Συνάντηση αντιπροσωπείας του ΚΚΕ με το ΔΣ του Πανελλήνιου Συλλόγου Αερολιμενικών (ΠΑ.Σ.Α.) στη βουλή

Αντιπροσωπεία του ΚΚΕ αποτελούμενη από τον Μανώλη Συντυχάκη βουλευτής Ηρακλείου του ΚΚΕ, τον Πέτρο Μαρκομιχάλη μέλος της ΚΕ και γραμματέας της ΤΟ Μεταφορών ΚΚΕ και τον Μάνο Μυλωνάς στέλεχος του ΚΚΕ και μέλος του ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων στη «Swissport» στο αεροδρόμιο της Αθήνας, συναντήθηκε στα γραφεία της Κοινοβουλευτικής ομάδας του ΚΚΕ στη βουλή, με αντιπροσωπεία του Πανελλήνιου Συλλόγου Αερολιμενικών (ΠΑ.Σ.Α.) πρωτοβουλία του τελευταίου, αποτελούμενη από τον Πρόεδρο του Συλλόγου Μανόλη Καμηλάκη και τα μέλη του ΔΣ Δημήτρη Γάκη, Δέσποινα Κετογλίδου, Νικολέτα Δεναξά και Καλλιόπη Δημητροπούλου.

Στο επίκεντρο βρέθηκαν οι ανησυχίες για τα κενά ασφάλειας των πτήσεων και την απουσία κρατικού ελεγκτικού μηχανισμού που επηρεάζουν την ομαλή – ασφαλή λειτουργία των δεκάδων αεροδρομίων και ελικοδρόμιων της χώρας, ιδιαίτερα των νησιών. Όπως καταγγέλθηκε, από τους εκπροσώπους του ΠΑ.Σ.Α., η απουσία κρατικού ελεγκτικού μηχανισμού στα αεροδρόμια είναι αντίθετη με την ασφάλεια του πολίτη, των αερομεταφορών, εκφράζοντας τον φόβο ότι με την έλλειψη ελέγχων που σχετίζονται με την ασφάλεια, αυξάνεται ο κίνδυνος να οδηγηθούμε σε νέα τραγωδία τύπου Τεμπών.

Από την συζήτηση επίσης, αναδείχθηκαν οι σοβαρές ελλείψεις προσωπικού, που δεν επιτρέπουν να συμπληρώνονται οι βάρδιες, με αποτέλεσμα να υπάρχει εντατικοποίηση στα περισσότερα πόστα και η στοιχειώδης λειτουργικότητα και ασφάλεια των αεροδρομίων να οφείλεται αποκλειστικά στο φιλότιμο των εργαζομένων. Κατ’ επανάληψη – όπως ανέφεραν οι εκπρόσωποι της ΠΑ.Σ.Α. – με έγγραφα και εμπεριστατωμένες αναλύσεις προς όλες διαχρονικά τις Διοικήσεις της ΥΠΑ, στις εκάστοτε κυβερνήσεις, στη βουλή, έχουν αναδείξει την αναγκαιότητα της επαρκούς εποπτείας των αερομεταφορών και μάλιστα στην πηγή και στον πραγματικό χρόνο, την πλήρη στελέχωση της υπηρεσίας, εκεί που υφίσταται αεροπορικό έργο, στον πραγματικό χώρο λειτουργίας της πολιτικής αεροπορίας, στα αεροδρόμια.

Η αντιπροσωπεία του ΚΚΕ, εξέφρασε την στήριξή του στα δίκαια αιτήματα και την αγωνία των αερολιμενικών για την υποβάθμιση των πτητικών υπηρεσιών, την ασφάλεια των πτήσεων και την υποστελέχωση στους αερολιμενικούς, στις άλλες ειδικότητες του κλάδου των Τηλεπικοινωνιακών, αλλά και στους εργαζόμενους της επίγειας εξυπηρέτησης που δεν επιτρέπουν να συμπληρώνονται οι βάρδιες, πόσο μάλλον που πολλές ειδικότητες καλύπτουν και τις ανάγκες μικρότερων αεροδρομίων. Οι απαράδεκτες συνθήκες σε συνδυασμό με την αύξηση της κυκλοφορίας χτυπάνε συναγερμό να παρθούν άμεσα μέτρα για να μην έχουμε νέα Τέμπη, αυτή τη φορά “Τέμπη του αέρα” με πολύ πιο τραγικά αποτελέσματα.

Η περιγραφόμενη εξέλιξη, είναι αποτέλεσμα της πολιτικής απελευθέρωσης των μεταφορών της ΕΕ, την οποία υπηρετούν πιστά όλες οι κυβερνήσεις και εξυπηρετούν την κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων του κλάδου. Με ότι αυτό συνεπάγεται για το υψηλό κόστος που πληρώνει ο λαός, την εκμετάλλευση που βιώνουν η υπάλληλοι και το επίπεδο της ασφάλειας του μεταφορικού έργου και των ίδιων των εργαζομένων, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον πρόσφατο τραγικό θάνατο του ελεγκτή εναέριας, εν ώρα υπηρεσίας στο αεροδρόμιο “Μακεδονία”.

Το ΚΚΕ δεν τρέφει αυταπάτες. Είχε εκφράσει, έτσι κι αλλιώς, την πλήρη αντίθεσή του στην πολιτική της ΕΕ για τον «Ευρωπαϊκό Ουρανό» και στο EUROCONTROL, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα κόμματα που είναι υπέρμαχοι της απελευθέρωσης των αερομεταφορών με κεντρικό πυρήνα τους «Ανοιχτούς Ουρανούς». Γι’ αυτό και είχε καταψηφίσει στη βουλή και καταγγείλει στους εργαζόμενους των αερομεταφορών, ότι ο διαχωρισμός της ΥΠΑ, σε ΥΠΑ και ΑΠΑ, με νόμο του ΣΥΡΙΖΑ το 2017, του έργου δηλαδή, σε εποπτικό έλεγχο και επιχειρησιακή λειτουργία, άναψε το πράσινο φως στη ΝΔ, για να διαμορφώσει τις προϋποθέσεις για την ιδιωτικοποίηση και της αεροναυτιλίας, στο πλαίσιο των κατευθύνσεων της ΕΕ για την «απελευθέρωση» των αερομεταφορών.

Αυτή η στρατηγική, είναι που καθορίζει και την αποτελεσματικότητα διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας προς όφελος των εταιρειών, μειώνοντας το κόστος πτήσης, αυξάνοντας τις κυκλοφοριακές ροές και κατ’ επέκταση αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία τους. Είναι το πλαίσιο που έχει αφαιρέσει από τους λιγοστούς αερολιμενικούς σημαντικές αρμοδιότητες ελέγχου των εταιριών για την εφαρμογή των απαραίτητων μέτρων ασφαλείας των πτήσεων και του κανονισμού που διέπει την αεροναυτιλία και τους έχουν υποκαταστήσει με συστήματα απομακρυσμένου ελέγχου με αυξημένο κίνδυνο για επιβάτες και πληρώματα.
Το ΚΚΕ στηρίζει τον αγώνα των εργαζομένων μέσα και έξω από τη βουλή ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις των αεροδρομίων και της αεροναυτιλίας και τη διάλυση της ΥΠΑ για την αύξηση της χρηματοδότησης για τις ανάγκες των αεροδρομίων και του μόνιμου προσωπικού και συνολικά για την εξασφάλιση της δουλειάς και των δικαιωμάτων των εργαζομένων.

Η θέση του ΚΚΕ είναι ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας πρέπει να είναι ενιαία, να είναι δημόσια με όλα τα αεροδρόμια κρατικά συμπεριλαμβανομένου και του αεροδρομίου των Σπάτων και της αεροναυτιλίας και φυσικά να είναι ενταγμένη σε ένα ενιαίο φορέα αερομεταφορών για να ικανοποιεί λαϊκές ανάγκες.
Σήμερα, πρέπει να βγουν τα αναγκαία συμπεράσματα για τον αντιλαϊκή και επικίνδυνη πολιτική της ΕΕ και τις συνέπειες που αυτή έχει στην ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής, στο τσάκισμα των εργασιακών δικαιωμάτων, στην εντατικοποίηση της εργασίας, χωρίς ουσιαστικά μέτρα προστασίας της ασφάλειας στους χώρους δουλειάς, μόνο και μόνο για να υπηρετηθούν τα κέρδη των μονοπωλιακών ομίλων και η ανταγωνιστικότητά τους.
Τώρα είναι η ώρα, στις 9 του Ιούνη, το ΚΚΕ να βγει ακόμη πιο δυνατό, με χιλιάδες περισσότερες κόκκινες ψήφους!

Τα σχόλια είναι κλειστά.