Σχολεία : Πώς θα λειτουργήσουν από τη Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου

Σχολεία : Πώς θα λειτουργήσουν από τη Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου

Αλλαγές ακόμα και στον τρόπο λειτουργίας της εκπαίδευσης φέρνουν τα νέα μέτρα από τη Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου.

Στις περιφερειακές ενότητες της Αττικής, Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής τα μαθήματα θα εξακολουθήσουν να γίνονται δια ζώσης για όλες τις βαθμίδες πλην των λυκείων. Κανονικά θα λειτουργούν και οι βρεπονηπιακοί σταθμοί.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, φαίνεται πως το ζήτημα κλεισίματος των νηπιαγωγείων τέθηκε επι τάπηπος κατά τη χτεσινή συνεδρίαση των εμπειρογνώμων. Αποφασίστηκε, όμως, αυτά να παραμείνουν ανοιχτά, με τους ειδικούς πάντως να παρακολουθούν στενά την κατάσταση.

Στους δήμους Θήρας, Μυκόνου, Χαλκιδέων, Πατρέων και Αγίου Νικολάου Κρήτης αποφασίστηκε η αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας σε όλες τις βαθμίδες.

Η επιδημιολογική εικόνα των πέντε αυτών περιοχών, όπως είπε χθες ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς, κάνει αναγκαία τη λήψη περαιτέρω περιοριστικών μέτρων σε σχέση με αυτά που ισχύουν για τις «κόκκινες» περιοχές, προκειμένου να αναστραφεί η πορεία εξάπλωσης του ιού.

Υπενθυμίζεται ότι στις περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί «κόκκινες» τα λύκεια λειτουργούν με τηλεκπαίδευση από την 1η Φεβρουαρίου, ενώ οι άλλες βαθμίδες δια ζώσης. Συνεπώς αυτό θα ισχύει από Δευτέρα για τις περιοχές Ρεθύμνου, Πύδνας – Κολινδρού, Δυρφίων – Μεσσαπίων, Ανδραβίδας και Τεμπών που από αύριο γίνονται «κόκκινες». Το ίδιο θα συνεχίσει να ισχύει και για τις περιοχές: Εορδαία Κοζάνης, δήμους Θηβαίων και Τανάγρας, Σπάρτης, Ζακύνθου, και την Π.Ε. Λέσβου, που ήταν δηλαδή ήδη στο «κόκκινο».

Κανονικά λειτουργούν τα σχολεία στις άλλες περιοχές.

Από το υπουργείο Παιδείας διευκρινίστηκε ότι:

Δια ζώσης θα συνεχίσουν να λειτουργούν όλες οι σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, όλων των βαθμίδων.

Όλες οι άλλες εκπαιδευτικές δομές (όπως Πανεπιστήμια, Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, Φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών, Κέντρα Δια Βίου Μάθησης) παραμένουν σε εξ αποστάσεως λειτουργία.

Ο ρόλος των σχολείων και τα μέτρα που ελήφθησαν

«Τα σχολεία στη φάση που είμαστε δεν παίζουν μεγάλο ρόλο. Υπάρχει ενδοοικογενειακή διασπορά που μεταφέρεται στα σχολεία. Τα σχολεία λειτουργούν ως πολλαπλασιαστής της διασποράς. Είμαστε σε φάση αυξητική, αλλά όχι μεγάλη. Αν συγκρατήσουμε τη διασπορά χωρίς να κλείσουμε τα σχολεία, θα είναι το ευκταίο. Αν όχι, προφανώς επόμενο βήμα θα είναι το κλείσιμο των σχολείων» δήλωσε ο καθηγητής περιβαλλοντικής Μηχανικής, Δημοσθένης Σαρηγιάννης, μιλώντας στο MEGA.

Σε ότι αφορά στα μέτρα που ανακοινώθηκαν, έκανε λόγο για «διορθωτικές κινήσεις, για να μη ληφθούν υπερβολικά μέτρα», χαρακτηρίζοντας τα μέτρα «λογικά και ήπια». «Είναι προσπάθεια ισορροπίας μεταξύ ελέγχου της πανδημίας και του κοινωνικού και οικονομικού κόστους από από τα μέτρα περιορισμού».

Σύμφωνα με τον καθηγητή, αν δεν είχαν ληφθεί τα χθεσινά μέτρα, στο τέλους του μήνα, τα ημερήσια κρούσματα θα ανέρχονταν στα 1.400 – 1.500.

«Ευελπιστώ ότι μπορούμε να κρατηθούμε μέχρι τα 1.300 κρούσματα. Να έχουμε επιβράδυνση της αύξησης» υπογράμμισε.

Τα σχόλια είναι κλειστά.