Κεφαλογιάννης : Η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες είναι τραγική

Κεφαλογιάννης στη «Νέα Σελίδα»: Η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες είναι τραγική

Κεφαλογιάννης : Η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες είναι τραγική

«Η ταχύτητα με την οποία λειτουργεί η κυβέρνηση σε αυτό το πρώτο διάστημα καταδεικνύει την αρτιότητα της προετοιμασίας που είχε κάνει η Νέα Δημοκρατία προκειμένου να αναλάβει την ευθύνη της διακυβέρνησης», τονίζει στη συνέντευξή του στη «Νέα Σελίδα» ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Συνέντευξη στον Χρόνη Διαμαντόπουλο

Και συμπληρώνει: «Οι αποφάσεις που πήραμε και οι δεσμεύσεις που ανέλαβε ο πρωθυπουργός για το επόμενο διάστημα αποσκοπούν να φέρουν ανάπτυξη παντού και για όλους». Παράλληλα, ο κ. Κεφαλογιάννης περιγράφει τις προτεραιότητες και τις ενέργειες που σχεδιάζονται στο πεδίο των δημόσιων έργων, των μεταφορών και των αστικών συγκοινωνιών.

Μετράμε 80 μέρες διακυβέρνησης Κυριάκου Μητσοτάκη. Πώς κρίνετε την πρώτη φάση του κυβερνητικού έργου; Εχετε πετύχει τους προεκλογικούς σας στόχους;

Η ταχύτητα με την οποία λειτουργεί η κυβέρνηση σε αυτό το πρώτο διάστημα καταδεικνύει την αρτιότητα της προετοιμασίας που είχε κάνει η Νέα Δημοκρατία προκειμένου να αναλάβει την ευθύνη της διακυβέρνησης. Οι αποφάσεις που πήραμε και οι δεσμεύσεις που ανέλαβε ο πρωθυπουργός για το επόμενο διάστημα αποσκοπούν να φέρουν ανάπτυξη παντού και για όλους. Σε αυτή την κατεύθυνση, πρώτο μας μέλημα ήταν να ανασάνουν οι Ελληνες και κυρίως η μεσαία τάξη. Το νέο, βελτιωμένο σύστημα των 120 δόσεων για φορολογικές και ασφαλιστικές οφειλές και η μείωση του ΕΝΦΙΑ, που ψηφίσαμε νωρίτερα απ’ ό,τι είχαμε εξαγγείλει, είχαν ακριβώς αυτό τον στόχο: να ανακουφίσουν χιλιάδες νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Την προηγουμένη εβδομάδα μιλήσατε για προώθηση μιας αλλαγής στη γενικότερη φιλοσοφία των μεταφορών, καθώς και για βιώσιμη μετακίνηση. Θα μας δώσετε μια εικόνα;

Η βιώσιμη μετακίνηση συνδέεται με την πρόοδο της τεχνολογίας και τις παγκόσμιες περιβαλλοντικές μεταβολές. Τέτοια είναι, για παράδειγμα, τα οχήματα που κινούνται με νέες μορφές ενέργειας, καθώς και οι παρεμβάσεις στις πόλεις που διευκολύνουν τις μετακινήσεις των πολιτών. Πώς γίνονται πράξη όλα αυτά; Πρώτον, με την εισαγωγή φιλικών προς το περιβάλλον ΜΜΜ και, δεύτερον, υιοθετώντας ένα πιο λειτουργικό θεσμικό πλαίσιο για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, προκειμένου να ενθαρρύνουμε κάθε δήμο στην Ελλάδα να προχωρήσει σε έργα αναβάθμισης των μετακινήσεων εντός των ορίων του. Στο προσεχές μέλλον, κανένα έργο αστικής κινητικότητας δεν θα μπορεί να χρηματοδοτηθεί αν δεν εντάσσεται σε έναν συνολικό σχεδιασμό. Στόχος μας είναι, άμεσα, να επιταχύνουμε τις διαδικασίες που θα επιτρέπουν σε κάθε δήμο να φτιάξει, π.χ., έναν πεζόδρομο, έναν ποδηλατόδρομο ή να αξιοποιήσει νέες τεχνολογίες στον τομέα των μεταφορών, εντός όμως ενός συνολικού σχεδίου βιώσιμης κινητικότητας.

Πιστεύετε ότι ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίζεται αυτή τη στιγμή η ΝΔ τις καταγγελίες περί σκευωρίας στην υπόθεση Novartis είναι ο σωστός; Ορθά κάνει που εξαιρεί τον Αλέξη Τσίπρα από τη διερεύνηση;

Είναι θέμα αρχής η αντίληψη ότι δεν πρέπει να δηλητηριάζεται η πολιτική ζωή του τόπου κι αυτό συνεπάγεται ότι δεν μπορεί να αποδίδονται κατηγορίες σε πρώην πρωθυπουργούς, παρά μόνο αν προκύπτουν αποδείξεις. Δεν αρμόζει στη φιλοσοφία της παράταξής μας να ακολουθήσουμε την τοξική πρακτική των μαζικών πολιτικών διώξεων και της στοχοποίησης πρώην πρωθυπουργών μόνο και μόνο για επικοινωνιακά σόου και μικροκομματικά οφέλη, όπως με ανευθυνότητα έπραξε η προηγούμενη κοινοβουλευτική πλειοψηφία.

Ο Αλέξης Τσίπρας σε πρόσφατη συνέντευξή του κατηγόρησε τη σημερινή κυβέρνηση ότι στον τομέα της οικονομίας «τρώει από τα έτοιμα» και ότι «σαρώνει το κράτος σαν λάφυρο». Ποιο είναι το σχόλιό σας;

Ο κ. Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ έχουν επιδοθεί σε αγωνιώδεις προσπάθειες προκειμένου να διαμορφώσουν τη δική τους πραγματικότητα. Ισχυρίζονται, για παράδειγμα, ότι η μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων ήταν εξασφαλισμένη και ότι το αίτημα για την πρόωρη μερική αποπληρωμή των δανείων του ΔΝΤ ήταν έτοιμο. Ομως αυτά ποτέ δεν διατυπώθηκαν επισήμως στους θεσμούς ούτε υπήρξε αυτός ο περίφημος καταπιστευτικός λογαριασμός με τον οποίο θα μειώναμε τους στόχους των πλεονασμάτων. Αυτό, λοιπόν, που ισχύει είναι ένα ρεαλιστικό πλάνο που έχει περιγράψει ο πρωθυπουργός και πρώτο στόχο θέτει την αποκατάσταση της αξιοπιστίας της χώρας έτσι ώστε να θέσουμε το ζήτημα το 2020 και να πετύχουμε μειωμένα πλεονάσματα στον προϋπολογισμό του 2021. Οπως φάνηκε, άλλωστε, από τις δηλώσεις του επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας, το χρονοδιάγραμμα αυτό βρίσκεται επισήμως στο τραπέζι.

Θεωρείτε ότι έκανε δουλειά η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ στα δημόσια έργα; Ποιες είναι οι δικές σας προτεραιότητες;

Ο αρμόδιος υπουργός, Κώστας Καραμανλής, έχει δηλώσει εξαρχής πως ό,τι είναι σωστό θα συνεχιστεί, καθώς το κράτος έχει συνέχεια και τα έργα ανήκουν στους πολίτες. Κατά τη θητεία της προηγούμενης κυβέρνησης παραδόθηκαν στην κυκλοφορία οι αυτοκινητόδρομοι Αντίρριο – Ιωάννινα και Κόρινθος – Πάτρα, ωστόσο υπήρξαν ατυχείς χειρισμοί σε έργα στρατηγικής σημασίας, όπως ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος. Σήμερα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου καταβάλλει κάθε προσπάθεια να απεμπλέξει τη διαδικασία της υλοποίησης σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η κατασκευή του Ε65, το αεροδρόμιο Καστελίου και τα έργα μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι προτεραιότητες κομβικής σημασίας.

Σε ποια κατάσταση παραλάβατε τις αστικές συγκοινωνίες; Πώς θα δοθεί λύση;

Η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες είναι τραγική, καθώς τα προβλήματα δεν περιορίζονταν στις αδυναμίες της λειτουργίας, αλλά αφορούσαν και σε οικονομικά και διοικητικά ζητήματα, όπως στην περίπτωση του ΟΑΣΘ, όπου η προηγούμενη διοίκηση είχε φέρει στον οργανισμό μια πλήρη αποδιοργάνωση. Ενδεικτικά θα σας αναφέρω ότι στην Αθήνα από έναν δυνητικό στόλο περίπου 2.000 λεωφορείων εκτελούσαν δρομολόγια λιγότερα από 850, ενώ η προηγούμενη κυβέρνηση είχε προβεί σε μέτρα κοινωνικής πολιτικής τα οποία ναι μεν είναι θεμιτά, χωρίς όμως προηγουμένως να έχει εξασφαλίσει τους πόρους. Ανακοίνωσε, δηλαδή, τη δωρεάν μετακίνηση, χωρίς να έχει συμφωνήσει με το υπουργείο Εργασίας ότι θα καταβάλλει τα ποσά στον ΟΑΣΑ, χωρίς καν να έχει υπολογίσει πόσα θα είναι τα χρήματα αυτά. Σε αυτό το ζήτημα βρισκόμαστε σε συνεννόηση με το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να δοθεί μια οριστική λύση.
Πέρα από τις μακροπρόθεσμες παρεμβάσεις, όπως η προμήθεια νέων λεωφορείων, προχωρήσαμε σε άμεσες ενέργειες. Ενδεικτικά θα σας αναφέρω ότι ο ΟΑΣΑ εξασφάλισε ποσό 1 εκατ. ευρώ, με το οποίο καλύφθηκαν παραγγελίες ανταλλακτικών και βγήκαν από το συνεργείο περισσότερα από 100 λεωφορεία, ενώ επέστρεψαν στην υπηρεσία οδηγοί που είχαν αποσπαστεί σε κόμματα και πολιτευτές που δεν επανεξελέγησαν.

Το κείμενο δημοσιεύτηκε στο φύλλο 121 της «Νέας Σελίδας» που κυκλοφόρησε την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2019.

Τα σχόλια είναι κλειστά.