Λαϊκή Συσπείρωση Κρήτης:ΒΟΑΚ για τον λαό και όχι για το κεφάλαιο

Το περιφερειακό συμβούλιο, στις 7 Δεκέμβρη, εξέφρασε γνώμη στο σχέδιο της κυβέρνησης για το μεγαλύτερο τμήμα του ΒΟΑΚ (Χανιά –Ηράκλειο). Εκεί φάνηκαν πιο καθαρά τα πραγματικά σχέδια του κεφαλαίου για τον νέο ΒΟΑΚ, πίσω από τις επίσημες ανακοινώσεις.

Οι πολύχρονοι ανταγωνισμοί διαφορετικών τμημάτων του κεφαλαίου και τα πολιτικά παιχνίδια μεταξύ των αστικών πολιτικών δυνάμεων – που προκάλεσαν δεκάδες θανάτους στο ΒΟΑΚ από τροχαία – κατέληξαν σε συμβιβασμό, για να εξυπηρετηθεί η σχεδιαζόμενη εντατική καπιταλιστική ανάπτυξη της Κρήτης τα επόμενα χρόνια.

Γρήγορες μετακινήσεις στον νέο ΒΟΑΚ απαιτούν οι στρατιωτικές ανάγκες του ΝΑΤΟ, αλλά και όσων ενδιαφέρονται για νέες επενδύσεις και συγκέντρωση κεφαλαίου σε λίγα χέρια σε ενέργεια, τουρισμό, μεταφορές, πολυκαταστήματα, άλλες υπηρεσίες στα πλαίσια της «πράσινης ανάπτυξης» και της «ψηφιακής μετάβασης». Όλοι αυτοί, οι ωφελημένοι από την καπιταλιστική ανάπτυξη, έχουν βγάλει τα μαχαίρια, για μεγαλύτερα μερίδια από μια μεγαλύτερη «πίτα».

Ο συμβιβασμός τους στο αστικό «σχέδιο ΒΟΑΚ», έγινε με αποκλειστικό κριτήριο ποιοι θα πληρώσουν το «κόστος» και ποιοι θα έχουν «όφελος», είναι εξαιρετικά αντιλαϊκός και προβλέπει :

● Το μεγάλο κεφάλαιο δεν θα βάλει δεκάρα από την τσέπη του για την κατασκευή του ΒΟΑΚ.
● Δεν θα αφήσουν να δοθεί ούτε δεκάρα από κρατική ή ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, δηλαδή από τους φόρους που ήδη πληρώνει ο λαός, εκτός αν διατεθεί με τρόπο που να στηρίζει αποκλειστικά τη δική τους κερδοφορία (πχ. από το Ταμείο Ανάκαμψης κ.α)
● Όλα τα έξοδα κατασκευής και συντήρησης θα τα πληρώσουν με πρόσθετη φορολογία οι «χρήστες», δηλαδή ο λαός, με διόδια, αλλά «ευέλικτα», για να μη υπάρξουν μεγάλες αντιδράσεις.
● Όλο αυτό το «σχέδιο ΒΟΑΚ» θα παραχωρηθεί στο ιδιωτικό κεφάλαιο για εκμετάλλευση, θα είναι ιδιωτικός δρόμος.

Για να μεγαλώσει το κέρδος του νέου «ιδιοκτήτη», θα του παραδώσουν για εκμετάλλευση όλα τα τμήματα που έγιναν ή θα γίνουν ως δημόσια έργα (παρακάμψεις μεγάλων πόλεων, Λασίθι), θα εντάξουν και νέα τμήματα (σύνδεση αεροδρομίου Χανίων) και θα εγκλωβίσουν αστικές ή άλλες τοπικές μετακινήσεις, όσο μπορούν, μέσα στο ΒΟΑΚ, ώστε να μην υπάρχουν άλλες εναλλακτικές δωρεάν διαδρομές, αλλά και πάλι με «ευελιξία», για το φόβο των αντιδράσεων.

Αυτό το «σχέδιο ΒΟΑΚ» μόνο βάρη θα έχει για τους εργαζόμενους της Κρήτης, ενώ ακόμα μεγαλύτερα βάρη θα τους φέρει η «ανάπτυξη» που θα ακολουθήσει : ξεκλήρισμα των μικρών αυτοαπασχολούμενων και βιοπαλαιστών αγροτών, συμπίεση στα εισοδήματα και τα δικαιώματα των εργαζομένων. Μόνιμες θυσίες και στην κρίση και στην ανάπτυξη του κεφαλαίου.

Το «σχέδιο ΒΟΑΚ» ανακοίνωσε η κυβέρνηση της ΝΔ και ήδη εξασφάλισε τη συναίνεση των άλλων αστικών δυνάμεων ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, σε όλα τα επίπεδα κρατικής διοίκησης (κυβέρνηση, περιφέρεια, δήμους). Όλοι μαζί, απευθύνουν εκκλήσεις για τη συναίνεση όλων των εργαζομένων. Θέλουν να τους κάμουν όλους συνένοχους, για να αποφύγουν τις δικές τους ευθύνες ! Κατά τη συνεδρίαση της περιφέρειας ζητήθηκε επίμονα και η συναίνεση της Λαϊκής Συσπείρωσης και του ΚΚΕ, που φυσικά δεν δόθηκε.

Η περιφέρεια και οι δήμοι παίζουν ιδιαίτερα άχαρο ρόλο στον αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης. Διαμαρτύρονται σε κάποιες τεχνικές πλευρές «για τα μάτια του κόσμου» και στο τέλος καταλήγουν στη συναίνεση στο συνολικό «σχέδιο ΒΟΑΚ». Και όμως σε αρκετές περιοχές, ήδη άρχισε να γίνεται αντιληπτός ο αντιλαϊκός χαρακτήρας του «σχεδίου» και σημειώνονται λαϊκές αντιδράσεις, απόλυτα δικαιολογημένες στη μεγάλη τους πλειοψηφία.

Οι σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης καταψήφισαν αυτό το «σχέδιο ΒΟΑΚ» του κεφαλαίου και συνολικά την πολιτική των κυβερνήσεων για την καπιταλιστική ανάπτυξη της Κρήτης.
Κανείς δεν μπορεί να διαφωνήσει ότι είναι μέσα στις πρώτες λαϊκές ανάγκες στην Κρήτη η κατασκευή ενός σύγχρονου, ασφαλούς, δωρεάν οδικού δικτύου (εθνικού, επαρχιακού, δημοτικού, αγροτικού). Όμως δεν πρέπει να αφήσει ο λαός τη σημερινή εξουσία, να μετατρέψει και αυτή την ανάγκη σε «ευκαιρία» για μεγαλύτερες μπίζνες, για να φορτωθεί ο λαός μεγαλύτερα βάρη.

Φυσικά επιμένουμε στην κατηγορηματική άρνηση και για την παραχώρηση και για τα διόδια.
Καμιά εμπιστοσύνη στα σχέδια του κεφαλαίου, ούτε για τον ΒΟΑΚ, ούτε για οτιδήποτε. Οι εργαζόμενοι να μη δίνουν βάση σε κάλπικες ελπίδες και υποσχέσεις. Να αντιδράσουν, να παραμερίσουν από την εξουσία αυτούς που τους κοροϊδεύουν. Να μην περιμένουν από αυτούς σωτηρία. «Μόνο ο λαός, μπορεί να σώσει τον λαό».

Τα σχόλια είναι κλειστά.