Τι αγοράζουμε, σε ποια μαγαζιά πάμε, τι καταναλώνουμε

Σχεδόν ο ένας στους δυο Έλληνες ( 46% ) δήλωσαν ότι λόγω της πανδημίας πλέον μαγειρεύουν και τρώνε στο σπίτι

Τι αγοράζουμε, σε ποια μαγαζιά πάμε, τι καταναλώνουμε

Ραγδαία είναι η αλλαγή που έχει προκαλέσει η πανδημία του Covid-19 στις ζωές όλων φέρνοντας μαζί της και ανακατατάξεις των καταναλωτικών αγοραστικών συνηθειών.

Οι Έλληνες πλέον γεμίζουν περισσότερο το καλάθι τους, αλλά λιγότερες φορές, μαγειρεύουν στο σπίτι και το καθαρίζουν συχνότερα απ’ ότι στο παρελθόν.

Αυτό προκύπτει από τα τελευταία στοιχεία έρευνας της εταιρίας Nielsen, σύμφωνα με την οποία το 49% των Ελλήνων δήλωσαν ότι σκοπεύουν στο εξής να επισκέπτονται λιγότερο συχνά τα φυσικά καταστήματα ειδών διατροφής (σούπερ μάρκετ), σε μια προσπάθεια προφανώς να περιορίσουν όσο περισσότερο γίνεται την επαφή/συναναστροφή με άλλους ανθρώπους.

Η πρόθεσή τους αυτή με τη σειρά της έχει αντίκτυπο στις επιχειρήσεις που επιλέγουν για τις αγορές τους, αφού μειώνουν τις επισκέψεις τους και αυξάνουν τις αγορές τους.

Όπως προκύπτει από την έρευνα τα μεγαλύτερα καταστήματα, άνω των 2.500 τ.μ. είναι αυτά που αναπτύσσονται με τον μεγαλύτερο ρυθμό ,20,1%, ενώ ακολουθούν τα μεγάλα super markets (1.000-2.500 τ.μ. εμπορική επιφάνεια), τα οποία έχουν αυξήσει τις πωλήσεις τους, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο του α’ τριμήνου της χρονιάς, κατά 12,1%.

Επιστροφή στην κουζίνα του σπιτιού

Την ίδια στιγμή, σχεδόν ο ένας στους δυο Έλληνες ( 46% ) δήλωσαν ότι λόγω της πανδημίας πλέον μαγειρεύουν και να τρώνε περισσότερο στο σπίτι μια τάση η οποία επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου, καθώς πολλές κατηγορίες, που σχετίζονται με την μαγειρική και την ζαχαροπλαστική που στο παρελθόν δεν ήταν σε πρώτη ζήτηση έχουν πλέον παρουσιάσει εντυπωσιακά ποσοστά ανάπτυξης.

Ενδεικτικά το αλεύρι παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 141,3%, το αλάτι 55,8%, η κρέμα γάλακτος 33,0%, τα αυγά 36,9%, και η μαργαρίνη 22,5%.

Παράλληλα το γεγονός ότι πλέον οι καταναλωτές περνούν πολύ περισσότερο χρόνο στο σπίτι έχει επιπλέον ευνοήσει την κατανάλωση διαφόρων κατηγοριών snacking, όπως για παράδειγμα τους ξηρούς καρπούς οι πώλησης των οποίων αυξήθηκαν κατά 29,9%, την σοκολάτα (14,5%), αλλά και τα μπισκότα (10,8%).

Στον αντίποδα, με βάση πάντα τις μετρήσεις λιανεμπορίου της Nielsen, σημαντική επιβράδυνση στην τάση τους έχουν παρουσιάσει ορισμένες από τις πιο σημαντικές κατηγορίες αλκοολούχων ποτών, μεταξύ των οποίων είναι η βότκα, η οποία τις τελευταίες 5 εβδομάδες του πρώτου τριμήνου του έτους παρουσιάζει αρνητική τάση στο 2,2%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2019, ενώ διψήφια είναι η πτώση για την κατηγορία της μπύρας (11,1%). Εξαίρεση αποτελεί η κατηγορία του Ούζου και του Τσίπουρου, η οποία αναπτύσσεται σε σχέση με πέρυσι κατά 23,2%.

Έμφαση στην καθαριότητα

Την ίδια στιγμή σημαντική και ταυτόχρονα απόλυτα αναμενόμενη είναι και η αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες όσον αφορά στην καθαριότητα και την προσωπική υγιεινή.

Το 88% των Ελλήνων δηλώνουν ότι λόγω του Covid-19 πλένουν πολύ πιο συχνά τα χέρια τους, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία πωλήσεων της κατηγορίας των σαπουνιών (υγρά και μπάρες), η οποία έχει υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις της (208,4%). Τέλος, συνεχίζουν να αναπτύσσονται οι κατηγορίες των χλωρινών και των καθαριστικών σπιτιού κατά 155,8% και 123,3% αντίστοιχα, αφού όπως λένε οι επτά στους δέκα Έλληνες (67%) λόγω της πανδημίας καθαρίζουν το σπίτι τους πολύ πιο συχνά σε σχέση με το παρελθόν.

Σχετικά άρθρα

Μέτρα διευκόλυνσης για τους συνταξιούχους λαμβάνει η Εθνική Τράπεζα

Πετρέλαιο : Ξανά σε αρνητική τιμή το αμερικανικό αργό

Τελευταία μέρα για την επιστρεπτέα προκαταβολή

Τα σχόλια είναι κλειστά.