Στελέχη εμπιστοσύνης από την Κρήτη για το Μητσοτάκη σε κρίσιμα πόστα

Αποκλειστικό: Στελέχη εμπιστοσύνης από την Κρήτη για το Μητσοτάκη σε κρίσιμα πόστα για τα μεγάλα έργα σε υποδομές, ναυτιλία, τουρισμό. Γνωστός Χανιώτης από το ΤΑΙΠΕΔ, μεταξύ αυτών που θα έχουν ρόλο την επόμενη μέρα.

Εκτός από αυτή καθεαυτή τη περιοδεία στη Κρήτη, ο π.Πρωθυπουργός στη περιοδεία του πρόσφατα, είδε και κάποια από τα πρόσωπα της επόμενης ημέρας. Η κυβέρνηση ενδιαφέρεται για τη δημιουργία εθνικής λιμενικης βιομηχανίας σε ότι αφορά τον εθνικό και περιφερειακό έλεγχο κρίσιμων εθνικών υποδομών, που θα επιτρέπει την αντιμετώπιση αμυντικών αλλά και οικονομικων θεμάτων στρατηγικής σημασίας για να οδηγηθεί η χώρα σε καλές πρακτικές διαχείρισης των ελλειμάτων της γενικά,. Έτσι έχει αποφασίσει όπως και στην Αλεξανδρούπολη να επενδύσει στα λιμάναι που θεωρεί ως πιο σημαντικά.

Μεταξύ αυτών και στη Κρήτη. Για το λόγο αυτό μάλιστα θα χρησιμοποιήσει έμπιστα στελέχη από το στενό πυρήνα του περιβάλλοντος του, από αυτούς που ακούει με κλειστά μάτια, δηλαδή 2-3 ανθρώπους του, πέραν των γνωστών και προβεβλημένων στελεχών, που ξέρουν την ανθρωπογεωγραφία και είναι εποφορτισμένοι με τις ειδικές αποστολές.

Τα στελέχη αυτά θα υπηρετήσουν αυτή την εθνική προτεραιότητα των υποπαραχωρήσεων, δραστηριοτήτων και λειτουργιών όπως έχει επικρατήσει παγκοσμίως και σε κάθε περίπτωση στο σύνολο της ΕΕ και κανείς δε τη συζητά στην Ελλάδα ακόμα, αλλά η περίπτωση της Αλεξανδρούπολης είναι χαρακτηριστική.Ετσι θα γίνει και στη Κρήτη άσχετα με το τι θα γίνει με τους διαγωνισμούς για τα λιμάνια, τις μαρίνες κλπ.

Πρόκειται στην ουσία περί διαδικασίας ένταξης του ιδιωτικού τομέα στην οργάνωση και παραγωγή στη λιμενικη βιομηχανία της χώρας είτε ακόμα και στις συμβάσεις ολικής Παραχώρησης.

Έτσι εξυπηρετουνται και τα συμφέροντα του ευρύτερου λιμενικού Cluster και ευρύτερα της λιμενικης κοινότητας σε ότι αφορά τα λιμάνια, τις μαρίνες, τα λιμενικά Ταμεία, τις υποδομές κλπ.

Βεβαίως χρειάζονται άνθρωποι εμπιστοσύνης να σκεφθουν ορθολογικά και να κάνουν σωστές επιλογές για τα συμφέροντα του κράτους και οποιασδήποτε τοπικής οικονομίας.

Θα συνεχιστούν παράλληλα οι ολικες παραχωρήσεις του 67% του συνόλου της ιδιοκτησίας αλλά το κράτος θα κρατήσει το ρυθμιστικό του ρόλο συνεχίζοντας να ενδιαφέρεται για τη δυνατότητα εθνικού σχεδιασμού για τα δίκτυα μεταφορών.

Προκειμένου λοιπόν να διαπραγματευθούν με τα κεφάλαια που επιλέγουν τέτοιες επενδυτικές διευθετήσεις, η νέα κυβέρνηση θα ενδιαφερθεί και για γαιοστρατηγικού χαρακτήρα παραμέτρους, αφού την ενδιαφέρει η ανταπόκριση των λιμανιών στη δυναμική της αγοράς και της ζήτησης αλλά και να προωθήσει τη συνύπαρξη Δημοσίου κι ιδιωτικού τομέα δια μέσου παραχωρήσεων επί μέρους δραστηριοτήτων.

Στελέχη εμπιστοσύνης του Μεγάρου Μαξίμου έχουν στο μικροσκόπιο συγκεκριμένο project manager με καταγωγή από τη Κρήτη, που ανήκει στη Μονάδα Παρακολούθησης Συμβάσεων του ΤΑΙΠΕΔ, συμπατριώτη του π.πρωθυπουργού που έχει ασχοληθεί επιτυχώς με την παρακολούθηση των συμβάσεων παραχώρησης σε Περιφερειακά αεροδρόμια, μεγάλα λιμάνια, μαρίνες, ακίνητα κλπ, ενώ υπάρχουν κι άλλα στελέχη όπως ο Γ.Γ Τουρισμού ή ο Δ/νων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ, που ανήκουν στο στενό περιβάλλον του Προέδρου, όλοι αυτοί θα ασχοληθούν με τη ρυθμιστική επιρροή και το δημόσιο συμφέρον αφού θα αξιολογούν έργα υποδομών κατομμυρίων ευρώ, με βάση τη σημασία τους για την οικοδόμηση και την ενίσχυση των αλυσίδων εφοδιασμού με έμφαση και στο νέο ενεργειακό τοπίο.

Κάποιοι εξ αυτών δεν αποκλείεται να λάβουν και νευραλγικές θέσεις σε Γενικές Γραμματείες Υπουργείων, αφού αποτελούν πρόσωπα της απολύτου εμπιστοσύνης του ιδίου και του περιβάλλοντος Μαξίμου, κυρίως στα Υπουργεία που θα διαχειριστούν οι πιο έμπιστοι από τους Υπουργούς, όπως οι κ.κ. Χατζηδάκης, Σκυλακάκης, Παπαθανασίου κλπ.

Κάποιοι άλλοι θα εμπλακούν ακόμα πιο πολύ με τα έργα μείζονος σημασίας στη Κρήτη ως Σύμβουλοι στο Μαξίμου κατά το πρότυπο Σκερτσου-Γεραπετριτη με τους Υπουργούς, επιβλέποντος, συντονίζοντας και επιταχύνοντας τα μεγάλα έργα Υποδομών στη Κρήτη που είναι το μεγάλο στοίχημα σε συνεργασία πάντα με τα κορυφαία στελέχη και βουλευτές όπως η Ντόρα Μπακογιαννη.

Ας μη ξεχνάμε ότι εκτός του ΒΟΑΚ, υπάρχει το νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι, το παλιό Ν.Καζαντζάκης, φράγματα, λιμενοδεξαμενες, δίκτυα, ενέργεια, απορρίμματα κ.ο.κ, ενώ είχαμε και το διαγωνισμό για το λιμάνι Ηρακλείου εκεί, όπου ο Διευθύνων Σύμβουλος των Μινωικων του Ομίλου Γκριμαλντι επισκέφθηκε πρόσφατα το ΤΑΙΠΕΔ.

Πάντως ο ένας εκ των ανωτέρω αι πιο συγκεκριμένα το στέλεχος του ΤΑΙΠΕΔ από τα Χανιά που έχει εμπλακεί και με το μεγάλο έργο υλοποίησης του νέου Επιχειρηματικού Πάρκου Χανίων, έχει ήδη δεχτεί πρόταση από τον Όμιλο Γκριμαλντι που πήρε τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου, αλλά και τον Όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ που έχει πάρει τη πρώην Αμερικάνικη βάση στις Γούρνες Ηρακλείου Κρήτης, ενώ στην Αθήνα το όνομα του παίζει και για άλλα λιμάνια όπως και για το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Ο ίδιος προς το παρόν τηρεί σιγή ιχθύος και είναι αφοσιωμένος στο έργο του στο ΤΑΙΠΕΔ, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι θεωρείται και από τους πιο έμπιστους του Προέδρου της Τράπεζας Χανίων για την επόμενη μέρα της Τράπεζας.

Ιωάννης Παπαδόπουλος

Τα σχόλια είναι κλειστά.