Ηράκλειο : Παρέμβαση του Σ. Ορφανού, στην ευρεία σύσκεψη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης με θέμα την οδική ασφάλεια

Ο Στέλιος Ορφανός, μέλος της ΕΠ Κρήτης, παρευρέθηκε to Σάββατο 12/10 στην ευρεία σύσκεψη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης, στο Ηράκλειο, με θέμα την οδική ασφάλεια όπου και έκανε την παρακάτω παρέμβαση:

«Χαιρετίζουμε τη συμμετοχή φορέων και των εκπροσώπων τους στη σύσκεψη, που δείχνει το ενδιαφέρον τους για το θέμα.
Γνωρίζετε όλοι – και ιδιαίτερα βέβαια τα στελέχη κρατικών υπηρεσιών και ιδρυμάτων- ότι το ΚΚΕ στα πιο βασικά προβλήματα του τόπου –όπως είναι και η οδική ασφάλεια – έχει εκ διαμέτρου αντίθετες θέσεις με τις θέσεις που έχουν οι πολιτικές ηγεσίες των υπηρεσιών σας και του τόπου.

Στελέχη άλλων κομμάτων και παρατάξεων σε κυβέρνηση, αλλά και δήμους διαβεβαιώνουν για την ανθρώπινη ευαισθησία τους απέναντι σε θανατηφόρα και σοβαρά τροχαία ατυχήματα. Όσο και να θέλουμε να τους πιστέψουμε η πολιτική τους δείχνει το αντίθετο.
Καλό είναι να κάνουμε εκκλήσεις στην ατομική ευθύνη του καθενός από μας, είτε είναι πεζός, είτε οδηγός. Να μαθαίνουμε τα παιδιά να κοιτάνε δεξιά και αριστερά πριν περάσουν απέναντι στο δρόμο. Να μπει η κυκλοφοριακή αγωγή στα σχολεία. Να ενημερώσουμε τους γονείς. Να σεβόμαστε τον Κώδικα οδικής κυκλοφορίας και να τιμωρούνται αυστηρά οι παραβάτες. Να «φτιάξουμε» καλύτερους οδηγούς. Σε αυτά δεν μπορεί να διαφωνήσει κανείς.

Αυτά όμως δε φτάνουν. Είναι πολιτική υποκρισία η θέση πως η οδική ασφάλεια είναι βασικά θέμα ατομικής ευθύνης και έντασης της αστυνόμευσης. Είναι πολιτική υποκρισία που ξεκάθαρα θέλει να κρύψει τις ευθύνες της εξουσίας. Μιας εξουσίας –τοπικής και κεντρικής- που στο σύστημα που ζούμε, βάζει σε προτεραιότητα τα κέρδη επιχειρηματικών συμφερόντων, πάνω και από την ανθρώπινη ζωή, όσο κι αν επικαλείται δήθεν ανθρώπινες ευαισθησίες. Για την Οδική ασφάλεια, «το ψάρι μυρίζει από το κεφάλι. Η «αυθαιρεσία» των ατόμων, ξεκινά από την αυθαιρεσία της εξουσίας.

Σε τι δρόμους κυκλοφορούμε; Η κατάσταση του ΒΟΑΚ, που πάει από αναβολή σε αναβολή, μέχρι να φτάσει στην εξαθλίωση, είναι ατομική ευθύνη κάποιου από εμάς; Δε δείχνει ξεκάθαρα ότι το σύστημα που αρνείται την κρατική χρηματοδότηση, θέλει περισσότερους θανάτους, για να φανεί ως σωτηρία μια εταιρεία που θα αναλάβει την κατασκευή και τη διαχείριση του ΒΟΑΚ, ενώ ο καθένας από εμάς θα εκπληρώνει την ατομική του ευθύνη πληρώνοντας διόδια;
Φτιάχνουν κόμβο στην Αγία Πελαγία, αλλά ξέχασαν να προβλέψουν διαχωριστική νησίδα για να μη μπαίνει κανείς στο αντίθετο ρεύμα!
Σε τι άθλια κατάσταση είναι το επαρχιακό δίκτυο; Αλλά και το δημοτικό δίκτυο είναι τριτοκοσμικό. Μέσα στις πόλεις, ακόμα και στο Ηράκλειο -που διαχρονικά όλες τις δημοτικές αρχές ρίχνουν λεφτά για ανάπλαση πάνω στην ανάπλαση στο κέντρο της πόλης για αναβάθμιση της επιχειρηματικής δράσης- ένα σωρό δρόμοι που προβλέπει το σχέδιο πόλης είναι ακόμα αδιάνοιχτοι, ή χωρίς υποδομές και σήμανση.
Τα κατά καιρούς μέτρα δήθεν για τη βελτίωση του δομημένου περιβάλλοντος και των συγκοινωνιακών έργων, έχουν κατά κανόνα εισπρακτικό και μόνο χαρακτήρα από την πλευρά των τοπικών και κεντρικών κρατικών οργάνων.

Γνωρίζουμε ότι για τους δρόμους μας –όπως και για άλλες λαϊκές ανάγκες με πρώτη την εκπαίδευση – λείπουν κρατικά κονδύλια γιατί δόθηκαν ως επιχορήγηση σε εταιρίες που έφτιαξαν μεγάλους αυτοκινητόδρομους : την Εγνατία, την Ιωνία κλπ. Προτεραιότητα που δεν υπαγόρευσαν οι λαϊκές ανάγκες οδικής ασφάλειας της Βόρειας Ελλάδας, αλλά οι ανάγκες άνετης κίνησης εμπορευμάτων και κεφαλαίων και γι’ αυτό χρηματοδοτήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ως ΚΚΕ θεωρούμε ότι το σημερινό κράτος και οι υπηρεσίες του –κεντρικά και τοπικά- δεν έχει ως προτεραιότητα την οδική ασφάλεια των εργαζομένων, αλλά τη στήριξη επιχειρηματικών συμφερόντων. Και δεν επιδέχεται βελτίωση. Κάτι καλό για το λαό μπορεί να κάνει μόνο, είτε κάτω από την πίεση λαϊκών κινητοποιήσεων είτε για να προλάβει και να εκτονώσει τέτοιες κινητοποιήσεις πριν ξεσπάσουν.
Τι προτείνουμε: προτείνουμε στο λαό, στους εργαζόμενους, στους λαϊκούς φορείς, να κάνουν την απαίτηση για οδική ασφάλεια, αίτημα της δικής τους ανυποχώρητης πάλης, χωρίς να ξεγελιούνται από τα γλυκά τραγούδια των σειρήνων της κρατικής εξουσίας.

Ακόμα και στα στελέχη και τους υπαλλήλους των κρατικών υπηρεσιών προτείνουμε να μην επιτρέπουν το δικό τους φιλότιμο, τις δικές τους ευαισθησίες και τις ειλικρινείς πρωτοβουλίες που παίρνουν πολλές φορές για την εξυπηρέτηση του πολίτη, των λαϊκών αναγκών, να μην επιτρέπουν στην ανάλγητη πολιτική της ηγεσία τους να τα οικειοποιείται και να τα αξιοποιεί για να χτίσει ένα πιο ανθρώπινο και φιλικό πρόσωπο απέναντι στον πολίτη.
Ας ενώσουν τις γνώσεις, τις δυνάμεις τους μαζί με το λαό, ενάντια στο σημερινό σύστημα και τις πολιτικές του. Αυτό σημαίνει η προτεραιότητα στην ανθρώπινη ζωή και όχι κάτι άλλο.»

14/10/2019

Τα σχόλια είναι κλειστά.