Kι όμως τα κενά μνήμης είναι ένδειξη… εξυπνάδας σύμφωνα με τους επιστήμονες

Ημερομηνία:

Oι νευροεπιστήμονες πίστευαν για καιρό ότι η αδύναμη μνήμη είναι αποτέλεσμα δυσλειτουργίας στους μηχανισμούς του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνοι για την αποθήκευση και την ανάκληση πληροφοριών.

Σύμφωνα όμως με τους Πωλ Φράνκλαντ και Μπλέικ Ρίτσαρντς από το Πανεπιστήμιο του Τορόντο, ο ανθρώπινος εγκέφαλος στην πραγματικότητα προσπαθεί να ξεχνά.

Οι δύο ερευνητές υποστηρίζουν ότι ο στόχος της μνήμης δεν είναι να αποθηκεύει όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για μελλοντική χρήση, αλλά να συγκρατεί μόνο τις πιο χρήσιμες από αυτές ώστε να καθοδηγεί και να βελτιστοποιεί τη λήψη αποφάσεων.

«Είναι σημαντικό ο εγκέφαλος να ξεχνά ασήμαντες λεπτομέρειες και να εστιάζει μόνο σε πράγματα που θα βοηθήσουν στη λήψη αποφάσεων στον πραγματικό κόσμο» δηλώνει ο Ρίτσαρντς.

Η μελέτη των δύο ερευνητών, η οποία δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Neuron, βασίστηκε σε πληθώρα διαθέσιμων στοιχείων σχετικά με την απομνημόνευση αλλά και τη λήθη.

Η βαθύτερη κατανόηση της λειτουργίας του εγκεφάλου, όπως αναδεικνύεται μέσα από τις έρευνες, οδήγησε τους ερευνητές στο συμπέρασμα ότι η διαδικασία αποθήκευσης των διαφόρων πληροφοριών είναι εξίσου σημαντική με τη διαδικασία διαγραφής τους από τη μνήμη.

Αυτή η αλληλεπίδραση απομνημόνευσης-λήθης, καταλήγουν οι ερευνητές, μας επιτρέπει να κάνουμε πιο έξυπνες επιλογές και να παίρνουμε καλύτερες αποφάσεις.

Μη νιώθετε λοιπόν άσχημα αν ξεχνάτε μικρά καθημερινά πράγματα, όπως τι φάγατε χθες, αφού κάτι τέτοιο δείχνει μάλλον ότι ο εγκέφαλός σας κάνει σωστά τη… δουλειά του!
Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Η επιστήμη ξέρει γιατί σήμερα νιώθουμε πιο...

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η νοσταλγία δεν είναι απλώς...

Μεσογειακή διατροφή: «Ασπίδα» για την ψυχολογική ευεξία...

Η μεσογειακή διατροφή βελτιώνει όχι μόνο την υγεία αλλά...

Η επιστήμη ξέρει γιατί σήμερα νιώθουμε πιο...

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η νοσταλγία δεν είναι απλώς...

Μεσογειακή διατροφή: «Ασπίδα» για την ψυχολογική ευεξία...

Η μεσογειακή διατροφή βελτιώνει όχι μόνο την υγεία αλλά...
politika-kritis-ad
politika-kritis-ad

Share post:

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Δήμος Αγίου Νικολάου:Διήμερο θρησκευτικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων για τον Δεκαπενταύγουστο

Διήμερο θρησκευτικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων για τον Δεκαπενταύγουστο στο...

Διανομή Κοινωνικού Παντοπωλείου Δήμου Ρεθύμνης

ΔΙΑΝΟΜΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟΥ Δ.ΡΕΘΥΜΝΗΣ Την Πέμπτη 13 Αυγούστου ...

Πάνω από 95.000 στρέμματα κάηκαν στο Ρέθυμνο τη δεκαετία 2017 – 2026

Περισσότερα από 95.000 στρέμματα έχουν καεί στην Περιφερειακή Ενότητα...