Σύρος: Έφαγε «πόρτα» το Λιμενικό – Γιατί δεν έκανε επιθεώρηση στο πλοίο παρά τις καταγγελίες

Παρά τις οργισμένες αντιδράσεις επιβατών και την άμεση ανταπόκριση του υπουργείου Ναυτιλίας, το Λιμενικό δεν έκανε επιθεώρηση στο πλοίο «WorldChampion» στη Σύρο έπειτα από καταγγελίες επιβατών για τον κλιματισμό και για εργαζόμενους χωρίς γάντια.

Εν μέσω καύσωνα, ο κλιματισμός του πλοίου «WorldChampion» της SeaJets δεν λειτούργησε. Επόμενο ήταν η ατμόσφαιρα για τους επιβάτες να γίνει αποπνικτική, ενώ σύμφωνα με καταγγελίες το προσωπικό του πλοίο δεν φορούσε γάντια.

Η θερμοκρασία στο εσωτερικό του πλοίου έφτανε τους 40 βαθμούς με αποτέλεσμα πολλοί επιβάτες να έχουν τάση λιποθυμίας και να δημιουργηθεί δυσφορία σε ευπαθείς ομάδες και έγκυες γυναίκες.

Υπό αυτές τις συνθήκες, ερώτημα είναι ποιος αντέχει να φορά μάσκας που έχει κριθεί ως υποχρεωτική εντός του πλοίου λόγω της σημαντικής αύξησης των κρουσμάτων με κορονοϊό.

Εξέγερση επιβατών στο πλοίο
seajets εξεγερση επιβάτες συρος

Άμεση ήταν η αντίδραση του υπουργείου Ναυτιλίας μετά τις καταγγελίες επιβατών. Το λιμενικό πήγε στο πλοίο για να ελέγξει τι συμβαίνει την ίδια ώρα που οι επιβάτες διαμαρτύρονταν και ζητούσαν επιστροφή των ναύλων που κατέβαλαν.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, υπήρξαν καταγγελίες επιβατών σε στελέχη του λιμενικού ότι δεν λειτουργούσε ο κλιματισμός του πλοίου με αποτέλεσμα η ατμόσφαιρα να είναι αποπνικτική και ότι οι εργαζόμενοι στο πλοίο ήταν χωρίς γάντια. Στο πλοίο που επιβαίνουν 772 επιβάτες έφθασε κλιμάκιο του λιμενικού από το λιμεναρχείο της Σύρου προκειμένου να γίνει έλεγχος. Αλλά…

Δεν έγινε τελικά επιθεώρηση γιατί φέρει ξένη σημαία
Σύμφωνα με το λιμενικό, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πλοίαρχος του «Wordchampion» ανέφερε ότι ο κλιματισμός του πλοίου δεν μπορούσε να δουλέψει σε πλήρη ισχύ. Σημειώνεται ότι το κλιμάκιο του λιμενικού δεν μπορούσε να διεξάγει επιθεώρηση καταμαράν καθώς το πλοίο έφερε ξένη σημαία.

Έτσι το «Wordchampion», που φέρει σημαία Κύπρου, αναχώρησε τελικά για τη Μύκονο και από τις 10 το πρωί παραμένει στο λιμάνι του νησιού, προκειμένου να μπορέσει να επιθεωρηθεί προκειμένου να υπάρξει απόφαση αν μπορεί να συνεχίσει το δρομολόγιό του.

Αποκαστάθηκε η βλάβη στη Μύκονο
Τελικά, αποκαταστάθηκε η βλάβη στον κλιματισμό του ταχύπλοου καταμαράν «World Champion» της SeaJets και -τελικά μετά από επιθεώρηση στο λιμάνι της Μυκόνου, σύμφωνα με νέο τηλεγράφημα του ΑΠΕ- το πλοίο με 772 επιβάτες κατέπλευσε για τον προορισμό του. Νωρίτερα είχε προκληθεί αναστάτωση στο λιμάνι της Σύρου, όταν υπήρξαν καταγγελίες επιβατών σε στελέχη του λιμενικού ότι δεν λειτουργούσε ο κλιματισμός του πλοίου με αποτέλεσμα η ατμόσφαιρα να είναι αποπνικτική.

Σύμφωνα με το λιμεναρχείο της Σύρου ο πλοίαρχος του «Wordchampion» ανέφερε ότι ο κλιματισμός του πλοίου δεν μπορούσε να δουλέψει σε πλήρη ισχύ. Σημειώνεται ότι το κλιμάκιο του λιμενικού δεν μπορούσε να διεξάγει επιθεώρηση στο καταμαράν, καθώς το πλοίο έφερε ξένη σημαία.

Έτσι το «Wordchampion», που φέρει σημαία Κύπρου, αναχώρησε τελικά για τη Μύκονο όπου επιθεωρήθηκε μετά από αποκατάσταση της βλάβης του.

Το«WorldChampion» της SeaJets πραγματοποιεί το δρομολόγιο από Πειραιά, Σύρο, Μύκονο, Πάρο, Νάξο, Ίο Σαντορίνη.

Ταξίδι με πλοίο: Ποια τα δικαιώματα επιβατών
Δικαιώματα επιβατών σε περίπτωση καθυστερήσεων ή ακυρώσεων. Οι κανόνες της ΕΕ για τα δικαιώματα των επιβατών πλοίων ισχύουν όταν ταξιδεύετε με τα περισσότερα οχηματαγωγά και κρουαζιερόπλοια στη θάλασσα ή σε εσωτερικές πλωτές οδούς (ποτάμια, λίμνες ή κανάλια) και εάν:

ταξιδεύετε από λιμάνι της ΕΕ
ταξιδεύετε προς λιμάνι της ΕΕ από λιμάνι εκτός της ΕΕ, εφόσον το δρομολόγιο εκτελείται από εταιρεία μεταφορών της ΕΕ
ταξιδεύετε από λιμάνι της ΕΕ για κρουαζιέρα αναψυχής, εφόσον προσφέρεται κατάλυμα και άλλες παροχές, με περισσότερες από δύο διανυκτερεύσεις στο πλοίο.
Οι κανόνες αυτοί δεν ισχύουν για πλοία:

που μπορούν να μεταφέρουν λιγότερους από 12 επιβάτες
που έχουν πλήρωμα 3 άτομα το πολύ
που καλύπτουν διαδρομή μικρότερη από 500 μέτρα (απλή μετάβαση)
που χαρακτηρίζονται ως ιστορικά
που πραγματοποιούν εκδρομές και περιηγήσεις σε αξιοθέατα – αν δεν παρέχουν κατάλυμα ή περισσότερες από δύο διανυκτερεύσεις στο πλοίο.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας, η εταιρεία που εκτελεί τη μεταφορά οφείλει να σας παρέχει σαφείς και ορθές πληροφορίες σχετικά με το δρομολόγιο και τα δικαιώματά σας ως επιβάτη, συμπεριλαμβανομένων των δυνατοτήτων πρόσβασης για άτομα με αναπηρία ή με περιορισμένη κινητικότητα. Οι πληροφορίες αυτές θα πρέπει επίσης να διατίθενται και σε μορφή προσβάσιμη από άτομα με αναπηρία.

Δικαιώματα επιβατών σε περίπτωση περιστατικού στη θάλασσα
Σε περίπτωση περιστατικού στη θάλασσα, οι κανόνες της ΕΕ καλύπτουν επίσης εσάς, τις αποσκευές σας, το όχημά σας και, ανάλογα με την περίπτωση, τον εξοπλισμό κινητικότητας που διαθέτετε. Οι κανόνες αυτοί καθορίζουν επίσης τις υποχρεώσεις των μεταφορέων σε τέτοιες περιπτώσεις και ισχύουν για τις εγχώριες θαλάσσιες μεταφορές, καθώς και για όλες τις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές, εφόσον:

το πλοίο είναι νηολογημένο σε χώρα της ΕΕ
η σύμβαση για το ταξίδι συνάφθηκε σε χώρα της ΕΕ
το πλοίο αναχωρεί από και/ή φτάνει σε λιμάνι της ΕΕ
Ο μεταφορέας οφείλει να σας ενημερώσει κατάλληλα και με σαφήνεια σχετικά με τα δικαιώματά σας προτού ταξιδέψετε, εφόσον αγοράσετε το εισιτήριό σας σε χώρα της ΕΕ, ή το αργότερο κατά την αναχώρηση εάν αναχωρείτε από χώρα εκτός ΕΕ.

Διεκδικήσεις που σχετίζονται με καθυστερήσεις και ακυρώσεις
Αν θεωρείτε ότι τα δικαιώματά σας δεν έχουν γίνει σεβαστά, θα πρέπει να υποβάλετε καταγγελία στην εταιρεία του μεταφορέα εντός 2 μηνών από την ημερομηνία του προγραμματισμένου δρομολογίου, στη διάρκεια του οποίου σημειώθηκε το συμβάν. Ο μεταφορέας πρέπει να αντιδράσει εντός 1 μηνός και να σας δώσει τελική απάντηση το αργότερο έως 2 μήνες από την παραλαβή της καταγγελίας σας. Αν η απάντηση δεν σας ικανοποιήσει, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στην αρμόδια εθνική αρχή της χώρας σας. Η εθνική αρχή οφείλει να σας παράσχει μη δεσμευτική νομική γνωμοδότηση σχετικά με τη συνέχεια που πρέπει να δώσετε στην καταγγελία σας.

Μπορείτε επίσης να επιχειρήσετε την επίλυση της διαφοράς σας χρησιμοποιώντας τις εξωδικαστικές διαδικασίες ενός φορέα εναλλακτικής επίλυσης διαφορών (ΕΕΔ). Εάν αγοράσατε το εισιτήριό σας ηλεκτρονικά, μπορείτε να υποβάλετε την καταγγελία σας μέσω της πλατφόρμας Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών (ΗΕΔ). Οι διαδικασίες ΕΕΔ και ΗΕΔ είναι διαθέσιμες μόνο για τους κατοίκους χωρών της ΕΕ.

Μπορεί να επιθυμείτε να ακολουθήσετε επίσημη νομική διαδικασία και να υποβάλετε αίτηση αποζημίωσης βάσει των κανόνων της ΕΕ στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής διαδικασίας μικροδιαφορών. Μπορείτε επίσης να προσφύγετε στα δικαστήρια της χώρας όπου είναι εγγεγραμμένος ο μεταφορέας. Οι προθεσμίες για την άσκηση προσφυγής κατά μεταφορέα σε εθνικό δικαστήριο καθορίζονται σύμφωνα με τους εθνικούς κανόνες περί παραγραφής σε κάθε χώρα της ΕΕ.

Μπορείτε επίσης να επικοινωνήσετε με το ευρωπαϊκό κέντρο καταναλωτών της χώρας σας για βοήθεια και συμβουλές σχετικά με προβλήματα που αφορούν τα δικαιώματα επιβατών πλοίων.

Διεκδικήσεις που σχετίζονται με περιστατικά στη θάλασσα
Απώλεια ή φθορά αποσκευών και οχημάτων
Σε περίπτωση απώλειας ή φθοράς των αποσκευών ή του οχήματος σας λόγω περιστατικού στη θάλασσα, οφείλετε να ενημερώσετε εγγράφως τον μεταφορέα ή τον πράκτορά του. Ιδανικά, θα πρέπει να το κάνετε πριν φύγετε από το πλοίο ή όταν σας παραδοθούν τελικά οι αποσκευές σας. Το αργότερο, θα πρέπει να ενημερώσετε τον μεταφορέα εντός 15 ημερών από την αποβίβαση ή την παράδοση των αποσκευών σας. Διαφορετικά, θα χάσετε το δικαίωμά σας για αποζημίωση.

Θα πρέπει να προσφύγετε στα δικαστήρια εντός 2 ετών από την ημερομηνία αποβίβασης ή από την ημερομηνία κατά την οποία θα έπρεπε να είχε γίνει η αποβίβαση – ανάλογα με το ποια ημερομηνία είναι μεταγενέστερη.

Σε περίπτωση απώλειας ή φθοράς που προκλήθηκε λόγω περιστατικού στη θάλασσα, μπορείτε να διεκδικήσετε αποζημίωση δια της δικαστικής οδού, σε οποιαδήποτε από τις παρακάτω χώρες:

στη χώρα της κύριας επιχειρηματικής δραστηριότητας του μεταφορέα ή της μόνιμης κατοικίας του, ή
στη χώρα αναχώρησης ή προορισμού, ή
στη χώρα μόνιμης κατοικίας σας εφόσον ο μεταφορέας ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα στη χώρα αυτή και υπόκειται στη δικαιοδοσία της, ή
στη χώρα στην οποία συνάφθηκε η ταξιδιωτική σύμβαση, εφόσον ο μεταφορέας ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα στη χώρα αυτή και υπόκειται στη δικαιοδοσία της

Τα σχόλια είναι κλειστά.