Ποια είναι τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.
Περισσότερα χρήματα για το επίδομα θέρμανσης, με την πρώτη πληρωμή να δρομολογείται πριν από τα Χριστούγεννα. Η κυβέρνηση προχωρά σε οριζόντια αύξηση της ενίσχυσης για όλες τις μορφές ενέργειας, ενώ παράλληλα επιχειρεί να κρατήσει την τιμή εκκίνησης του πετρελαίου θέρμανσης κάτω από τα 1,75 ευρώ το λίτρο. Μάλιστα, η πρώτη δόση αναμένεται να καταβληθεί πριν από τα Χριστούγεννα.
Η πλατφόρμα myΘέρμανση της ΑΑΔΕ αναμένεται να ανοίξει μέσα στον Νοέμβριο, προκειμένου οι δικαιούχοι να υποβάλουν ηλεκτρονικά τις αιτήσεις τους και να δηλώσουν το είδος θέρμανσης που χρησιμοποιούν, καθώς και τα στοιχεία της κύριας κατοικίας τους.
Με βάση τον έως τώρα σχεδιασμό, οι αιτήσεις αναμένεται να ολοκληρωθούν στις πρώτες ημέρες του Δεκεμβρίου.
Πότε θα καταβληθεί η πρώτη δόση
Η προκαταβολή για τους παλαιούς δικαιούχους αναμένεται να καταβληθεί έως τις 23 Δεκεμβρίου.
Την προηγούμενη χειμερινή περίοδο, η προκαταβολή είχε σχεδιαστεί να αντιστοιχεί περίπου στο 60% του ποσού που είχε λάβει κάθε δικαιούχος την προηγούμενη χρονιά. Ωστόσο, καθώς φέτος έχει προαναγγελθεί αύξηση του συνολικού επιδόματος, δεν έχει ακόμη αποσαφηνιστεί εάν και με ποιον τρόπο θα επηρεαστεί το ύψος της προκαταβολής.
Η ημερομηνία-κλειδί
Καθοριστική θεωρείται η 14η Οκτωβρίου, καθώς τότε αναμένεται να αποσαφηνιστούν οι βασικές λεπτομέρειες του νέου επιδόματος.
Μεταξύ άλλων, αναμένεται να γίνουν γνωστά:
- το ακριβές ποσοστό αύξησης του επιδόματος,
- τα νέα ελάχιστα και ανώτατα ποσά,
- οι ημερομηνίες υποβολής των αιτήσεων,
- τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια,
- η ακριβής ημερομηνία της πρώτης πληρωμής.
Έτσι, μέχρι να υπάρξουν οι οριστικές ανακοινώσεις, οι δικαιούχοι θα πρέπει να περιμένουν την εξειδίκευση των νέων όρων, αλλά και του τελικού ύψους της ενίσχυσης.
Ποιοι δικαιούνται το επίδομα
Τα εισοδηματικά όρια παραμένουν ως έχουν:
Άγαμος, χήρος ή εν διαστάσει: έως 16.000 ευρώ
Έγγαμος ή με σύμφωνο συμβίωσης: έως 24.000 ευρώ
Μονογονεϊκή οικογένεια: έως 29.000 ευρώ
Προσαύξηση για παιδιά: 5.000 ευρώ για κάθε τέκνο
Υπάρχουν επίσης περιουσιακά κριτήρια. Η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας δεν πρέπει να ξεπερνά τις 200.000 ευρώ για τον άγαμο και τις 300.000 ευρώ για τους έγγαμους και τις μονογονεϊκές οικογένειες.








