Ρέθυμνο: Καταπέλτης οι γονείς από το Ρουσσοσπίτι κατά Κεραμέως

Στα τεράστια προβλήματα που δημιούργησε η απόφαση της κυβέρνησης για τηλεκπαίδευση στα δημοτικά σχολεία, αναφέρονται σε ανακοινώσεις τους, πολλοί σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων δημοτικών της Κρήτης.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων δημοτικού σχολείου και νηπιαγωγείου Ρουσσοσπιτίου Δήμου Ρεθύμνου, δεν γίνεται η τηλεκπαίδευση να είναι υποχρεωτική από τη στιγμή που το κράτος δεν παρέχει τα απαραίτητα στους μαθητές.

«Ένα υπουργείο που νομίζει ότι τα ελληνικά νοικοκυριά είναι σαν τις διαφημίσεις της τηλεόρασης. Ένας παράδεισος εξοπλισμού με tablet, laptop, κινητά», αναφέρουν οι γονείς, κάνοντας λόγο για εμπαιγμό.

Οι γονείς τονίζουν ότι πέραν του εξοπλισμού υπάρχει σοβαρό πρόβλημα και με τις συνδέσεις στο διαδίκτυο καθώς σε πολλά σπίτια θα πρέπει να συνδεθούν περισσότερα του ενός παιδιού, την ίδια στιγμή που υπάρχουν σπίτια που δεν έχουν καν ίντερνετ.

Σε επίσης σκληρό ύφος κυμαίνεται η ανακοίνωση του συλλόγου γονέων του 54ου δημοτικού σχολείου Ηρακλείου ο οποίος τονίζει ότι τα προβλήματα αυτά έρχονται να προστεθούν στις δυσκολίες που έχουν αρκετοί από τους γονείς με τις άδειες από τις δουλειές τους.

«Τα προβλήματα γίνονται πολλαπλάσια για μια οικογένεια που έχει 2- 3 ή παραπάνω παιδιά τα οποία κάνουν τηλεκπαίδευση και τουλάχιστον ένα γονιό που να τηλεργάζεται ταυτόχρονα», συμπληρώνουν οι γονείς.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων δημοτικού σχολείου και νηπιαγωγείου Ρουσσοσπιτίου Δήμου Ρεθύμνου:

«Ο χειρότερος φόβος μας επιβεβαιώθηκε. Μετά τα γυμνάσια και τα λύκεια, έκλεισαν δημοτικά και νηπιαγωγεία. Για δυο βδομάδες μας λένε, στην πραγματικότητα είναι άγνωστο το διάστημα. Το εξαιρετικά ενδιαφέρον, δε, είναι ότι έκλεισαν όχι επειδή τα σχολεία είναι εστίες διασποράς του ιού, αλλά για να περιοριστούν οι μετακινήσεις των γονέων!

Η τηλεκπαίδευση, η οποία είναι υποχρεωτική, ξεκινάει, όπως ορίζει το υπουργείο παιδείας.

Ένα υπουργείο που νομίζει ότι τα ελληνικά νοικοκυριά είναι σαν τις διαφημίσεις της τηλεόρασης. Ένας παράδεισος εξοπλισμού με tablet, laptop, κινητά.

Ένα υπουργείο που συνεχίζει να μας εμπαίζει χωρίς ίχνος ντροπής, χωρίς να πει κουβέντα για όλα αυτά τα παιδιά στην ελληνική επικράτεια που δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο ή δεν έχουν εξοπλισμό. Πώς ορίζεις κάτι ως υποχρεωτικό όταν δεν έχεις φροντίσει να έχουν όλοι τα μέσα που χρειάζονται; Είναι σαν να ξεκινάει το σχολείο, να λες στα παιδιά ότι πρέπει να διαβάζουν, αλλά να μην τους δίνεις βιβλία.

Υπάρχουν σπίτια με δυο και τρία παιδιά που την ίδια ώρα πρέπει να συνδεθούν στις ψηφιακές πλατφόρμες, έχοντας μόνο μια συσκευή.

Υπάρχουν σπίτια με γονείς εκπαιδευτικούς οι οποίοι πρέπει να κάνουν μάθημα στους μαθητές τους και τα δικά τους παιδιά να συνδεθούν στις δικές τους τάξεις την ίδια ώρα. Υπάρχουν σπίτια που δεν έχουν ίντερνετ. Υπάρχουν σπίτια με γονείς που δεν μπορούν να πάρουν άδειες ειδικού σκοπού, που δεν έχουν τις γνώσεις να βοηθήσουν τα παιδιά τους, που είναι από άλλη χώρα και δε γνωρίζουν καλά τη γλώσσα…

Υπάρχουν ένα σωρό δυσκολίες για τις οποίες δεν έχει ληφθεί καμία μέριμνα. Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές προσπαθούν να λύσουν προβλήματα χωρίς καμία στήριξη. Μια διαδικασία δηλαδή που βασίζεται κυρίως στο φιλότιμο.

Επιπλέον, ψάχνουμε να βρούμε πού είναι οι χιλιάδες υπολογιστές που έστειλε, λέει, το υπουργείο στα σχολεία για τις ανάγκες μαθητών και εκπαιδευτικών!

Έχουμε να ακούσουμε μια αλήθεια από το υπουργείο πολύ καιρό. Και επιτέλους την περιμένουμε!

Ασχολίαστο δεν μπορούμε να αφήσουμε επίσης, το γεγονός της υποχρεωτικότητας της τηλεκπαίδευσης στα νήπια και προνήπια, τη στιγμή που όλοι ξέρουμε ότι οι γονείς κάνουν αγώνα να μην εκτίθενται για πολλή ώρα τα μικρά παιδιά στις οθόνες.

Για τα προβλήματα, δε, της υπερέκθεσης στην οθόνη για όλες τις ηλικίες των παιδιών αλλά κυρίως για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας και των πρώτων τάξεων δημοτικού έχουν μιλήσει δεκάδες ειδικοί επιστήμονες, με τους οποίους όμως, προφανώς, το υπουργείο δεν συνεργάζεται.

Τώρα, περισσότερο από ποτέ, είναι ανάγκη εκπαιδευτικοί και γονείς μαζί, να διεκδικήσουμε η ισότητα στην εκπαίδευση να μη μείνει στα «χαρτιά».

Να μην γυρίσουμε στο παρελθόν που η μόρφωση και η παιδεία ήταν προνόμιο των λίγων.

Το ένα μετά το άλλο, τα συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματά μας, χάνονται στο όνομα της πανδημίας. Η δημόσια δωρεάν παιδεία για όλα τα παιδιά είναι ένα από αυτά και από τα πλέον σημαντικά. Αν δεν το αναγνωρίζει η κυβέρνηση, οφείλουμε να το αναγνωρίσουμε εμείς.

Για πόσο ακόμα θα είμαστε αμέτοχοι απέναντι στα όσα αποφασίζονται χωρίς εμάς για εμάς;

Υ.Γ. Την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές ήταν σε εξέλιξη το φιάσκο της τηλεκπαίδευσης και στα δημοτικά – νηπιαγωγεία. Τεράστια προβλήματα στη σύνδεση, τα μισά παιδιά και παραπάνω δεν κατάφεραν ποτέ να μπουν στις εικονικές τους τάξεις. Για μια ακόμη φορά… άψογος ο σχεδιασμός του υπουργείου!!!».

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 54ου δημοτικού σχολείου Ηρακλείου:

Να πάρει άμεσα μέτρα το Υπουργείο Παιδείας για την απρόσκοπτη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών!

Μετά το lockdown και στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση , χτες τα παιδιά μας περίμεναν πώς και πώς να συνδεθούν στην «ψηφιακή τάξη». Αντ΄ αυτού η πλειοψηφία τους έμειναν στο … connecting καθώς ουδέποτε συνδέθηκαν. Ακόμα και τα λίγα που το κατάφεραν, αντικειμενικά ήταν αδύνατο να πραγματοποιηθεί μάθημα είτε για τεχνικούς λόγους είτε λόγω μικρού αριθμού συμμετεχόντων στην τάξη.

Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικά παραδείγματα για τη χτεσινή κατάσταση του σχολείου μας:

Α3: κατάφεραν να συνδεθούν από 2 ως 5 σε σύνολο 17 παιδιών
Β3: κατάφεραν να συνδεθούν από 15 σε σύνολο 20 παιδιών
Δ3: κατάφεραν να συνδεθούν 3 σε σύνολο 23 παιδιών
Ε3: κατάφεραν να συνδεθούν 11 σε σύνολο 19 παιδιών
Άλλωστε και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο με μήνυμα στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πριν μερικές εβδομάδες ενημέρωνε για τις περιορισμένες δυνατότητες λειτουργίας της πλατφόρμας σύγχρονης τηλεκπαίδευσης σε σχέση με τις ταχύτητες του ίντερνετ , τόσο στις σχολικές μονάδες όσο και σε σπίτια που έχουν δύο ή περισσότερα παιδιά μαθητές .

Τα προβλήματα αυτά έρχονται να προστεθούν στις δυσκολίες που έχουν αρκετοί από εμάς με τις άδειες από τις δουλειές μας αλλά και στα εμπόδια που μπαίνουν σε οικογένειες που δε διαθέτουν tablet ή laptop ή ακόμα και σύνδεση στο internet.

Τα προβλήματα γίνονται πολλαπλάσια για μια οικογένεια που έχει 2- 3 ή παραπάνω παιδιά τα οποία κάνουν τηλεκπαίδευση και τουλάχιστον ένα γονιό που να τηλεργάζεται ταυτόχρονα!

Εδώ και τώρα απαιτούμε να δοθεί λύση στα υπαρκτά προβλήματα, για όσο διάστημα είναι δυστυχώς κλειστά τα σχολεία με ευθύνη της κυβέρνησης!

Απαιτούμε από την κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας να πάρουν μέτρα που θα διασφαλίζουν την ισότιμη εκπαιδευτική διαδικασία όπως:

  • Αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου για να μπορούν με ουσιαστικούς όρους να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Δωρεάν ηλεκτρονικά μέσα (tablet, laptop, σύνδεση γρήγορου internet) για την τηλεκπαίδευση με ευθύνη του Κράτους μέσω των σχολείων σε όλους τους μαθητές.
  • Καμιά καταγραφή απουσίας σε μαθητές που δεν έχουν τα μέσα να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση ή δεν μπορούν να λάβουν μέρος για τεχνικούς λόγους.
  • Καμία διακοπή ρεύματος και internet που θα στερεί σε μαθητές τη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Να στηριχτούν οι εκπαιδευτικοί, που δίνουν κυριολεκτικά μάχη για να βρεθούν ουσιαστικά και με όλα τα μέσα δίπλα στους μαθητές.
  • Να χορηγηθούν σε όλους τους εργαζόμενους γονείς ειδικές άδειες με αποδοχές, που να μην αφαιρούνται από την κανονική άδειά τους.
  • Τώρα να γίνουν προσλήψεις εκπαιδευτικών και να δημιουργηθούν τάξεις των 15 μαθητών, να γίνουν προσλήψεις καθαριστριών ώστε να ανοίξουν τα σχολεία, με όλα τα απαραίτητα μέτρα, για να γίνει σωστή δουλειά, για να γίνει μάθημα!

Το ΔΣ του Συλλόγου».

Τα σχόλια είναι κλειστά, αλλά Trackbacks και Pingbacks είναι ανοιχτά.