε υψηλότερες πωλήσεις σε σύγκριση με πέρυσι.

Αναλυτικότερα, χαμηλότερος ήταν ο χριστουγεννιάτικος τζίρος για τις μισές επιχειρήσεις, το 51%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο ποσοστό του 2017, το οποίο ήταν 42% (με μειώσεις της τάξης του 10% – 20%). Ο κλάδος που επλήγη περισσότερο είναι η ένδυση/υπόδηση, ενώ αυτός των τροφίμων και ποτών είχε τις μικρότερες απώλειες.

Αύξηση στις πωλήσεις κατέγραψε μόλις το 18% των επιχειρήσεων. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 24% για όσες επιχειρήσεις απασχολούν μισθωτή εργασία και σε 28,6% για τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις.

Δηλαδή, όπως σημειώνεται, περισσότερο χαμένοι ήταν οι αυτοαπασχολούμενοι έμποροι και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις, αλλά, σημαντικές διαφοροποιήσεις παρουσιάστηκαν και μεταξύ των πολύ μεγάλων επιχειρήσεων που βρίσκονται στις εμπορικές πιάτσες και οι οποίες συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο μερίδιο του τζίρου.

Ωστόσο, υπογραμμίζεται ότι εάν κάποιος εξετάσει τη γεωγραφική περιοχή στην οποία δραστηριοποιείται η επιχείρηση υπάρχουν διαφοροποιήσεις. Έτσι στην Αττική και στη Νότια Ελλάδα περισσότερες επιχειρήσεις πήγαν καλύτερα σε σύγκριση με τη Βόρεια ή την Κεντρική Ελλάδα.

Ακόμη, όπως σημειώνεται, την υποτονική σε τζίρο έναρξη της εορταστικής περιόδου ακολούθησε η πολύ έντονη αγοραστική κίνηση των τελευταίων ημερών. Έτσι, φαίνεται ότι η καλύτερη περίοδος των εορτών από άποψη αγοραστικής κίνησης, ήταν η εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα (45%), ενώ για ένα σημαντικό ποσοστό (32%), η εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον αποτελεί το γεγονός ότι από το σύνολο των εμπορευμάτων που προσφέρουν οι εμπορικές επιχειρήσεις τα πιο φθηνά φαίνεται να κινήθηκαν περισσότερο (47%) σε αντίθεση με τα πιο ακριβά.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το εύρημα του τρόπου κάλυψης των αναγκών σε προσωπικό. Η πλειοψηφία, το 74,5% αναγκάστηκε να καλύψει το ίδιο το διευρυμένο ωράριο και 22,3% επέλεξαν να διευρύνουν το ωράριο των μισθωτών τους.

Σχεδόν οι 4 στους 10 επιχειρηματίες πραγματοποίησαν προσφορές στα καταστήματά τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ποσοστό μειωμένο σε σχέση με πέρυσι ενώ από τις επιχειρήσεις που δήλωσαν ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν σε σύγκριση με την περυσινή χριστουγεννιάτικη εορταστική περίοδο, το 15% είχε πτώση έως και 10%, ενώ οι περισσότερες επιχειρήσεις (45%) είχαν μείωση από 11% – 20%.

Τέλος, ποσοστό 17% κατέγραψε μείωση στις πωλήσεις του άνω του 41%.

Τέλος, τα 3⁄4 των επιχειρήσεων φαίνεται ότι κατάφεραν να καλύψουν τις φορολογικές υποχρεώσεις τους.

Τα σχόλια είναι κλειστά.