Online shopping: Οι δωρεάν επιστροφές σύντομα θα αποτελούν παρελθόν

Μεγάλες εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο που χρεώνουν τους πελάτες τους

Online shopping: Οι δωρεάν επιστροφές σύντομα θα αποτελούν παρελθόν

Η πανδημία του κοροναϊού άλλαξε, μεταξύ άλλων, τον τρόπο που οι καταναλωτές κάνουν τις αγορές τους. Κατά τη διάρκεια των lockdown, η πλειοψηφία στράφηκε στα ηλεκτρονικά καταστήματα απολαμβάνοντας τα πλεονεκτήματα που αυτά προσφέρουν.

Τώρα όμως, που η «τρικυμία» πέρασε τα κόστη αυξάνονται και τα περιθώρια κέρδους συμπιέζονται, φαίνεται πως κάποια δεδομένα θα αλλάξουν για τους αγοραστές αφού οι εταιρείες εξετάζουν δύο φορές τις πολιτικές επιστροφών τους και τις αυστηροποιούν.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της H&M

Η σουηδική πολυεθνική εταιρεία λιανικής πώλησης ειδών ένδυσης, εξετάζει το ενδεχόμενο να χρεώνει τους πελάτης της για τις επιστροφές στις online παραγγελίες.

Στο πλαίσιο λήψης μέτρων για τη μείωση του αυξανόμενου κόστους της, η H&M θα δοκιμάσει τις χρεώσεις στη Νορβηγία τις επόμενες ημέρες και δεν αποκλείεται να κάνει το ίδιο και για το Ηνωμένο Βασίλειο. Παράλληλα αξιολογεί σε ποιες άλλες αγορές θα μπορούσε να δοκιμάσει το συγκεκριμένο μέτρο.

Η CEO της εταιρείας, Helena Helmersson, μιλώντας στο Bloomberg τόνισε: «Το δοκιμάζουμε ως ένα πιθανό μέτρο που θα μπορούσαμε να λάβουμε, όλα θα εξαρτηθούν από το πώς θα αντιδράσουν οι πελάτες».

«Θα ισχύει μόνο για τις online επιστροφές. Εάν ένας πελάτης επιστρέψει ένα προϊόν που αγοράστηκε online στο κατάστημα, δεν θα υπάρχει χρέωση», διευκρίνισε.

Η H&M επιδιώκει να μειώσει το κόστος για να αντιμετωπίσει τις αυξημένες τιμές των πρώτων υλών και των μεταφορικών.

«Ο πληθωρισμός σε ορισμένες πρώτες ύλες, όπως το βαμβάκι, αλλά και στις μεταφορές μπορεί να έχει κορυφωθεί αν και οι συναλλαγματικές διαφορές θα μπορούσαν να κρατήσουν τις τιμές σε άνοδο το επόμενο τρίμηνο», εκτιμά η Helmersson.

Και συμπληρώνει: «Υπάρχει ακόμη αρκετή αβεβαιότητα. Ο μεγαλύτερος παράγοντας που μας επηρεάζει είναι το δολάριο ΗΠΑ».

Στον «χορό» Zara και άλλες πολυεθνικές

Αξίζει να σημειωθεί ότι η H&M δεν είναι η μοναδική εταιρεία που χρεώνει τους πελάτης της για τις επιστροφές των προϊόντων τους. Η Kohl’s δεν πληρώνει πλέον τα έξοδα αποστολής των επιστροφών, η Bath and Body Works έχει περιορίσει την προηγουμένως ευρεία πολιτική επιστροφών σε 90 ημέρες ενώ και οι εταιρείες L.L. Bean, Dillard’s, J. Crew, REI και Zara χρεώνουν τις επιστροφές των προϊόντων που έχουν αγοραστεί online και γίνονται μέσω ταχυδρομείου.

«Δεν είναι βιώσιμο για τους λιανοπωλητές και τις εταιρείες να συνεχίσουν να απορροφούν το κόστος των επιστροφών. Όλα καταλήγουν στην οικονομία», υπογραμμίζει στο Forbes o Steve Rop, διευθύνων σύμβουλος της goTRG, εταιρείας που διαχειρίζεται τις επιστροφές για τις Walmart, Sam’s Club, Target, Lowe’s, Home Depot.

Με πληροφορίες από Bloomberg και Forbes

Τα σχόλια είναι κλειστά.