Κώστας Δανδουλάκης: “Δεν ακολουθώ την πολιτική του χθες”

Κώστας Δανδουλάκης: “Δεν ακολουθώ την πολιτική του χθες”

Ο Κώστας Δανδουλάκης , Υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος Ρεθύμνου, με τον συνδυασμό «Η ΚΡΗΤΗ ΜΠΡΟΣΤΑ» και τον Αλέξανδρο Μαρκογιαννάκη παραχώρησε συνέντευξη στα Παραπολιτικά Κρήτης και την Αλκυόνη Χριστοδουλάκη.

Έχετε μια μακρά πορεία στο χώρο. Τι είναι αυτό που σας κάνει να ξεχωρίζετε και να κερδίζετε την εμπιστοσύνη του κόσμου;

Καταρχάς, οι  προσεχείς περιφερειακές εκλογές την 26η Μαΐου , αποτελούν ένα κομβικό σημείο  σύγκρουσης της πολιτικής του χθες με του σήμερα, καθώς ο τόπος μας έχει ανάγκη από ένα νέο όραμα μια νέα αρχή.

Η απόφαση μου λοιπόν να μετέχω στις προσεχείς Περιφερειακές Εκλογές βασίζεται πέραν της προσωπικής επιθυμίας και στο γεγονός ότι ανταποκρίνομαι και στην επιθυμία των συμπολιτών μου.

Επίσης η κοινωνική μου πορεία ως πολίτης και από τις όποιες θέσεις ευθύνης μου εμπιστεύτηκε η πολιτεία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό είχε γνώμονα τον σεβασμό και την προσφορά στον άνθρωπο.

Η Περιφέρεια Κρήτης οφείλει να υιοθετήσει ένα νέο πιο αποτελεσματικό μοντέλο αυτοδιοίκησης. Έχουμε τη βούληση να ενώσουμε όλες τις δημιουργικές δυνάμεις της Περιφέρειας, να συνεργαστούμε με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, με όλους τους συναδέλφους δημάρχους, χωρίς να κάνουμε κανενός είδους διάκριση κομματική, ιδεολογική.

Στην πολιτική μου πορεία δεν ακολουθώ την πολιτική του χθες που δυστυχώς κάποιοι εφαρμόζουν και σήμερα, αλλά υπηρέτησα και υπηρετώ τον πολιτικό πολιτισμό, πιστεύοντας πάντοτε στην πολιτική της ειλικρίνειας και του μέτρου που δεν στοχεύει στη δημιουργία εντυπώσεων αλλά στο αποτέλεσμα προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.

Αυτός ήταν, άλλωστε, ο δρόμος που ακολούθησα όλα αυτά τα χρόνια και στην πολιτική και στην κοινωνική μου δράση. Έχουμε τη γνώση, την εμπειρία, το σχέδιο και την αποφασιστικότητα για σκληρή δουλειά, για να πάμε όλες τις γειτονιές και την Περιφέρεια της Κρήτης  Μπροστά.

Σε ποιους τομείς θεωρείτε πως υπερέχει ο συνδυασμός του Αλέξανδρου Μαρκογιαννάκη;

Αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα μιας διαχρονικής φιλοσοφίας περί αυτοδιοίκησης. Για εμάς δεν είναι  κάτι πρωτόγνωρο. Σύνθεση, σεβασμός στην αντιπροσωπευτικότητα και ομαδική δουλεία για το καλό της Κρήτης.

Αποτελεί κομμάτι της ιδιοσυγκρασίας μας και του τρόπου με τον οποίο πορευτήκαμε μέχρι σήμερα στα κοινά του τόπου.

Η Κρήτη μας ενώνει. Μοναδικός μας αντίπαλος αποτελούν τα κοινά μας προβλήματα.

Σε μια κρίσιμη περίοδο για τον τόπο μας οι άνθρωποι που έχουμε ζήσει και δουλέψει γι αυτόν αισθανόμαστε ως καθήκον μας να βγούμε μπροστά. Παράλληλα, αισθανόμαστε την ανάγκη να γίνει μια νέα αρχή για μια πραγματική αλλαγή στο τρόπο διαχείρισης της αναπτυξιακής πορείας της Κρήτης.

Έτσι λοιπόν η πολιτική αλλαγή που έχει ανάγκη η Περιφέρεια Κρήτης δεν είναι μόνο κομματική ή παραταξιακή. Είναι ο αγώνας για μια καλύτερη ζωή όλων των πολιτών της Κρήτης, ανεξαρτήτως ιδεολογικής τοποθέτησης. Είναι η σύγκρουση της πολιτικής τού χθες με την πολιτική του σήμερα.

Και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, ο συνδυασμός του ψηφοδελτίου «Η Κρήτη Μπροστά» υπερβαίνει κόμματα και ιδεολογίες, είναι μια ομάδα που απευθύνεται σε όλους τους Κρητικούς με όραμα και στόχο η Κρήτη να πρωταγωνιστήσει στην Ελλάδα του 21ου αιώνα, όπου απαιτούνται ανοιχτοί πολιτικοί ορίζοντες από ανθρώπους με όραμα για το νησί μας και όχι διαχειριστές της μικροπολιτικής και πίσω από γραφεία.

Τέτοιους ανθρώπους έχουμε στο ψηφοδέλτιο του συνδυασμού μας. Αυτοδημιούργητους, της αγοράς, της διπλανής πόρτας. Άξια στελέχη της τοπικής κοινωνίας μας που καθημερινά δίνουν έντιμη μάχη για ένα καλύτερο όραμα για την Κρήτη.

Ποια θεωρείτε πως είναι τα σοβαρότερα προβλήματα και πως θα προσφέρετε σε αυτά σε περίπτωση που εκλεγείτε;

Απαντώντας στο πρώτο σκέλος της Ερώτηση σας, ως Αντιπρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης σε συνεργασία με τους συναδέλφους Περιφερειακούς Συμβούλους κατά την τρέχουσα Περιφερειακή θητεία αναδείξαμε και στηρίξαμε στο Περιφερειακό Συμβούλιο όλα τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα που έχει ανάγκη και απαιτεί η Κρήτη μας.

Ωστόσο όμως αν και από μεριά μας υπήρξε πλήρη στήριξη στην σημερινή  Περιφερειακή αρχή στην ανάδειξη, προώθηση και δρομολόγηση όλων των μεγάλων αναπτυξιακών έργων εντούτοις δεν υπήρξε ουσιαστικό αποτέλεσμα και δυστυχώς η Προεκλογική Ατζέντατου 2019 για τα μεγάλα έργα πνοής της Κρήτης είναι η ίδια με εκείνη του 2014 και  του 2010.

Επισημαίνουμε ότι η σημερινή Περιφερειακή Αρχή αναλώθηκε στην καθημερινότητα, στα Μικρά – Μεσαία έργα, σε εκείνα που δρομολογήθηκαν από τους Δήμους, σε λιγοστά έργα ΕΣΠΑ και δυστυχώς υπήρξε  ανυπαρξία δρομολόγησης των μεγάλων αναπτυξιακών έργων σε επίπεδο Κρήτης όπως:

α) Σύγχρονο Συγκοινωνιακό Δίκτυο όπως ΒΟΑΚ, Κάθετοι Οδικοί Άξονες, ΝΟΑΚ, Δίκτυο ενδοχώρας.

β) Αδικαιολόγητη καθυστέρηση για την εφαρμογή της μελέτης της Εγνατίας για παρεμβάσεις σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο Κρήτης δεδομένου ότι υπήρχε η χρηματοδότηση των 35 εκατομμύριων Ευρώ.

γ) Ανυπαρξία Διαχείρισης Υδάτινων Πόρων σε επίπεδο Κρήτης και ανυπαρξία αξιοποίησης των περίπου είκοσι εκατομμυρίων κυβικών υδάτων του Φράγματος των Ποταμών.

δ) Δεν εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση της εκτροπής του Φράγματος του Πλατύ και δεν συμπεριλήφθηκε στην υπάρχουσα ώριμη μελέτη ένα μεγάλο τμήμα της περιοχής της Αμπαδιάς για πρόβλεψη δεξαμενών και αρδευτικών δικτύων.

ε) Η Λειψυδρία σε επίπεδο Κρήτης είναι ένα πραγματικό γεγονός και η Περιφέρεια δεν ανέλαβε πρωτοβουλία για την εκπόνηση σχετικής συνολικής μελέτης για την αντιμετώπιση της.

στ) Απείχε από την απαίτηση να ενταχθεί η Κρήτη στην εφαρμογή του μεταφορικού ισοδυνάμου για τις επιχειρήσεις και το επιβατικό κοινό της Κρήτης και ακολούθησε πρωτοβουλίες των Επιμελητηρίων Κρήτης μετά από 7μηνο περίπου και το θέμα προχωρεί με αργά και μισά βήματα στην εφαρμογή του.

η) Δεν ενημερώθηκε το Περιφερειακό Συμβούλιο για  την τελική μορφή – Εφαρμογή του Χωροταξικού Κρήτης  – Χρήσεις Γης και δεν έλαβε την ανάλογη δημοσιότητα, γεγονός αποτρεπτικό για τους επενδυτές.

ζ) Απείχε από την ενεργό πρωτοβουλία κατά την διαδικασία διευθέτησης διαχείρισης των απορριμμάτων σε επίπεδο Κρήτης.

θ) Ανυπαρξία πρωτοβουλίας υποδομών για την αναβάθμιση των Πυλών Εισόδου της Κρήτης  (Λιμάνια, Αεροδρόμια, Μαρίνες.)

ι) Υστέρησε στην ανάληψη αποτελεσματικών πρωτοβουλιών της διασύνδεσης του Πρωτογενή με τον Τουριστικό Τομέα για την διάθεση και προβολή των αγροτοκτηνοτροφικών προϊόντων καθώς και την προώθηση τους σε προγράμματα κοινωνικού ενδιαφέροντος.

Όλα τα παραπάνω θέματα έχουν τεθεί με επερώτηση μου και έχουν συζητηθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης όπου αν και υπήρξε καλόπιστη αποδοχή με υποσχέσεις και δεσμεύσεις δυστυχώς δεν προχώρησαν από την σημερινή Περιφερειακή Αρχή. Αυτό επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι  τα ιδία θέματα , τα ίδια αναπτυξιακά ελλείμματα που υπήρχαν το 2010 συνεχίζουν να ισχύουν το 2019, δηλαδή και τα οποία φέρουν και τη σφραγίδα της ανεπιτυχούς αντιμετώπισης τους από την σημερινή Περιφερειακή Αρχή.

Εν συνεχεία απαντώντας στο δεύτερο σκέλος της ερώτησης σας οι άμεσες προτεραιότητες μου για το Νομό Ρεθύμνου είναι :

Υποδομές : Πύλες Εισόδου – Οδικό Δίκτυο – Διαχείριση

Υδάτινων Πόρων – Διαχείριση Απορριμμάτων – Υγεία-Παιδεία –

Κοινωνικές Δομές.

1) ΒΟΑΚ – Δρομολόγηση μελέτης κατασκευής-χρηματοδότησης   ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου από Καστέλι έως Σητεία.

2) Χρηματοδότηση Κάθετων Οδικών Αξόνων που θα στοχεύει  στην ανάπτυξη της Νότιας Κρήτης. Αμαριώτικος Δρόμος, χαρακτηρισμός του Αγιοβασιλειώτικου δρόμου ως Διευρωπαϊκού.

3) Δημιουργία Κόμβων Ατσιπόπουλο-Λατζιμάς-Επισκοπή-Γεράνι.

4) Βελτίωση – συντήρηση οδικού δικτύου Νομού και παλαιάς  εθνικής οδού Ρεθύμνου (από Ανώγεια έως και Δυτικό Ρέθυμνο)

5) Χρηματοδότηση του Φράγματος του Πλατύ – Δημιουργία  Ταμιευτήρων-Δεξαμενών δικτύων Άρδευσης. Συμπληρωματική μελέτη δεξαμενών και δικτύων Άρδευσης Αμπαδιάς.

6) Αξιοποίηση Υδάτων Φράγματος Ποταμών.Άρδευση Πρώην Δήμου Συβρίτου και τμήματος Δήμου Κουρητών-Βόρειου Τμήματος  Δήμου Ρεθύμνου και ΔήμουΜυλοποτάμου.

7) Προστασία Λιμένα Ρεθύμνου – Διατήρηση Βαθών Λιμενολεκάνης. Ακτοπλοϊκή Σύνδεση Ρεθύμνου με Πειραιά.

8)Διασύνδεση Πρωτογενή Τομέα με Τουριστικό Τομέα.

9)Παροχή Επαρκών και Υψηλών Υπηρεσιών Υγείας στους πολίτες.

10) Διασύνδεση εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με την  κοινωνία  του Ρεθύμνου.

11) Στήριξη του Κοινωνικού Έργου Πολιτείας – Εκκλησίας.

Τι λάθη θεωρείτε πως έγιναν που θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί στην κακοκαιρία που έπληξε φέτος το νησί;

Καταρχάς, τα πρόσφατα έντονα καιρικά φαινόμενα δεν είναι τίποτα άλλο από έναν προπομπό της κλιματικής αλλαγής που πλέον δεν αποτελεί μόνο μια θεωρητική συζήτηση στις αίθουσες των πανεπιστημίων, αλλά μία πραγματικότητα που σιγά – σιγά αρχίζουμε να βιώνουμε τις συνέπειες της και στον τόπο μας την Κρήτη και δυστυχώς θρηνήσαμε και ανθρώπινες ζωές.

Αναφορικά με την αντιμετώπιση των ακραίων αυτών καιρικών φαινόμενων, οι όποιες μέχρι τώρα προσπάθειες για σχετικές παρεμβάσεις με αντιπλημμυρικά έργα κρίθηκαν εκ των πραγμάτων ανεπαρκείς και ατελέσφορες , εφόσον τεχνικά δεν είχαν προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και απαιτήσεις. Για τον λόγο αυτό η υπάρχουσα κατάσταση σε υποδομές δεν μπόρεσε να αντέξει και να εμποδίσει τα τεράστια προβλήματα, όπως αυτά καταγράφτηκαν από τις πρόσφατες καταστροφές, όπου και αναδείχθηκε  ελλιπής καθαρισμός των ποταμών, ρεμάτων, κακή ως και ανύπαρκτη συντήρηση των γεφυρών, κατάληψη-μπάζωμα ρεμάτων, ασαφής οριοθέτηση των ποταμών και υδατορεμάτων χωρίς να εξασφαλίζεται η ομαλή και απρόσκοπτη  διέλευση των επιφανειακών υδάτων.

Έτσι λοιπόν, οι καταστροφές που συνέβησαν από το πρωτοφανές δυσμενές καιρικό φαινόμενο, κατέδειξαν ότι η κλιματική αλλαγή είναι πλέον πραγματικότητα αλλά συγχρόνως κατέδειξε την ανάγκη ύπαρξης και συγκρότησης  ενός συνολικού πλάνου δράσης

Το πλάνο αυτό επιβάλλεται να καταρτιστεί από τους σχετικά εμπλεκομένους φορείς της Κρήτης δηλαδή : Περιφέρεια Κρήτης, Περιφερειακές Ενότητες, Δήμοι, ΟΑΚ και Τεχνικά Επιμελητήρια με αντικείμενο την Πολιτική Προστασία της Κρήτης.

Επίσης προτείνω το Στρατηγικό Πλάνο Δράσης για την Κρήτη να περιλαμβάνει τα παρακάτω:

1) Σε εύλογο χρονικό διάστημα, αποτίμηση ύψους οικονομικού κόστους αποκατάστασης ζημιών, προκειμένου να υπάρξει και η ανάλογη χρηματοδότηση από Εθνικούς καθώς και Ευρωπαϊκούς πόρους, γιατί σύμφωνα με τις εκτιμήσεις η πρόσφατη καταστροφή ξεπερνά το 10% του ΑΕΠ της Κρήτης.

2)Ανάθεση – χρηματοδότηση καταρχήν ενός φορέα για την όλη αντιμετώπιση των επειγουσών προβλημάτων και κατά την άποψη μου την Περιφέρεια Κρήτης, για την άμεση αποκατάσταση κανονικότητας σύνδεσης όλων των περιοχών που αποκόπηκαν από τις καταστροφές στις πληγείσες περιοχές .

3) Σύνταξη μελετών για όλα εκείνα τα έργα που απαιτούνται  για την κατά δυνατόν ριζική αποτροπή – αντιμετώπιση στο μέλλον παρόμοιων καταστροφικών καταστάσεων.

4)Χαρτογράφηση «κόκκινων» περιοχών, εκείνων δηλαδή που κινδυνεύουν περισσότερο από πλημμυρικά φαινόμενα, κατολισθήσεις, διαβρώσεις, καθιζήσεις, πυρκαγιές, σεισμοί  κ.α.

5)Άμεση αποσαφήνιση αρμοδιοτήτων, όπου κρίνεται αναγκαίο (ΒΟΑΚ-Ρέματα κτλ)

6)Δημιουργία-Ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων προκειμένου να ενημερωθούν οι αιρετοί, υπηρεσιακοί παράγοντες , οι κάτοικοι,  και οι μαθητές για την εφαρμογή σχεδίων προστασίας σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης όπως πλημμύρα, πυρκαγιά και σεισμό.

7)Εφαρμογή σύγχρονων τεχνολογιών για ενημέρωση των πολιτών με οδηγίες (αποστολή SMS μέσω κινητών τηλεφώνων) κατά την διάρκεια εξέλιξης των παραπάνω φαινομένων.

8)Συνεργασία με επιστημονικούς φορείς, για την έρευνα και αξιολόγηση των καιρικών φαινομένων για την λήψη προληπτικών και κατασταλτικών μέτρων από τους αρμόδιους φορείς.

Επίσης, δεν θα πρέπει να παραβλεφθεί για ακόμη μία φορά η τεράστια ευθύνη της πολιτείας και φορέων αυτής, γιατί δεν λήφθηκαν διαχρονικά τα αναγκαία μέτρα προστασίας των υποδομών (οδικό δίκτυο, ρέματα, γέφυρες) που χρησιμοποιούν οι πολίτες.

 

 

Τα σχόλια είναι κλειστά.