ΒΟΑΚ: Χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης

Ημερομηνία:

Το βόρειο τμήμα του Ε65 και ο ΒΟΑΚ είναι τελικά τα δύο μεγάλα οδικά έργα που θα περάσουν την πόρτα του Ταμείου Ανάκαμψης. Όπως αναφέρουν ασφαλείς πηγές, είναι κάτι που αναμενόταν καθώς η στόχευση του Ταμείου Ανάκαμψης δεν ήταν εξαρχής οι οδικοί άξονες αλλά έργα τα οποία σχετίζονται με την πράσινη ανάπτυξη και το περιβάλλον.

“Δεν είναι τυχαίο, ότι το μεγάλο οδικό έργο του βόρειου τμήματος του Ε65 (Τρίκαλα-Εγνατία), πέρασε καθώς συνδέθηκε με το γενικό project της απολιγνιτοποίησης, το πλέον πράσινο έργο στην Ευρώπη” σημειώνει στο ypodomes.com, υψηλόβαθμο στέλεχος της αγοράς που προσθέτει πως “ο καιρός των μεγάλων οδικών έργων πέραν κάποιων απαραίτητων προσθηκών όπως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και ο ΒΟΑΚ έχει περάσει ανεπιστρεπτί και αυτό θα πρέπει να το καταλάβουμε”.

Πως θα προχωρήσουν τα έργα

Αρμόδιες πηγές λένε πως το υπουργείο δεν βγήκε ποτέ να μιλήσει για τα οδικά έργα του Ταμείου. Υπογραμμίζουν πάντως πως το γεγονός ότι κάποια οδικά έργα δεν προκρίθηκαν στο Ταμείο Ανάκαμψης, δεν σημαίνει ότι δεν θα υλοποιηθούν. Άλλωστε το Τ.Α. μετρά κάποιους μήνες ζωής πράγμα που σημαίνει ότι υπήρχε από πριν προγραμματισμός για τα έργα αυτα.

Αυτά αφορούν οδικά έργα όπως την Παράκαμψη Χαλκίδας, το Σέρρες-Αμφίπολη, την παράκαμψη Χαλκηδόνας που έχουν κάποια ωριμότητα και θα προχωρήσουν μέσω άλλων εργαλείων δηλαδή ΣΔΙΤ ή ΕΣΠΑ. Παράλληλα άλλα προτεινόμενα έργα όπως η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος, ούτως ή άλλως είναι σε διαγωνισμό παραχώρησης και δεν τίθεται θέμα μη υλοποίησης της.

Σε προγραμματισμό υλοποίησης έχουν τεθεί και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού με πρώτη προτεραιότητα την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης που σχεδιάζεται να προκηρυχθεί μέχρι το τέλος του έτους.

Το τέλος των οδικών έργων

Η αλήθεια είναι πως το οδικό δίκτυο αυτοκινητόδρομων στην Ελλάδα είναι πλέον στον ευρωπαϊκό μέσο όρο και επιπλέον οι προτεραιότητες της Ευρώπης έχουν στραφεί στα σιδηροδρομικά και τα περιβαλλοντικά έργα. Αυτό το μείγμα δεν λειτουργεί υπέρ της συνεχιζόμενης επιμονής σε μεγάλα οδικά projects.

Πέραν των δύο οδικών έργων, μέσα στο Ταμείο Ανάκαμψης σε σχέση με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχουν προκριθεί σημαντικά αντιπλημμυρικά έργα που θα θωρακίσουν ευαίσθητες περιοχές, φράγματα αλλά και σιδηροδρομικά έργα.

Η ενεργοποίηση του Ταμείου Ανάκαμψης

Με ένα ογκώδη φάκελο προετοιμάζεται το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες περί τα 170 έργα θα προχωρήσουν μέσα από αυτό και στη χώρα θα εισρεύσουν 16,4 εκατ. ευρώ.

Επίσης ολοκληρώθηκε ο έλεγχος περιβαλλοντικών επιπτώσεων και αυτό που απομένει, είναι να σταλεί το τελικό κείμενο τον Απρίλιο, να ξεκινήσει μία δίμηνη διαβούλευση και να κλειδώσει. Η τελική έγκριση αναμένεται το καλοκαίρι.

Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Κνωσός: Πάνω από 120.000 οι επισκέπτες μέσα...

Στη δεύτερη θέση πανελλαδικά ο αρχαιολογικός χώρος της Κνωσού...

Έβαλαν «άριστα» οι Γερμανοί γευσιγνώστες ελαιολάδου

Αποστολή από 22 άτομα βρέθηκε στην Κρήτη, εμβαθύνοντας στην...

Κνωσός: Πάνω από 120.000 οι επισκέπτες μέσα...

Στη δεύτερη θέση πανελλαδικά ο αρχαιολογικός χώρος της Κνωσού...

Έβαλαν «άριστα» οι Γερμανοί γευσιγνώστες ελαιολάδου

Αποστολή από 22 άτομα βρέθηκε στην Κρήτη, εμβαθύνοντας στην...
politika-kritis-header-ad
VAVOULAS GROUP 728×90
politika-kritis-ad
CANALE 300X250
politika-kritis-ad

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Όλο και λιγότερα χρήματα για αρχαιολογικές ανασκαφές

Τι δείχνουν τα στοιχεία από τις Εφορείες Αρχαιοτήτων. Όλο και...

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης είναι ένας από τους βασικούς διεκδικητές για την προεδρία του Eurogroup

Τα υπόλοιπα ονόματα. Ο Κυριάκος Πιερρακάκης φαίνεται ότι διεκδικεί την...

Κνωσός: Πάνω από 120.000 οι επισκέπτες μέσα σε μόλις έναν μήνα – Αύξηση και στο Μουσείο Ηρακλείου

Στη δεύτερη θέση πανελλαδικά ο αρχαιολογικός χώρος της Κνωσού...

Τουρισμός για Όλους: Νέοι δικαιούχοι για τη χαμηλή περίοδο

Νέος οριστικός πίνακας δικαιούχων χαμηλής περιόδου – Ο συνολικός...