Νίκος Ηγουμενίδης στο νομοσχέδιο Κεραμέως: Οι «Θερμοπύλες» που ορίσατε να φυλάτε είναι τα συμφέροντα μιας χούφτας ελίτ

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΗ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ B΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΟΔ΄
Δευτέρα 26 Ιουλίου 2021
Ημερήσια διάταξη της ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μόνη συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων, των τροπολογιών και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΔΗΣ: Διερωτήθηκε η κ. Σακοράφα, η οποία παρεμπιπτόντως έχει τιμήσει, αγωνιζόμενη, τα χρώματα της πατρίδας, αν θα φανεί κάποιος υπεύθυνος για το φιάσκο της ΕΡΤ όσον αφορά στην παρουσίαση των προσπαθειών των αθλητών μας στην Ολυμπιάδα στο Τόκιο.

Με βάση τον νόμο που ψήφισε η Νέα Δημοκρατία για το επιτελικό κράτος, η ευθύνη και η εποπτεία της ΕΡΤ έχουν περάσει απευθείας στο γραφείο του κ. Μητσοτάκη. Άρα, υπεύθυνος υπάρχει και το ερώτημα δεν είναι αν υπάρχει, λοιπόν, υπεύθυνος, αλλά αν ο κ. Μητσοτάκης θα κρυφτεί για άλλη μια φορά από τις ευθύνες του, αυτή τη φορά πίσω από τον Ιάπωνα σκηνοθέτη.

Και έρχομαι στο νομοσχέδιο μετά από αυτή την παρένθεση.
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Κύριοι της Νέας Δημοκρατίας, δίνετε σε τρία πρόσωπα υπερεξουσίες: Διευθυντής Σχολείου, Επόπτης Ποιότητας, Περιφερειακός Διευθυντής. Αυτοί αναλαμβάνουν την πολιτική σας στα σχολεία, με κύρια ευθύνη να ελέγχουν το διδακτικό προσωπικό όχι σαν δασκάλους, που θα τους βοηθάτε στο πραγματικό τους έργο, που είναι η διδασκαλία και η εκπαίδευση στην τάξη, αλλά σαν στελέχη μιας πολυεθνικής που πρέπει από τώρα και έπειτα στη ζωή τους να αναλώνονται μόνο σε κυνήγι προσόντων.
Αν, μάλιστα, προχωρήσουμε στις φωτογραφικές διατάξεις του νομοσχεδίου, θα δούμε τις πραγματικές σας προθέσεις για μια κατευθυνόμενη και τελικά αναξιοκρατική αξιολόγηση.
Αυτά για την ουσία της αξιολόγησης, για την οποία δεν μίλησε κανένας Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας. Όλοι όσοι μίλησαν στάθηκαν και προσπάθησαν να πουν ότι η εκπαιδευτική κοινότητα και η Αριστερά που «χαϊδεύει» τα αυτιά της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι κατά της αξιολόγησης.

Διαβάζω, λοιπόν, από την Ένωση Νηπιαγωγών, που είναι ένας από τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας: «Συμμεριζόμαστε την αξία της αξιολόγησης, με κύρια χαρακτηριστικά τη διασφάλιση της αντικειμενικότητας, την παροχή κινήτρων, τη συνεχή και ουσιαστική επιμόρφωση, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στην αυτοβελτίωση και στην ενίσχυση της αποδοτικότητας του εκπαιδευτικού». Με αυτό αντιλαμβάνεστε ότι αρνούνται την αξιολόγηση;
Λένε και κάτι παρακάτω, συνεχίζοντας οι νηπιαγωγοί: «Στο παρόν νομοσχέδιο, αντίθετα με τις θέσεις μας, η αξιολόγηση φαίνεται να τελεί υπό τον έλεγχο ενός μονοπρόσωπου διοικητικού μηχανισμού, που καλλιεργεί τον συμβιβασμό και μετατρέπεται σε αναπόσπαστο μέρος ενός πλαισίου κηδεμόνευσης». Αυτά από ένα κομμάτι της εκπαιδευτικής κοινότητας, που καταθέτω στα Πρακτικά.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Νικόλαος καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)

Τα έργα και οι ημέρες της Κυβέρνησης στα θέματα της παιδείας είναι γνωστά και πολλά. Ουσιαστικά απαξιώνουν το δημόσιο σχολείο και την ποιότητα της προσφερόμενης σε αυτό εκπαίδευσης, απαξιώνουν το δημόσιο πανεπιστήμιο και την εκπαίδευση σε αυτό.
Θα σταθώ λίγο στην ελάχιστη βάση εισαγωγής, που απασχόλησε αρκετούς. Λέτε ότι αυτά τα αποφάσισαν οι σχολές, εργαλειοποιείτε έναν φοιτητή που απέτυχε στη σχολή της πρώτης επιλογής του κ.λπ.
Ακούστε με τι χλευασμό μιλούν. Passé, ξεπερασμένες, αντιδραστικές, οπισθοδρομικές απόψεις.
Ακούστε: «Ο αριθμός των εισερχόμενων φοιτητών πρέπει να στηρίζεται στις πραγματικές ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας». Και παρακάτω: «Η θέσπιση ελάχιστης βάσης εισαγωγής μπορεί να λειτουργήσει σαν άδηλος φραγμός στην εκπαίδευση χιλιάδων φοιτητών».

«Μα», λέει ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας, το είπε και η Υπουργός, το λένε όλοι οι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, «αυτά οι σχολές τα αποφάσισαν». Το είπαν σήμερα. Και τι διαβάζω στο κείμενο στις 24-3-2021; «Ως προς την απόφαση για θέσπιση ελάχιστης βάση εισαγωγής, πρόκειται για πολιτική απόφαση, το κόστος της οποίας γίνεται προσπάθεια να μετακυληθεί στις αποφάσεις των κεντρικών πανεπιστημίων». Ποιος τα λέει αυτά. Η Κοσμητεία της Σχολής Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Το καταθέτω και αυτό στα Πρακτικά.

(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Νικόλαος καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Τρίτο θέμα: Η Υπουργός είναι ανίκανη, είναι ανάξια. Μέχρι και υπογραφές μαζεύονται και διαδικτυακά για την απομάκρυνσή της.
Είναι όλα αυτά τα δείγματα γραφής πολιτική ανικανότητα; Κατά τη γνώμη μου, όχι.

Κυρίες και κύριοι της Νέας Δημοκρατίας, η πολιτική σας και στην παιδεία έχει σαφέστατο ταξικό πρόσημο, έχει πεντακάθαρο αντικοινωνικό αποτύπωμα. Είστε αντίθετοι με τη δημόσια δωρεάν παιδεία, με το δημόσιο σχολείο και με το δημόσιο πανεπιστήμιο. Είστε αντίθετοι με την καθολική πρόσβαση στις κατακτήσεις του ανθρώπινου μυαλού. Για σας, αυτή η πρόσβαση πρέπει να είναι προνόμιο λίγων και αυτή τη θέση σας την υπηρετείτε πιστά με αυτή την πεπαλαιωμένη έκφραση.
Χρησιμοποίησε η κ. Πιπιλή, μιλώντας, τέσσερις λέξεις: Ταξικοί φραγμοί στη μόρφωση.

Δεν είναι, λοιπόν, πολιτική ανικανότητα, αλλά πολιτική σας επιλογή ο αποκλεισμός χιλιάδων μαθητών από την πρόσβαση στα πανεπιστήμια. Δεν είναι πολιτική σας ανικανότητα, αλλά πολιτική σας επιλογή η υποβάθμιση της δωρεάν δημόσιας παιδείας. Αυτό το ζούμε σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς μας, το ζούμε όλοι οι Έλληνες πολίτες.
Υγεία: Με την πανδημία σε έξαρση, με το τέταρτο κύμα να μαίνεται, με εκκωφαντική την απουσία του ιδιωτικού τομέα, με σημαντική την προσφορά του δημόσιου τομέα στην αντιμετώπιση μέχρι σήμερα της πανδημίας, εσείς μιλάτε για τη συρρίκνωση των δημόσιων νοσοκομείων.
Το ζούμε στην εργασία, με την αντισυνταγματική κατάργηση του οκταώρου, με τη συρρίκνωση των μισθών, με την απαξίωση των συλλογικών συμβάσεων. Γιατί όλα αυτά; Γιατί αυτή η επίθεση στην κοινωνία;

Διότι, κατά τη γνώμη μου, κύριοι της Νέας Δημοκρατίας, οι «Θερμοπύλες» που ορίσατε στη ζωή σας να φυλάττετε με τις πολιτικές σας επιλογές είναι τα συμφέροντα μιας χούφτας, τα συμφέροντα των λίγων, τα συμφέροντα των ελίτ, ενάντια στην πλειοψηφία της κοινωνίας. Να, γιατί έχουμε στην υγεία τα δώρα στους κλινικάρχες, να γιατί έχουμε στα εργασιακά τα δώρα στους Έλληνες βιομήχανους, να γιατί έχουμε στην παιδεία τα δώρα στα ιδιωτικά κολλέγια.
Ωστόσο -και κλείνω με αυτό, κύριε πρόεδρε και ευχαριστώ για την ανοχή σας- η οικονομία, η κοινωνία, η χώρα δεν αντέχει άλλο τις νεοφιλελεύθερες συνταγές εξόδου από την κρίση.
Χρειαζόμαστε μια άλλη προοπτική για την παιδεία, για την οικονομία, ένα άλλο όραμα για την πατρίδα. Χρειαζόμαστε τελικά μια κυβέρνηση που δεν θα παίζει το παιγνίδι μιας ελίτ, αλλά της πλειοψηφίας της κοινωνίας.

Να είστε σίγουροι ότι αυτή την προοπτική μόνο η δημοκρατική παράταξη, μόνο η συμμαχία των προοδευτικών δυνάμεων, μόνο η Αριστερά μπορεί να την εξασφαλίσει για τον τόπο και να είστε σίγουροι ότι τη δεύτερη φορά θα την εξασφαλίσει.
Ευχαριστώ.

Τα σχόλια είναι κλειστά.