Φορολογικές δηλώσεις 2021: Παράταση μέχρι τέλη Σεπτεμβρίου

Ημερομηνία:

Η πανδημία, οι θερινές διακοπές, αλλά και ο τεράστιος όγκος εργασίας των λογιστών και των φοροτεχνικών έχουν καθυστερήσει τη διαδικασία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, με αποτέλεσμα να έχει υποβληθεί έως σήμερα μόλις το 50% των δηλώσεων.

Σε σύνολο 6,6 εκατομμυρίων δηλώσεων που πρέπει να υποβληθούν, έχουν υποβληθεί μέχρι στιγμής 3,6 εκατομμύρια δηλώσεις. Δηλαδή για να ολοκληρωθεί η διαδικασία θα πρέπει να υποβληθούν ακόμα 3 εκατομμύρια δηλώσεις.

Στη βάση αυτή, είναι δεδομένο ότι μέσα στις δύο εβδομάδες που μεσολαβούν έως το τέλος Ιουλίου δεν υπάρχει χρόνος για την εμπρόθεσμη υποβολή των εν λόγω δηλώσεων. Κάτι τέτοιο θα συνεπαγόταν πως σε ημερήσια βάση θα έπρεπε ν2021-07-25 06:00:19α υποβάλλονται 230.000 δηλώσεις.

Πρέπει να αναφερθεί πως τα φυσικά πρόσωπα που θα υποβάλλουν τη δήλωση έως τις 28 Ιουλίου και εξοφλήσουν εφάπαξ το φόρο έως τις 30 Ιουλίου θα έχουν έκπτωση φόρου 3%. Όσοι υποβάλλουν τη δήλωση έως τις 28 Ιουλίου και πληρώσουν σε δόσεις το φόρο τους, θα έχουν τη δυνατότητα να τον εξοφλήσουν σε οκτώ δόσεις έως τον Φεβρουάριο του 2022.

Καθώς, πολλοί όμως δεν θα προλάβουν την πρώτη προθεσμία που λήγει στα τέλη Ιουλίου, θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν χωρίς πρόστιμα τις δηλώσεις έως τις 27 Αυγούστου.

Αυτό σημαίνει ότι σε καθημερινή βάση θα πρέπει για τις επόμενες 39 ημέρες να υποβάλλονται περίπου 77.000 δηλώσεις. Μπορεί ο στόχος να ακούγεται είναι εφικτός, αλλά η εμπειρία δείχνει πως ο μέσος όρος υποβολής δηλώσεων τον Αύγουστο δεν ξεπερνά ημερησίως τις 35.000 δηλώσεις.

Τα παραπάνω στοιχεία φέρνουν πιο κοντά την ικανοποίηση του αιτήματος λογιστών και φοροτεχνικών για παράταση της διαδικασίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου.

Μια τέτοια εξέλιξη δεν θα ήταν χωρίς περιπλοκές, καθώς θα συνεπαγόταν πως μερίδια φορολογουμένων θα κατέβαλε στις 30 Σεπτεμβρίου τρεις δόσεις τους φόρου εισοδήματος (Ιουλίου-Αυγούστου και Σεπτεμβρίου).

Μια ακόμη περιπλοκή έχει να κάνει με την εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ, η οποία θα έπρεπε αναγκαστικά να μετατεθεί. Και αυτό το σενάριο θα συνεπαγόταν πως οι ιδιοκτήτες ακινήτων θα έπρεπε να πληρώσουν τον ΕΝΦΙΑ σε λιγότερες δόσεις.
Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Άνοιξε η πλατφόρμα για νέες αιτήσεις στο...

Επαναλειτουργεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Επιδόματος Παιδιού Α21, προκειμένου...

«e-honey»: Ψηφιακό «μάτι» στο μέλι – Πρόστιμα...

Νέα ψηφιακή πλατφόρμα θα καταγράφει την παραγωγή, τις εισαγωγές,...

Άνοιξε η πλατφόρμα για νέες αιτήσεις στο...

Επαναλειτουργεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Επιδόματος Παιδιού Α21, προκειμένου...

«e-honey»: Ψηφιακό «μάτι» στο μέλι – Πρόστιμα...

Νέα ψηφιακή πλατφόρμα θα καταγράφει την παραγωγή, τις εισαγωγές,...
politika-kritis-ad
politika-kritis-ad

Share post:

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Μητσοτάκης για Γλυπτά Παρθενώνα: «Ξεκάθαρα εκλάπησαν από τον λόρδο Έλγιν»

Το διήμερο συνέδριο «Διάλογοι για την Αθήνα: Από τον...

Άνοιξε η πλατφόρμα για νέες αιτήσεις στο επίδομα παιδιού Α21

Επαναλειτουργεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Επιδόματος Παιδιού Α21, προκειμένου...

«e-honey»: Ψηφιακό «μάτι» στο μέλι – Πρόστιμα έως 10.000 ευρώ για παραγωγούς και εμπόρους

Νέα ψηφιακή πλατφόρμα θα καταγράφει την παραγωγή, τις εισαγωγές,...

Επίδομα θέρμανσης 2026: Η ημερομηνία-κλειδί για τα νέα ποσά και την πρώτη πληρωμή

Ποια είναι τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια. Περισσότερα χρήματα για...