Ερχεται ο Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας: Τι περιλαμβάνει – Πώς βοηθάει τον πολίτη

Κυριάκος Πιερρακάκης: Το αποτύπωμα της δουλειάς που έχει κάνει η ΗΔΙΚΑ είναι ορατό από όλους τους πολίτες

Ερχεται ο Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας: Τι περιλαμβάνει – Πώς βοηθάει τον πολίτη

Ενα βήμα πριν την ολοκλήρωση του Ηλεκτρονικού Φακελου Υγείας, στον οποίο ο πολίτης θα μπορεί να βρει όλα όσα αφορούν στην υγεία του και υπάρχουν στο σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης σε μία, ενιαία εφαρμογή αποκτώνας πρόσβαση σε όλα τα ιατρικά δεδομένα του βρίσκονται τα υπουργεία Υγείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Αυτό επεσήμανε ο υπουργός, Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος επισκέφθηκε τα γραφεία της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ ΑΕ) συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιο για την απλούστευση των διαδικασιών, Γιώργο Γεωργαντά.

Εκεί πραγματοποίησαν συνάντηση με την πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου και Διευθύνουσα Σύμβουλο Νίκη Τσούμα και μέσω τηλεδιάσκεψης συνομίλησαν με τους προϊσταμένους των διευθύνσεων του φορέα.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στάθηκε ιδιαίτερα στη συνεισφορά της ΗΔΙΚΑ στο έργο του υπουργείου, και ιδίως στην καθοριστική συμβολή της στο έργο της ψηφιοποίησης υπηρεσιών υγείας και κοινωνικής πρόνοιας κατά την περίοδο της πανδημίας.

Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης, «το αποτύπωμα της δουλειάς που έχει κάνει η ΗΔΙΚΑ είναι ορατό από όλους τους πολίτες».

Ο ίδιος αναφέρθηκε και στη σημασία των δύο δράσεων που θα υλοποιηθούν το αμέσως επόμενο διάστημα σε συνεργασία με το υπουργείο Υγείας: αφενός την εφαρμογή για την πρόσβαση των πολιτών στα στοιχεία τους που περιλαμβάνονται στο σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και αποτελούν πρόπλασμα του Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας και αφετέρου τις ψηφιακές ιατρικές βεβαιώσεις.

«Μέσα στην πανδημία και με τις ανάγκες που είχαμε σε αυτή τη περίοδο αναδείχθηκε τόσο ο καίριος ρόλος της ΗΔΙΚΑ συνολικά στον σχεδιασμό, στην υλοποίηση, στη διασφάλιση όλων των βημάτων όσο και η τεχνική κατάρτιση και γνώση των στελεχών της σε κάθε νέα ψηφιακή υπηρεσία που έχει το πρόσημο της κοινωνικής πολιτικής. Αποδείξατε και αποδείξαμε όλοι και τις δυνατότητες που υπάρχουν και την προοπτική που χαράσσεται μπροστά για να κάνουμε και επόμενα βήματα και να φτιάξουμε και νέες υπηρεσίες που θα έρθουν να διευκολύνουν τους πολίτες», επεσήμανε ο κ. Πιερρακάκης.

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στα δύο μεγάλα έργα που προετοιμάζονται και αφορούν:
  • Την εφαρμογή μέσω της οποίας οι πολίτες θα αποκτήσουν πρόσβαση στα στοιχεία που περιλαμβάνει το σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, έργο το οποίο θεωρείται σημαντικό αφενός από τη σκοπιά του data ownership καθώς ο καθένας θα έχει την ιδιοκτησία των δεδομένων του και θα ξέρει τι λένε τα δεδομένα του για αυτόν. Ταυτόχρονα, θα αποτελέσει και το πρόπλασμα για τον Ηλεκτρονικό Φάκελο Υγείας, ο οποίος θα είναι συνδεδεμένος με αυτό το σύστημα ώστε όλα όσα αφορούν στην υγεία του πολίτη να βρίσκονται σε μία, ενιαία εφαρμογή, και να έχουν ενιαία πρόσβαση σε όλα τους τα ιατρικά δεδομένα οι πολίτες.
  • Τις ψηφιακές ιατρικές βεβαιώσεις, δηλαδή τη δυνατότητα ενός γιατρού να βεβαιώνει κάτι που αφορά τον ασθενή του μέσα από το σύστημα της άυλης συνταγογράφησης.

Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γιώργος Γεωργαντάς από πλευράς του σημείωσε: «Ένα μεγάλο ευχαριστώ είναι το λιγότερο που αυτή τη στιγμή μπορούμε να εκφράσουμε για εσάς. Γ

ιατί η ΗΔΙΚΑ δεν υποστήριξε μόνο οποιαδήποτε καινούργια εφαρμογή δημιουργήσαμε, αλλά ταυτόχρονα υποστήριξε και όλο το υφιστάμενο πλαίσιο της λειτουργίας – είτε είχε να κάνει με τις δράσεις του ΟΠΕΚΑ είτε με τη λειτουργία των νοσοκομείων, όπου το προσωπικό της ΗΔΙΚΑ κατάφερε να διατηρήσει το πληροφοριακό σύστημα σε ετοιμότητα για να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε σε όλη αυτή τη πολύ δύσκολη περίοδο.

Η Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και Διευθύνουσα Σύμβουλος Νίκη Τσούμα δήλωσε:

«Έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία η εποπτεία της ΗΔΙΚΑ από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Αυτό και ειδικά η συνεργασία και με τον Υπουργό και με τους συνεργάτες του από τη στιγμή που ξεκίνησε συνέβαλε ουσιαστικά σε αυτό που σήμερα μπορούμε και αποτιμούμε.

Δηλαδή να συμμετέχει και να προσφέρει η ΗΔΙΚΑ σε αυτόν τον ταχύτατο ψηφιακό μετασχηματισμό που γίνεται αυτή τη στιγμή στο κράτος. Θα ήθελα επίσης να τονίσω τη οικονομική στήριξη του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ΗΔΙΚΑ.

Θέλω να πω κι εγώ με τη σειρά μου πόσο σημαντική είναι η προσφορά των εργαζομένων στην ΗΔΙΚΑ που κλήθηκαν να ανταποκριθούν με αυτές τις δύσκολες συνθήκες του COVID και τον τρόπο με τον οποίο κληθήκαμε να υποστηρίξουμε πάρα πολλά σημαντικά πληροφοριακά συστήματα του Δημοσίου στους τομείς Εργασίας, Πρόνοιας και Υγείας.

Πετύχαμε τη δημιουργία νέων υπηρεσιών και επίσης τροποποιήσαμε παράλληλα ό,τι χρειαζόταν για να ανταποκριθούν τα συστήματα στις συνθήκες του κορoνοϊού».

Τα σχόλια είναι κλειστά.