ΕΣΠΑ: Με σειρά παρατηρήσεων από τον Εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Χάρη Μαμουλάκη, συνεχίστηκε η συζήτηση στη Βουλή

Συνεχίστηκε στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής, η συζήτηση του νομοσχεδίου για το ΕΣΠΑ 2021 – 2027, με τον Εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, αν. Τομεάρχη Ανάπτυξης & Επενδύσεων και Βουλευτή Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη, να καταθέτει σειρά παρατηρήσεων αναδεικνύοντας της αδυναμίες του εγχειρήματος της Κυβέρνησης της ΝΔ.

Ο Χάρης Μαμουλάκης ξεκίνησε την τοποθέτησή του «υπενθυμίζοντας» στον Υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη την υποχρέωση που έχει αναλάβει να καταθέσει στο κοινοβούλιο την αλληλογραφία με την Κομισιόν, αλληλογραφία από την οποία να προκύπτει η εξαίρεση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης από την διαδικασία ελέγχου που ισχύει για όλα τα υπόλοιπα Υπουργεία. Τόνισε ταυτόχρονα ότι η θεσμοθέτηση των Διαχειριστικών Αρχών και η καθοριστικής σημασίας ενσωμάτωση της διαδικασίας ελέγχου υπό την ομπρέλα του Υπουργείου Ανάπτυξης, που έγινε επί συγκυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ – ΝΔ, συνεχίστηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ αλλά και την ΝΔ μέχρι σήμερα, είχε θετικά αποτελέσματα. «Με τον συγκεκριμένο νόμο, έχουμε μια ξεκάθαρη αλλαγή πολιτικής, η οποία προβληματίζει.

Γι’ αυτό και είναι απαραίτητη η διευκρίνιση από την πλευρά της Κυβέρνησης, διαφορετικά τίθεται σοβαρό ζήτημα ηθικής και πολιτικής τάξης» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Χάρης Μαμουλάκης.

Στη συνέχεια, ο Εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ επεσήμανε την έλλειψη υπηρεσιακής συνέχειας της υπηρεσίας για το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μεταρρύθμιση του Δημόσιου Τομέα», ένα κρίσιμο ζήτημα τόσο λόγω των ανολοκλήρωτων έργων της περιόδου 2014 – 2020, όσο και για το μέλλον των εργαζομένων στις εν λόγω υπηρεσίες. Ανάλογο ερώτημα έθεσε ο Χάρης Μαμουλάκης και για τους εργαζομένους στα προγράμματα Interreg στην Θεσσαλονίκη, καθώς και για τον λόγο για τον οποίο κρίθηκε σκόπιμη η συγχώνευση της υπηρεσίας του «Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος» με αυτή της «Θεσμικής Υποστήριξης».

Ανέδειξε επίσης διατάξεις που αφορούν ζητήματα προσωπικού και που έχουν παραλείψει το μέλλον και την τύχη των εργαζομένων που δεν είναι στελέχη της ΜΟΔ, αλληλοεπικαλύψεις φορέων με αρμοδιότητες και υπηρεσίες ανάλογες με αυτές του Ταμείου Ανάκαμψης, καθώς και την έλλειψη συγκεκριμένης διαδικασίας, π.χ. μητρώου, για τις διαδικασίες ελέγχου μέσω του outsourcing.

Αναφέρθηκε τέλος στις απαράδεκτες παρεκκλίσεις του θεσμικού πλαισίου της ΜΟΔ Α.Ε. από παγιωμένες πρακτικές εντός της δημόσιας διοίκησης, σε διάταξη που αποσκοπεί στην ad hoc νομιμοποίηση των κατατμήσεων, σε διαδικασίες προσλήψεων βοηθών επίβλεψης σε έργα που αναλαμβάνει η ΜΟΔ ΑΕ, αλλά και σε έναν νέο φορέα, τον Elevate Greece, όπου το καταστατικό του αναφέρει ως σκοπό την εθνική συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις, κάτι που αλληλεπικαλύπτεται με αρμοδιότητες άλλων φορέων όπως του Enterprise Greece. Ο Εισηγητής της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης κλείνοντας την τοποθέτησή του, αναφέρθηκε και στην ασάφεια με την οποία προβλέπεται στο καταστατικό του η σύσταση 20 θέσεων μόνιμου προσωπικού, χωρίς να προσδιορίζονται ειδικότητες.

Τα σχόλια είναι κλειστά.