Ψυχολόγοι στην Εκπαίδευση

υπογράφει η Βιργινία Γιάννιτσα Γεωργακάκη υποψήφια με το Θοδωρή Νίνο

Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, το πιο σημαντικό στοιχείο που οδηγεί  τα κράτη σε πρόοδο και ανάπτυξη δεν είναι οι πολυεθνικές εταιρίες ούτε η τεχνολογία αλλά η εκπαίδευση και οι  δεξιότητες που έχουν αναπτύξει  οι πολίτες  ως  άτομα της κάθε χώρας. Αυτό φαίνεται  ήδη στις χώρες της Βόρειας Ευρώπης με μεγάλη επιτυχία και είναι ένα όραμα που θα ήθελα να γίνει πραγματικότητα  και εδώ στο Ρέθυμνο μας γιατί το αξίΖει!

Από το 1996 που εγκαταστάθηκα στο τόπο της καταγωγής μου στο όμορφο Ρέθυμνο συνειδητοποίησα  ως  εκπαιδευτικός  ότι υπάρχουν πολλά προβλήματα στα σχολεία  μας σχετικά  με  τα κτήρια, τις  αίθουσες και τους εργαστηριακούς και  εξωτερικούς χώρους.

Στο παρόν κείμενο όμως δεν έχω σκοπό να αναφερθώ στα υλικά μέρη αλλά σε κάτι πολύ πιο σημαντικό;  την  ψυχική υγεία των  μαθητών;  οι οποίοι  είναι οι δυνητικοί πολίτες.

Συχνά  ακούω συναδέλφους, γονείς, φίλους να εκφράζουν τις απόψεις  τους και  τον προβληματισμό τους  για  αυτό που λέγεται  «κακή  συμπεριφορά»  των μαθητών – παιδιών  και το πώς  μπορεί  να αντιμετωπιστεί. Θεωρώ  λοιπόν πως η λύση είναι ο ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.

Ο σχολικός ψυχολόγος είναι ο επαγγελματίας που βοηθά  τα παιδιά – τους έφηβους- τους γονείς –τους εκπαιδευτικούς- τον σύλλογο γονέων / κηδεμόνων και τον  σύλλογο διδασκόντων στο συναισθηματικό, επικοινωνιακό, κοινωνικό και συμπεριφορικό  τομέα.

 

Το κάθε σχολειό της πόλης μας θα πρέπει να έχει στην μικρή του κοινότητα έναν επαγγελματία αρμόδιο στο  να φροντίζει, να ενδιαφέρεται και να  νοιάζεται για  τον κάθε μαθητή.

Έτσι ο σχολικός ψυχολόγος δύναται να προσφέρει :

  • Συμβουλευτική και καθοδήγηση σε μαθητές με βίαιη η ανάρμοστη συμπεριφορά και  με κοινωνικά προβλήματα με την συνεργασία γονέων και εκπαιδευτικών.
  • Να παρέχει λύσεις σε θέματα που σχετίζονται με σοβαρά   οικογενειακά προβλήματα( βία, διαζύγιο, αρρώστιες, θάνατος-πένθος)
  • Βοήθεια σε θέματα εκφοβισμού – bullying και πώς να ξεπεράσουν την σχολική φοβία,
  • Γνώσεις και αρωγή σε θέματα θυμού, κατάθλιψης, άγχους,  την συναισθηματική αναστάτωση, διάφορες ανησυχίες, αναποφασιστικότητα εκπαιδευτικής και επαγγελματικής προετοιμασίας.
  • Ενημέρωση και σωστή καθοδήγηση σε ότι σχετίζεται με εθισμούς (ναρκωτικά , αλκοόλ , διαδίκτυο)  Συζήτηση- σεμινάρια  για Safe Internet .
  • Να εντοπίζουν  μαθησιακές δυσκολίες οι οποίες παρεμποδίζουν την σχολική πρόοδο και να μπορούν να παραπέμπουν σε υπηρεσίες να βοηθήσουν τους μαθητές.
  • Ο σχολικός ψυχολόγος να μπορεί να κάνει  συνεδρίες μεμονωμένες η με ομάδες κατά περίπτωση.

 

Όλοι  γνωρίζουμε ότι το σχολείο είναι η μικροκοινωνία  μας και στόχος είναι όχι μόνο η αντιμετώπιση  των δυσκολιών αλλά και η πρόληψη τους.

Παράδειγμα προς μίμηση είναι ο Δήμος Αγίου Βασιλείου και το Τμήμα Εκπαίδευσης   που φρόντισε να στελεχώσει τα σχολεία του Σπηλίου με τέτοιους  επαγγελματίες εκπαιδευτές της ψυχής  με μεγάλη επιτυχία!

Ο κύριος Θοδωρής Νίνος  και το  «Ρέθυμνο ΑξίΖει» έχει σκοπό  να συνεργαστεί με το Πανεπιστήμιο Κρήτης και το τμήμα Ψυχολογίας Εργαστηρίου ψυχολογίας με επίκεντρο την συμπεριφορά των παιδιών και έφηβων. Υποστηρίζει την είσοδο ψυχολόγων στα σχολεία στο Ρέθυμνο για καλύτερη ποιότητα ζωής για τα παιδιά μας γιατί το αξιΖουν! Πιστεύω ότι έχουμε άξιους ψυχολόγους στην πόλη μας για καλή συνεργασία!

αλλαΖουμε σελιδα_κερδιΖουμε το μέλλον
ΟΛΟΙ μαζί ενωμένοι ΜΑΘΗΤΕΣ – ΓΟΝΕΙΣ- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ.

 

Βιργινία Γιάννιτσα Γεωργακάκη.

Υποψήφια Δημοτική  Σύμβουλος ΔΕ Ρεθύμνου
Συνδυασμός «Ρέθυμνο ΑξίΖεις» του Θοδωρή Νίνου.

 

Τα σχόλια είναι κλειστά.