Όμιλος Καράτζη: Επενδύσεις €190,8 εκατ. στις ΑΠΕ

Αγόρασε τρίτο αεροσκάφος αλλά πούλησε το πλοίο της

Όμιλος Καράτζη: Επενδύσεις €190,8 εκατ. στις ΑΠΕ

Συνέχιση της ανοδικής πορείας σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αναμένει η διοίκηση του ομίλου Καράτζη για τη φετινή χρονιά. Ειδικότερα:

  • Στη βιομηχανική δραστηριότητα αναμένεται αύξηση του κύκλου εργασιών λόγω της επέκτασης σε νέες αγορές και προϊόντα (θυγατρική BSK Lakufol GMBH). Όσον αφορά στο κόστος παραγωγής, εκτιμάται ότι θα αυξηθεί οριακά, λόγω της μεταβλητότητας στην τιμή του πολυαιθυλενίου και κυρίως της εξελισσόμενης ενεργειακής κρίσης. Επιπρόσθετα, ο όμιλος για την περαιτέρω ενίσχυση της εμπορικής δραστηριότητας βιομηχανικών προϊόντων προέβη σε ίδρυση νέων εμπορικών εταιρειών.
  • Ο ξενοδοχειακός τομέας θα κλείσει με υψηλά επίπεδα αύξησης πωλήσεων λόγω αύξησης στις τιμές πώλησης και διατήρησης υψηλών ποσοστών πληρότητας του ξενοδοχείου Nana Golden Beach και την εμπορική ωρίμανση του Nana Princess. Ταυτόχρονα, εξετάζονται νέες επενδύσεις στον ξενοδοχειακό τομέα σε Luxury και City Hotels.
  • Στον κλάδο παραγωγής ενέργειας, οι πωλήσεις του κλάδου φωτοβολταϊκών εξαρτώνται από τις καιρικές συνθήκες. Για την φετινή χρήση πάντως, δεν αναμένονται αξιοσημείωτες μεταβολές σε σχέση με το 2022. Όσον αφορά τον κλάδο των αιολικών πάρκων, αναμένονται βελτιωμένα αποτελέσματα από την πλήρη λειτουργία του αιολικού πάρκου της θυγατρικής Αιολική Πνοή Αποσκιάς

Ενέργεια

Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις του ομίλου επισημαίνεται ότι ολοκληρώθηκε η η χρηματοδότηση επένδυσης των θυγατρικών εταιρειών “Καράτζη Ανανεώσιμες Θεσσαλία 1,2,3” μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας (RRF) για την κατασκευή και εκμετάλλευση φωτοβολταϊκών πάρκων 270,8 MW, στις περιφερειακές ενότητες Λάρισας και Μαγνησίας.

Υπογράφηκαν τρεις συμβάσεις κάλυψης μακροπρόθεσμων δανείων συνολικού ποσού €159,64 εκατ. με τις τράπεζες Eurobank & Πειραιώς και το Ελληνικό Δημόσιο, για τη χρηματοδότηση επενδύσεων συνολικού ύψους €190,8 εκατ.

Έχουν υπογραφεί όλες οι συμβάσεις εξοπλισμού και έχουν ξεκινήσει οι εργασίες κατασκευής των τριών φωτοβολταϊκών πάρκων τα οποία αναμένεται να ηλεκτριστούν το τρίτο τρίμηνο του 2024.

Παράλληλα υπογράφηκε από τις τρεις εταιρείες, μακροχρόνια σύμβασης πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας για την πώληση της παραγόμενης ενέργειας (PPA) με την Μυτιληναίος.

Παράλληλα ο όμιλος κατέθεσε αίτημα για όρους σύνδεσης συστημάτων αποθήκευσης μπαταρίας, συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 330 MW στην περιφέρεια Θεσσαλίας.

Μεταφορές

Σε ότι αφορά τον κλάδο της ακτοπλοΐας, ο Όμιλος προχώρησε σε αποεπένδυση από την ναυτιλιακή Οράϊζον Σι Λάινς, με πώληση του πλοίου (HSC Santa Irini που εκτελούσε το δρομολόγιο Ηράκλειο – Σαντορίνη) με σκοπό την εκκαθάριση της εταιρείας.

Στον τομέα της αεροπορικής δραστηριότητας, μετά την ενσωμάτωση δεύτερου αεροσκάφους πέρυσι και την πλήρη ετήσια επιχειρησιακή του λειτουργία, εξετάζεται η αγορά τρίτου ίδιου τύπου αεροσκάφους, καλύπτοντας την υψηλή ζήτηση πτήσεων της αγοράς του private aviation.

Ανάπτυξη 19% αλλά πιέσεις στην κερδοφορία

Πέρυσι η εταιρεία αύξησε τις πωλήσεις της κατά 19% σε σχέση με το 2021 και ανήλθαν σε €121,35 εκατ. Η αύξηση αυτή οφείλεται αφενός στην πλήρη λειτουργία των ξενοδοχειακών μονάδων λόγω της πλήρους αναστολής των περιοριστικών μέτρων κατά τη τουριστική περίοδο του 2022, και αφετέρου στην αύξηση των πωλήσεων του βιομηχανικού κλάδου, κυρίως από την θυγατρική BSK Lakufol GMBH.

Αύξηση πωλήσεων κατέγραψε και ο κλάδος των μεταφορών λόγω της πλήρους λειτουργικής χρονιάς της “Πανελλένικ”, καθώς και ο κλάδος της ενέργειας με την πρώτη χρονιά λειτουργίας του αιολικού σταθμού της εταιρείας “Αιολική Πνοή Αποσκιάς”.

Τα μικτά κέρδη του Ομίλου παρουσίασαν αύξηση 13,1% (στα €31,56 εκατ.), η οποία προέρχεται από τον ξενοδοχειακό τομέα και την πλήρη λειτουργία των ξενοδοχειακών μονάδων.

Στον κλάδο της Βιομηχανίας, η συμπίεση του μικτού περιθωρίου (κατά δύο μονάδες βάσης) οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση της τιμής της πρώτης ύλης, καθώς και στην αύξηση του ενεργειακού κόστους, που επηρεάζουν το κόστος παραγωγής.

Η μείωση 24,5% των προ φόρων κερδών (στα €13,71 εκατ. από €18,17 εκατ. το 2021) οφείλεται κυρίως:

  • στη διενέργεια προβλέψεων απομείωσης συμμετοχών
  • στην αύξηση των αποσβέσεων και του χρηματοοικονομικού κόστους
  • στη συμπίεση του περιθωρίου κέρδους του βιομηχανικού κλάδου εξαιτίας των αυξήσεων στις τιμές των πρώτων υλών και της ενέργειας.

Σημειώνεται τέλος ότι οι ζημίες στον κλάδο των μεταφορών ενσωματώνουν τα ζημιογόνα αποτελέσματα και τη πρόβλεψη απομείωσης της Οράϊζον Σι Λάινς.

Τα σχόλια είναι κλειστά.