Κρήτη: «Ποινική ρήτρα» σε εργαζόμενους, να πληρώσουν 5.000 ευρώ εάν παραιτηθούν

Ξενοδόχοι δημιουργούν ασφυκτικό κλοιό κατά εργαζομένων σε μονάδες του Ηρακλείου Κρήτης, όμως αποκαλύπτουν ρεπορτάζ και καταγγελίες από το Εργατικό Κέντρο της πόλης.

Κρήτη: «Ποινική ρήτρα» σε εργαζόμενους, να πληρώσουν 5.000 ευρώ εάν παραιτηθούν

Απίστευτες καταγγελίες για παράτυπες πρακτικές των ξενοδόχων έρχονται στη δημοσιότητα από το Ηράκλειο, όπου εργαζόμενοι αναγκάζονται να δουλεύουν υπό καθεστώς απειλών και σκληρού εκφοβισμού.

Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ της ιστοσελίδας neakriti.gr καταγράφει σοβαρές καταγγελίες από το Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου με συμπεριφορές εργασιακού εκφοβισμού, αλλά και… ποινές προς τους εργαζόμενους σε περίπτωση που τολμήσουν να παραιτηθούν.

Οι καταγγελίες, μάλιστα, βρίσκονται στο μικροσκόπιο της Επιθεώρησης Εργασίας που αναμένεται να αναλάβει δράση τις επόμενες ημέρες.

Η ιστοσελίδα καταγράφει ότι η έλλειψη προσωπικού είναι μεγάλη στις ξενοδοχειακές μονάδες με τα στοιχεία να δείχνουν 30% μεγαλύτερη στα ξενοδοχεία της Κρήτης σε σχέση με πέρυσι.

Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του Εργατικού Κέντρου Ηρακλείου και πρόεδρο του Σωματείου Μαγείρων και Ζαχαροπλαστών ν. Ηρακλείου Νεκτάριου Μωυσάκη οι λεκτικοί και εργασιακοί εκφοβισμοί έχουν ενισχυθεί.

Ο κ. Μωυσάκης καταγγέλλει ότι φέτος έχουν παρατηρηθεί δύο σκληρές αντεργατικές πρακτικές.

Κατ΄ αρχάς ξενοδοχειακές μονάδες που έχουν κύκλο εργασιών στο εξωτερικό ασφαλίζουν εργαζόμενούς τους εκτός Ελλάδας, κάτι που σημαίνει ότι μειώνεται το ποσό των ασφαλιστικών εισφορών που είναι υποχρεωμένοι να καταθέσουν οι εργοδότες.

«Φέτος, βλέπουμε μία προσπάθεια από 3-4 ξενοδοχειακούς ομίλους, που οι επιχειρηματικές τους δραστηριότητες βρίσκονται στο εξωτερικό, να έχουν δηλώσει τους εργαζόμενούς τους στο εξωτερικό αν και δουλεύουν στην Ελλάδα. Δηλαδή, Έλληνες πολίτες που δουλεύουν στα ξενοδοχεία του Ηρακλείου είναι δηλωμένοι εργασιακά σε χώρες του εξωτερικού. Αυτό γίνεται καθώς οι ξενοδόχοι θέλουν να μειώσουν τις ασφαλιστικές εισφορές που είναι υποχρεωμένοι να καταβάλλουν. Και ρωτάω εγώ υπεύθυνα: Με αυτόν τον τρόπο προσπαθούν οι ξενοδόχοι να προσελκύσουν προσωπικό να εργαστεί; Η Επιθεώρηση Εργασίας το γνωρίζει. Έχει κάνει εμπεριστατωμένη έρευνα και σε εύλογο χρονικό διάστημα θα πραγματοποιήσει μηνύσεις», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ωστόσο μια άλλη καταγγελία είναι ακόμη πιο σοβαρή και σε αυτή εμπλέκονται έξι με επτά ξενοδοχεία, προβάλλοντας ψεύτικα έγγραφα στους εργαζόμενους με τα οποία επιβάλλουν «ποινικές ρήτρες» ως έναν τρόπο να εξασφαλίζουν ότι ο εργαζόμενος δεν θα αποχωρήσει από την εργασία του πριν ολοκληρωθεί η τουριστική περίοδος.

Ο κ. Μωυσάκης λέει στο neakriti «Υπάρχουν 6-7 ξενοδοχεία του Ηρακλείου, όπου οι ξενοδόχοι προβάλλουν ψεύτικα έγγραφα για ποινικές ρήτρες. Η “ποινική ρήτρα” δεν υπάρχει στον ξενοδοχειακό χώρο, παρά μόνο στα δημόσια έργα, όπου οι εργολάβοι είναι υποχρεωμένοι να φέρουν εις πέρας ένα έργο μέσα σ’ ένα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο. Αυτή είναι η ποινική ρήτρα. Στα ξενοδοχεία δεν υπάρχει και, δυστυχώς, πολλοί ξενοδόχοι το έχουν εργαλειοποιήσει, με σκοπό να αποφευχθεί περαιτέρω και ενδεχόμενη μείωση του εργασιακού προσωπικού. Για να γίνει πιο κατανοητό το πρόβλημα, υπάρχουν ξενοδόχοι που ζητούν από τους εργαζομένους τους 5.000 ευρώ σε περίπτωση που αποχωρήσουν πριν τη λήξη της τουριστικής περιόδου. Καταδικαστέα πράγματα»

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων ν. Ηρακλείου, Νίκος Κοκολάκης, υπογράμμισε ότι «οι καταγγελίες για εργοδοτική παραβατικότητα είναι πολλές. Υπάρχουν αρκετές ατασθαλίες από την πλευρά των εργοδοτών. Η κακή συμπεριφορά, η μη συνέπεια με την τοπική συλλογική σύμβαση εργασίας έχουν δημιουργήσει ένα διαβρωμένο κλίμα. Εμείς θα πραγματοποιούμε συνεχείς παρεμβάσεις, με σκοπό να θίξουμε τα “κακώς κείμενα”, αλλά και να ευαισθητοποιούμε τους εργαζομένους. Εμεί είμαστε, πέρα από συνδικαλιστές, εργαζόμενοι και θα προσπαθούμε ανά πάσα στιγμή να πιέζουμε σε συνεργασία με τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, ώστε να εφαρμόζεται στο ακέραιο η εργατική νομοθεσία».efsyn.gr

Τα σχόλια είναι κλειστά.