Νέα διαφοροποίηση Όλγας Κεφαλογιάννη για τα προβλήματα των καλλιτεχνών

Με φόντο τις έντονες αντιδράσεις των καλλιτεχνών για το Προεδρικό Διάταγμα το οποίο εξισώνει τα πτυχία των καλλιτεχνικών σχολών με τα απολυτήρια λυκείου

Νέα διαφοροποίηση Όλγας Κεφαλογιάννη για τα προβλήματα των καλλιτεχνών

Λύση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καλλιτέχνες ζητεί η βουλευτής της ΝΔ, Όλγα Κεφαλογιάννη, μετά τις έντονες αντιδράσεις για το προεδρικό διάταγμα το οποίο εξισώνει τα πτυχία των καλλιτεχνικών σχολών με τα απολυτήρια λυκείου.

Συγκεκριμένα, η «γαλάζια» βουλευτής κατέθεσε ερώτηση προς υπουργούς Παιδείας, Πολιτισμού και Εσωτερικών, αναφορικά με την «άμεση ανάγκη διαβάθμισης των πτυχίων καλλιτεχνικών σχολών της χώρας».

Η ίδια, στον απόηχο των κλιμακούμενων αντιδράσεων των καλλιτεχνών οι οποίοι ζητούν την άμεση απόσυρση του προεδρικού διατάγματος, καλεί τους υπουργούς της κυβέρνησης να απαντήσουν «εάν πρόκειται να ληφθεί νομοθετική πρωτοβουλία, με σκοπό την αποκατάσταση του προβλήματος κατάταξης των καλλιτεχνικών επαγγελμάτων στην εκπαιδευτική κατηγορία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στον Δημόσιο Τομέα, όπως αυτό ανέκυψε από την έκδοση του εν λόγω Π.Δ.».

Επιπρόσθετα, η Όλ. Κεφαλογιάννη ζητεί επίσης να απαντήσουν «τι προτίθενται να πράξουν προκειμένου να ρυθμιστεί με τρόπο ορθολογικό, το ζήτημα της διαβάθμισης των πτυχίων καλλιτεχνικών σχολών της χώρας».

Υπενθυμίζεται ότι χθες, οι καθηγητές της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, απαντώντας στην αδιαλλαξία της κυβέρνησης ανακοίνωσαν «εάν μέχρι τις 8/2 –οριακή ημερομηνία για την απώλεια του σπουδαστικού έτους– δεν έχουμε έμπρακτες ενδείξεις ότι οδεύουμε προς τροποποίηση του Π.Δ., σύσσωμοι εμείς, οι καθηγητές της Σχολής, θα υποβάλλουμε την παραίτησή μας».

Αναλυτικά η ερώτηση της Όλγας Κεφαλογιάννη:

«Άμεση ανάγκη διαβάθμισης των πτυχίων καλλιτεχνικών σχολών της χώρας

Σύμφωνα με το πρόσφατα εκδοθέν Προεδρικό Διάταγμα 85/2022, θεσπίζεται το προσοντολόγιο και το κλαδολόγιο στους φορείς του Δημοσίου Τομέα, μεταξύ άλλων και για ορισμένα καλλιτεχνικά επαγγέλματα (απόφοιτοι δραματικών σχολών και σχολών χορού και κινηματογράφου κ.α.), τα οποία κατατάσσονται στην εκπαιδευτική κατηγορία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Πρόκειται για μία εξέλιξη, η οποία δημιουργεί εύλογα προβληματισμό και έχει πυροδοτήσει μεγάλες αντιδράσεις στον καλλιτεχνικό κόσμο. Ταυτόχρονα όμως, αναδεικνύει και μία άλλη πτυχή του ζητήματος, που αφορά στη διαδικασία αναγνώρισης ισοτιμίας Ανωτέρων Σχολών Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης, κατ’ εφαρμογή της υπ’ αριθ. 374216/1287/25.7.2018 (ΦΕΚ 3196/Β/2.8.2018) ΚΥΑ, βάσει της οποία έχουν κατατεθεί και εκκρεμούν εκατοντάδες αιτήσεις αποφοίτων καλλιτεχνών.

Επιπροσθέτως, παραμένει άλυτο το θεσμικό κενό ετών, που αφορά στη δυνατότητα χορήγησης ισοτιμίας στους σπουδαστές που αποφοίτησαν μετά τις 10.6.2003, δεδομένου ότι οι απόφοιτοι αυτοί, παρέμειναν μετέωροι από την προηγούμενη κυβέρνηση, καθώς δεν εντάχθηκαν στις ρυθμίσεις του άρθρου 79 του ν. 4481/2017, περί ισοτιμίας τίτλων σπουδών από Ανώτερες Δημόσιες και Ιδιωτικές Σχολές Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης, με Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.

Με την ανωτέρω δε νομοθετική ρύθμιση και τη σχετική ΚΥΑ που εκδόθηκε κατ’ εφαρμογή της, μετέωροι, ως προς τη διαβάθμιση των πτυχίων τους, παρέμειναν και οι απόφοιτοι ωδείων και μουσικών σχολών της χώρα, καθώς δεν συμπεριλήφθηκαν στις εν λόγω ρυθμίσεις, γεγονός που είχα αναδείξει με την υπ’αριθ. πρωτ. 527/1-8-2018 Ερώτησή μου προς τους τότε αρμόδιους υπουργούς.

Κατόπιν των ανωτέρω, και δεδομένης της έντονης αποσταθεροποίησης που έχει επέλθει στους κόλπους κορυφαίων καλλιτεχνικών θεσμών της χώρας, συνεπεία των προβλεπομένων του Π.Δ. 85/2022,

Ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

1. Προβλέπεται να ληφθεί νομοθετική πρωτοβουλία, με σκοπό την αποκατάσταση του προβλήματος της κατάταξης των αποφοίτων καλλιτεχνικών σχολών σε εκπαιδευτική κατηγορία στον Δημόσιο Τομέα, όπως αυτό ανέκυψε από την έκδοση του Π.Δ. 85/2022;

2. Τι προτίθενται να πράξουν, προκειμένου να υπάρξει μία συνολική λύση, η οποία θα ρυθμίζει με τρόπο ορθολογικό το ζήτημα της διαβάθμισης των πτυχίων για τους αποφοίτους καλλιτεχνικών σχολών, ώστε να διαφυλάσσεται το κύρος των καλλιτεχνικών θεσμών της χώρας;»

Τα σχόλια είναι κλειστά.