Γκρίζα μαλλιά στο Χόλιγουντ: Η «εκδίκηση» της ωριμότητας και της γοητείας

H απενεχοποίηση των γυναικών συνεχίστηκε, με καταλύτη την πανδημία

Γκρίζα μαλλιά στο Χόλιγουντ: Η «εκδίκηση» της ωριμότητας και της γοητείας

Το 1995, η νέα και ασύλληπτα ωραία τότε Ιζαμπέλα Ροσελίνι είδε το μεγάλο της συμβόλαιο με γνωστή εταιρεία καλλυντικών να τερματίζεται. Της είπαν ότι μεγάλωνε. Έβγαινε εκτός «αγοράς», σε… απόσυρση.

Αποσύρονται όμως οι «θεές»; Και με τη βούληση ποίου; Το μέλλον επεφύλασσε για την Ιζαμπέλα, αλλά και για τις γυναίκες όλες, με βάση της μεταστροφή στα πρότυπα ομορφιάς, μια άλλου τύπου δικαίωση και «εκδίκηση». Έναντι της αψεγάδιαστης και ιλουστρασιόν εμφάνισης. O κόσμος σιγά σιγά άλλωστε έπαψε να είναι από γυαλιστερό χαρτί…

Βεβαίως, στη συνείδηση του κοινού η ίδια η Ιζαμπέλα δεν έφυγε ποτέ από τις διαφημίσεις των περιοδικών, με το αλαβάστρινο πρόσωπο, το απόκοσμο βλέμμα της και την κινηματογραφική της γοητεία που είχε τις ρίζες της στον εμβληματικό σκηνοθέτη μπαμπά της, Ρομπέρτο Ροσελίνι και τη μαμά της, τη μεγάλη ντίβα του Χόλιγουντ, ασύγκριτης ομορφιάς, Ίνγκριντ Μπέργκμαν.

Ήταν άλλωστε το πρόσωπο της εταιρείας για πάνω από μια δεκαετία και είχε ταυτιστεί πλήρως με τα προϊόντα. Πώς έρχονται όμως τα πράγματα, πώς αλλάζουν οι μόδες, πώς η κοινωνία προχωρώντας μεταβάλλει και τα στάνταρντ όχι μόνο της ομορφιάς, αλλά και της εμπορικής της εκμετάλλευσης.

Κι έτσι, 20 χρόνια μετά, η ίδια εταιρεία επανέφερε ως κεντρικό πρόσωπο της καμπάνιάς της τη Ροσελίνι, αφού εκείνη ήταν πια «μέσα» στη νέα μόδα: της φυσικής εμφάνισης, της μη επεξεργασμένης με χειρουργικά νυστέρια, μπότοξ, εμφυτεύματα και άλλα «δεινά» της ομορφιάς των φίλτρων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Η Ιζαμπέλα ήταν και πάλι… όμορφη.

Η δικαίωση του φυσικού και του γκρίζου

Και η απενεχοποίηση των γυναικών συνεχίστηκε, με καταλύτη την πανδημία. Οπότε οι γυναίκες είτε δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν πρακτικά –αφού ήταν κλειστά τα κομμωτήρια και απαγορεύονταν οι μετακινήσεις- στις επιταγές τις πρότερης τέλεια βαμμένης κώμης τους είτε πια απλώς δεν ήθελαν. Κάπως έτσι άρχισε να καταρρίπτεται το ταμπού των γκρίζων μαλλιών που βεβαίως δεν είχε ισχύ προηγουμένως για τους άντρες, αφού ας πούμε, οι γκρίζοι κρόταφοι αρχικά, και στη συνέχεια συνολικά το χρώμα των μαλλιών του Τζορτζ Κλούνει, όχι μόνο δεν τον εμπόδισε να κάνει τη μεγάλη του καριέρα στο Χόλιγουντ, αλλά έγινε και το σήμα κατατεθέν του.

Η «βασίλισσα» Έλεν Μίρεν, δηλώνοντας τεμπέλα, δεν διστάζει να παίξει με τα λευκά της μαλλιά και να τα βάφει πλέον ασορτί με τη συνολική της εμφάνιση είτε ροζ είτε μπλε στις εμφανίσεις της στο κόκκινο χαλί. Παροτρύνει με τη δική της στάση όλους όσοι περνούν λοιπόν σε μια ηλικιακή ομάδα που δηλώνεται από το χρώμα των μαλλιών τους πλέον, να το αξιοποιήσουν θετικά και να το αγκαλιάσουν.

Η Άντι ΜακΝτάουελ με μια τολμηρή, όπως τη χαρακτήρισαν κάποιοι, εμφάνιση-statement στο Φεστιβάλ των Καννών τάραξε τα νερά και άνοιξε τον δρόμο και για άλλες σταρ να σταθούν με δύναμη απέναντι στην αποδοχή της πραγματικής τους ηλικίας.

Τα «ασημένια» κεφάλια ανέκαθεν ήταν σύμβολο γνώσης, σοφίας και αποδοχής και βεβαίως μιας δύναμης που φέρνει η ωριμότητα. Έφτανε να το ξαναθυμηθούν μερικές σταρ του Χόλιγουντ για να γίνει πλέον αποδεκτό ρεύμα και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, γιατί έξω στην κοινωνία οι «κοινές θνητές» δεν δίσταζαν να πράξουν όπως ένιωθαν απέναντι στην ηλικία τους και φυσικά στο χρώμα των μαλλιών τους.

Σε αυτό το κλίμα, η Τζένιφερ Άνιστον έδειξε τα γκρίζα της μαλλιά και οι θαυμαστές της αντέδρασαν με ενθουσιασμό, η Σάλμα Χάγιεκ αποκαλυψε την άβαφη ρίζα της, ενώ και η Τζέιν Φόντα εμφανίστηκε στα Όσκαρ με γκρίζα μαλλιά και ανανεωμένη κουπ.

Με το γνωστό της κοντό μαλλί, η Τζέιμι Λι Κέρτις έχει υιοθετήσει κι εκείνη τόσο το φυσικό χρώμα των μαλλιών της όσο και γενικότερα μια πιο φυσική εμφάνιση, καθώς η ίδια είχε περάσει νωρίς στην αντίπερα όχθη –να επέμβει δηλαδή στον εαυτόν της- και το μετάνιωσε πολύ γρήγορα.

Η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ άφησε να φανεί ότι η Κάρι Μπράντσο του «Sex and the City» μεγάλωσε και αποχωρίστηκε το πιο χρυσό ξανθό της για ασημένιες ανταύγειες, όπως είχαν καταγράψει οι παπαράτσι στα γυρίσματα της συνέχειας της πασίγνωστης σειράς. Όπως με παρρησία είπε στη Vogue στη συνέχεια, «Ξέρω πώς είμαι. Δεν έχω επιλογή… Τι θα κάνω; Μπορώ να σταματήσω να γερνάω; Να εξαφανιστώ;»

Η άλλη, διαχρονικά, ιέρεια του στυλ, η Νταϊάν Κίτον είχε κι εκείνη ανοίξει τον δρόμο της αποδοχής της γκρίζας κώμης ήδη από τις «Χρυσές Σφαίρες», το 2014, υιοθετώντας κι αυτή το ασημί δικό της χρώμα που αποτελεί δήλωση μόδας και προσωπική της επιλογή ως fashion icon που είναι.

Τα σχόλια είναι κλειστά.