Φονικό και το 2021 στους δρόμους της Κρήτης – Οι αριθμοί που τρομάζουν!

Τα στοιχεία για τα τροχαία δυστυχήματα στο νησί την χρονιά που φεύγει – Η αρνητική πρωτιά των Χανίων, το μαύρο ρεκόρ του Λασιθίου και ο αισιόδοξος απολογισμός για το Ηράκλειο

Ένα μικρό απολογισμό – που θα πρέπει να εντείνει τον προβληματισμό όλων – σχετικά με τα τροχαία δυστυχήματα που καταγράφηκαν στην Κρήτη την χρονιά που τελειώνει, έδωσε στην δημοσιότητα ο πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων, κ. Γιάννης Λιονάκης.
Με την ευχή, όπως αναφέρει ο ίδιος, μέχρι τα μεσάνυχτα της Παρασκευής να μην διαφοροποιηθούν επί τα χείρω και το 2022 να είναι καλύτερο από το 2021 στα θέματα οδικής ασφάλειας.

Αναλυτικά, όπως δείχνουν τα στοιχεία που έχει συλλέξει ο κ. Λιονάκης, το 2021:
– Είχαμε 63% αύξηση των θανάτων σε σχέση με το 2020, 30 πέρυσι έναντι 49 φέτος.

– Τα Χανιά είχαν σε απόλυτο αριθμό τους περισσότερους θανάτους.

– Για το Λασίθι ήταν η χειρότερη χρονιά από το 1985 μέχρι σήμερα.

– Για το Ηράκλειο η καλύτερη χρονιά για το ίδιο χρονικό διάστημα.

– Σε ποσοστό θανάτων ανά εκατομμύριο κατοίκων η αντιστοιχία ήταν: Χανιά 87, Ρέθυμνο 92, Ηράκλειο 38, Λασίθι 157.
Σε σύνολο νησιού, κατά τον Πρόεδρος του Ε.ΣΥ.ΠΡΟ.Τ.Α είχαμε 72 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων.
Αυτό την ώρα που χώρες της Ευρώπης τη δύσκολη χρονιά του 2019 έκλεισαν με 18 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων. Κατ’ αναλογία δηλαδή θα είχαμε 11 νεκρούς.

– Οι οδηγοί έναντι των επιβατών, οι άνδρες έναντι των γυναικών, οι άνω των 55 ετών και οι κάτω των 25, η Κυριακή, το επαρχιακό οδικό δίκτυο και ο μήνας Σεπτέμβριος είχαν τα περισσότερα τροχαία συμβάντα.

Ο κ. Λιονάκης σημειώνει επίσης ότι είναι σημαντικό το γεγονός πως ενώ από τις 12 τα μεσάνυχτα μέχρι τις 7 το πρωί κυκλοφορεί το 1/10 των οχημάτων στο διάστημα αυτό είχαμε τους περισσότερους νεκρούς, το 1/3 του συνόλου.

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει ο κ. Λιονάκης ΕΔΩ

Ο ίδιος αναφέρει χαρακτηριστικά:

“Θα είναι άξιο λόγου να σταθούμε στους δύο θανάτους αναβατών μηχανής (δυστυχώς ένας μετά από μέρες στην εντατική), στη περιοχή ευθύνης της Τροχαίας Ηρακλείου όπου διαχρονικά και κατά μέσο όρο είχαμε πάνω από 8 κάθε χρόνο.

Η μετανάστευση του προβλήματος από το ΒΟΑΚ στο Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο είναι ένα ζήτημα που πρέπει να απασχολήσει με τη παραδοχή, ότι η επίταση της αστυνόμευσης σε έναν άθλιο δρόμο έχει φέρει θετικά αποτελέσματα μαζί και με τα ελάχιστα χιλιόμετρα διαχωριστικού στηθαίου κατά μήκος του.
Ολοκληρώνοντας τις παρατηρήσεις μου να πω ότι με προβληματίζει η υψηλή κατανάλωση οινοπνεύματος από οδηγούς στο νησί μας και η εξίσου η υψηλή παραβίαση προτεραιότητας του άλλου, είτε πρόκειται για STOP είτε για εκ δεξιών προτεραιότητα.
Σε αυτά τα τελευταία δυστυχώς πρωτοπορούμε πανελλαδικά.
Τις Ευχές μου για κάθε καλό και τη παράκληση μου για να συνεχίσετε να βοηθάτε στη βελτίωση των δεικτών της Οδικής Ασφάλειας στο νησί μας”.https://www.cretalive.gr/

Τα σχόλια είναι κλειστά.