Νομοσχέδιο Γαβρόγλου – Ρουσφετολογική ίδρυση τμημάτων με φόντο τις κάλπες

Νομοσχέδιο Γαβρόγλου – Ρουσφετολογική ίδρυση τμημάτων με φόντο τις κάλπες. Με ένα σχέδιο νόμου που ξεπερνά τις 1.000 σελίδες…

Με ένα σχέδιο νόμου που ξεπερνά τις 1.000 σελίδες, το υπουργείο Παιδείας αλλάζει άρδην τον χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης στο παρά πέντε των πανελλαδικών εξετάσεων, συγχωνεύοντας πανεπιστήμια με τεχνολογικά ιδρύματα ενώ την ίδια στιγμή, με πρακτικές «μαυρογιαλούρου» ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Γαβρόγλου κάνει αποδεκτές τροπολογίες βουλευτών για ίδρυση νέων πανεπιστημιακών τμημάτων.

Η κυβέρνηση και η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δείχνουν να θυσιάζουν τα πάντα στο βωμό των εκλογών. Παρά τις σφοδρές αντιδράσεις καθηγητών, πρυτάνεων αλλά και φοιτητών για την… πανεπιστημιοποίηση των ΤΕΙ, τον εξοστρακισμό των τεχνολογικών τμημάτων από το μηχανογραφικό αλλά και τις ρουσφετολογικές τροπολογίες για ίδρυση νέων τμημάτων σε ιδρύματα της περιφέρειας, προχωρούν κανονικά αδιαφορώντας για τα πραγματικά προβλήματα της Παιδείας.

Λίγες ώρες μετά την κατάθεση του σχεδίου νόμου για την Παιδεία, βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος έφεραν τροπολογίες με τις οποίες ζητούσαν την ίδρυση νέων πανεπιστημιακών τμημάτων και μάλιστα άμεσα. Έτσι, χωρίς σχέδιο. Ο κ. Γαβρόγλου δεν το σκέφτηκε πολύ και τις έκανε – όπως ήταν φυσικό – αποδεκτές. Μπορεί ο ίδιος, όπως έχει πει, ότι δεν θα είναι και πάλι υποψήφιος στις επόμενες εκλογές, ωστόσο θα πρέπει να μεριμνήσει για την κυβέρνησή του να εξασφαλίσει όσες περισσότερες ψήφους μπορεί στις επικείμενες εθνικές εκλογές. Και τι καλύτερο, από την ίδρυση νέων τμημάτων, τι καλύτερο από τη μετατροπή τεχνολογικών ιδρυμάτων εν μία νυχτί σε πανεπιστήμια.

Στο πλαίσιο αυτό, έγιναν δεκτές τροπολογίες που προβλέπουν την ίδρυση τμήματος Αγροτικής Οικονομίας στο πανεπιστήμιο Πελοποννήσου με έδρα το Άργος καθώς και τμήματος Μουσειολογίας στη σχολή Κοινωνικών Επιστημών του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας. Προφανώς, σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, ήταν τα τμήματα που έλειπαν από την ανώτατη εκπαίδευση και θα έπρεπε να εγκριθεί η ίδρυσή τους χωρίς να υπάρχει κάποιο σχέδιο.

Έντονη ήταν η αντίδραση της Αντιπολίτευσης, με την τομεάρχη Παιδείας της ΝΔ Νίκη Κεραμέως υποστήριξε ότι είναι«πρωτοφανές» για τα κοινοβουλευτικά και τα νομοθετικά δεδομένα, ότι ο υπουργός Παιδείας «ιδρύει τμήματα πανεπιστημίων» κάνοντας δεκτές σχετικές βουλευτικές τροπολογίες.

Όπως κατήγγειλε η κ. Κεραμέως «δεν έχει προηγούμενο υπουργός σε νομοσχέδιο να κάνει δεκτές τόσες βουλευτικές τροπολογίες, οι οποίες ιδρύουν τμήματα πανεπιστημίου» και ενδεικτικά αναφέρθηκε στην τροπολογία με την οποία ιδρύεται τμήμα Μουσειολογίας στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών του Διεθνούς Πανεπιστημίου και στην τροπολογία για την ίδρυση τμήματος Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. «Μέχρι τώρα, ο κ. Γαβρόγλου έχει κάνει 13 τέτοιες τροπολογίες δεκτές. Φανταστείτε τί θα γίνει μέχρι αύριο. Έχουμε μέλλον νομίζω μέχρι αύριο, διότι απ’ ό,τι ακούω, οι βουλευτικές τροπολογίες που κατατίθενται είναι δέκα ανά την ώρα περίπου», είπε.

Το νομοσχέδιο Γαβρόγλου αναμένεται να ψηφιστεί το μεσημέρι της Μεγάλης Τρίτης, ενώ δεν αποκλείεται να τοποθετηθούν στη Βουλή και οι πολιτικοί αρχηγοί.
Νέο εξεταστικό με «πράσινες» και «κόκκινες» σχολές
Μέσα στο σχέδιο νόμου Γαβρόγλου για την Παιδεία, έχει ενταχθεί και το νέο εξεταστικό σύστημα το οποίο θα ισχύσει από την ερχόμενη χρονιά, θα αφορά δηλαδή τους μαθητές που πηγαίνουν φέτος στη Β΄ τάξη του λυκείου.

Μέσα σε αυτό προβλέπεται ότι εφεξής, τα τμήματα θα χωρίζονται σε «πράσινα» και «κόκκινα». Στα πρώτα, τα οποία θα είναι τμήματα χαμηλής ζήτησης, θα μπορούν να εισάγονται τελειόφοιτοι μαθητές της Γ΄ λυκείου μόνο με το απολυτήριο και στα δεύτερα, οι υποψήφιοι θα συμμετέχουν κανονικά στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Βέβαια η διάταξη του υπουργείου Παιδείας για «πράσινες» και «κόκκινες» σχολές απέχει κατά πολύ από το αφήγημα Γαβρόγλου περί ελεύθερης πρόσβασης στα πανεπιστήμια. Ο υπουργός Παιδείας το μόνο που κάνει είναι να ανοίγει τις «πύλες» ορισμένων τμημάτων στα οποία εισάγονταν μέχρι και πέρυσι φοιτητές βαθμούς κάτω από τη βάση. Μάλιστα, η συγκεκριμένη «λίστα» δεν θα είναι ίδια κάθε χρόνο, αλλά θα διαφοροποιείται βάσει των αρχικών προτιμήσεων των υποψηφίων.

Οι αλλαγές και οι «παγίδες»
Το σχέδιο νόμου για το νέο εξεταστικό προβλέπει μεταξύ άλλων:

– Οι ομάδες προσανατολισμού γίνονται από τρεις τέσσερις ενώ αντίστοιχος θα είναι και ο αριθμός των επιστημονικών πεδίων.

-Οι υποψήφιοι που ενδιαφέρονται να εισαχθούν στα λεγόμενα Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης (ΤΕΠ) , θα μπορούν να το επιτυγχάνουν υπό προϋποθέσεις μόνο με το απολυτήριο λυκείου και αφού έχουν συγκεντρώσει μέσο όρο 9,5.

– Αναφορικά με τα Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης, δεν θα είναι προκαθορισμένα αλλά θα καθορίζονται βάσει της πρώτης δήλωσης προτίμησης που θα καταθέτουν οι μαθητές η οποία δεν θα είναι δεσμευτική. Από αυτή τη δήλωση, στην οποία τα τμήματα που θα δηλώνονται από κάθε μαθητή δεν θα ξεπερνούν τα δέκα, θα βγαίνει μία πρώτη λίστα σχολών στις οποίες θα μπορούν να εισαχθούν μαθητές χωρίς τη… βάσανο των πανελλαδικών.

– Αν αλλάξει γνώμη ο μαθητής, θα μπορεί να διαγωνιστεί στις πανελλαδικές.

Αμέσως μετά την ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας, αναφέρει το υπουργείο Παιδείας, οι μαθητές θα ενημερώνονται για το ποιες από τις προτιμήσεις τους θα αντιστοιχούν σε τμήματα ελεύθερης πρόσβασης και ποιες σε τμήματα πρόσβασης μόνο μέσω πανελλαδικών.

Εδώ αρχίζουν και περιπλέκονται τα πράγματα, καθώς το υπουργείο αναφέρει ότι από το σύνολο των δηλώσεων, θα προκύψουν αυτές στις οποίες συμπεριλαμβάνεται ένα τουλάχιστον τμήμα ελεύθερης πρόσβασης και αυτές στις οποίες όλα τα τμήματα θα είναι μέσω πανελλαδικών.

Τα σχόλια είναι κλειστά.