Το 45% των γυναικών θα είναι μόνες μέχρι το 2030 – Τι έχει αλλάξει

Ημερομηνία:

Πολλά είναι τα πράγματα που έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια, ενώ μεγάλες θα είναι και οι μεταβολές στα επόμενα χρόνια. Μεταξύ άλλων παρατηρείται μία «στροφή» στις επιλογές που κάνει η κάθε γυναίκα και φέρνει νέα δεδομένα.

Μελέτη δείχνει ότι περίπου το 45% των γυναικών θα είναι άτεκνες μέχρι το 2030, ενώ δίνονται λεπτομέρειες για τα πρότυπα που μεταβάλλονται.

Η γυναίκα «αλλάζει» την οικονομία

Το 2019, η Morgan Stanley, η πολυεθνική επενδυτική εταιρεία, δημοσίευσε ένα άρθρο που περιέγραφε πώς επηρεάζαν την αμερικανική οικονομία οι γυναίκες.

Ο αριθμός των «γυναικών ηλικίας 25-44 στις ΗΠΑ αυξάνεται σταθερά, και οι περισσότερες από αυτές είναι ανύπαντρες και απόλυτα επικεντρωμένες στην καριέρα τους. Αυτές οι γυναίκες θα συνεχίσουν να έχουν μεγαλύτερη εκπροσώπηση στο εργατικό δυναμικό, συμβάλλοντας στην αύξηση των μισθών», ανέφερε η έρευνα.

Η οικονομολόγος Ellen Zentner εξήγησε: «Στο παρελθόν, η εκπαίδευση ή οι επαγγελματικές επιλογές με χαμηλότερες αποδοχές οδηγούσαν σε μεγάλο βαθμό το μισθολογικό χάσμα. Σήμερα, η μητρότητα είναι μακράν ο μεγαλύτερος παράγοντας που συμβάλλει στο μισθολογικό χάσμα, καθώς οι γυναίκες που γίνονται μητέρες συχνά επιλέγουν ή αναγκάζονται να σταματήσουν να εργάζονται ή εργάζονται λιγότερες ώρες».

Φαίνεται όμως ότι θα υπάρχουν όλο και λιγότερες μητέρες τις επόμενες δύο δεκαετίες, καθώς οι γυναίκες επιλέγουν να αφοσιωθούν στην εργασία αντί να κάνουν οικογένεια. Ο αριθμός των ανύπαντρων γυναικών στις ΗΠΑ αναμένεται να αυξάνεται κατά 1,2% κάθε χρόνο από το 2018 έως το 2030, σε σύγκριση με την αύξηση 0,8% του συνολικού πληθυσμού.

Αυτό πιθανότατα θα έχει ως αποτέλεσμα το 45% των γυναικών μεταξύ 25 και 44 ετών να είναι ανύπαντρες και άτεκνες μέχρι το 2030. Πρόκειται για αρκετά μεγάλη αύξηση από το 41% των γυναικών αυτής της ηλικιακής ομάδας που ήταν ανύπαντρες και άτεκνες το 2018.

Τα μεταβαλλόμενα πρότυπα

«Τα μεταβαλλόμενα πρότυπα τρόπου ζωής επιτρέπουν σε περισσότερες γυναίκες, με ή χωρίς παιδιά, να εργάζονται με πλήρη απασχόληση, γεγονός που θα συνεχίσει να αυξάνει το ποσοστό συμμετοχής στο εργατικό δυναμικό μεταξύ των ανύπαντρων γυναικών», λέει η Zentner.

Σημειώνεται ότι την ίδια ώρα, οι single γυναίκες ξοδεύουν περισσότερα από το μέσο οικογενειακό νοικοκυριό, ιδίως όταν πρόκειται για ταξίδια, νυχτερινή διασκέδαση, φαγητό, περιποίηση και ομορφιά, αγορές λιανικής κ.λπ.

Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Γιορτή του Πατέρα: Πώς καθιερώθηκε από μία...

Η ιστορία πίσω από την καθιέρωση της Γιορτής του...

Μπαμπάς: Ο “μάγος” της ζωής μας ακόμα...

Είναι εκεί ακόμα κι όταν φύγουν με ένα σύννεφο...

Γιορτή του Πατέρα: Πώς καθιερώθηκε από μία...

Η ιστορία πίσω από την καθιέρωση της Γιορτής του...

Μπαμπάς: Ο “μάγος” της ζωής μας ακόμα...

Είναι εκεί ακόμα κι όταν φύγουν με ένα σύννεφο...
politika-kritis-header-ad
VAVOULAS GROUP 728×90
politika-kritis-ad
DOLE Μπανάνες 300Χ250
CANALE 300X250
politika-kritis-ad

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Κίνδυνος Πυρκαγιάς πολύ υψηλός Δευτέρα 16 Ιουνίου 2025 στην Π.Ε. Λασιθίου και Π.Ε. Ηρακλείου

Η Πολιτική Προστασία Περιφέρειας Κρήτης ενημερώνει ότι, σύμφωνα με...

Ιράν ή Ισραήλ: Τα στοιχεία που αποκαλύπτουν ποιό είναι το κράτος-παρίας

Τα δύο μέτρα και σταθμά των πολιτισμένων Ευρωπαίων έθεσαν...

Ενέργεια: Το πόκερ στη Μέση Ανατολή – Τα σενάρια για τις τιμές

Η κλιμάκωση του πολέμου Ιράν – Ισραήλ αλλάζει τα...

Τα 400 σενάρια για τις θερμοκρασίες του Ιουλίου

Ο ερχόμενος Ιούλιος αναμένεται να είναι «είναι θερμότερος του...