Κορωνοϊός: Νέα έρευνα αποκαλύπτει τον ρόλο της ασπιρίνης

Ημερομηνία:

Πρόσφατα δημοσιευμένη μελέτη στο έγκριτο περιοδικό Anesthesia & Analgesia έδειξε ότι η μικρή δόση ασπιρίνης ελαττώνει πάνω από 40% τον κίνδυνο μηχανικής υποστήριξης της αναπνοής, της νοσηλείας σε μονάδα εντατικής θεραπείας (ΜΕΘ) και της ενδονοσοκομειακής θνητότητας, σε νοσηλευόμενους ασθενείς με COVID-19.

Οι Ιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Νοσοκομείο Αλεξάνδρα, Ελένη Κορομπόκη (Υπεύθυνη Μονάδας COVID) και Θάνος Δημόπουλος (Πρύτανης ΕΚΠΑ) (https://mdimop.gr/covid19/), παρουσιάζουν τα βασικά δεδομένα αυτής της μελέτης.

Η νόσος COVID-19 σχετίζεται με υπερπηκτικότητα και αυξημένο κίνδυνο θρομβώσεων σε βαρέως πάσχοντες ασθενείς.

Μέχρι στιγμής καμία μελέτη δεν έχει αξιολογήσει κατά πόσο η ασπιρίνη σχετίζεται με μείωση του κινδύνου διασωλήνωσης, νοσηλείας σε μονάδα εντατικής θεραπείας (ΜΕΘ) και ενδονοσοκομειακής θνητότητας σε ασθενείς με COVID-19.

Το ερώτημα αυτό εξετάστηκε σε μια αναδρομική μελέτη παρατήρησης που κατέγραψε τους ασθενείς που εισήχθησαν με COVID-19 σε νοσοκομεία των Ηνωμένων Πολιτειών μεταξύ του Μαρτίου 2020 και Ιουλίου 2020.

Στη μελέτη εντάχθηκαν 412 ασθενείς. Από αυτούς 314 (76.3%) δεν ελάμβαναν ασπιρίνη ενώ 98 (23.7%) είχαν λάβει ασπιρίνη τις τελευταίες 24 ώρες ή επτά ημέρες προ της εισαγωγής τους.

Μετά από στάθμιση των βασικών χαρακτηριστικών και των συνοσηροτήτων, η προηγηθείσα λήψη ασπιρίνης σχετίστηκε με μείωση του κινδύνου μηχανικής υποστήριξης της αναπνοής κατά 44%, της νοσηλείας σε ΜΕΘ κατά 43%, και της ενδονοσοκομειακής θνητότητας κατά 47%.

Η ανάλυση των δεδομένων δεν έδειξε διαφορά στις μείζονες αιμορραγίες και στις κλινικά έκδηλες θρομβώσεις μεταξύ των ασθενών που ελάμβαναν ασπιρίνη έναντι όσων δεν ελάμβαναν.

Οι συγγραφείς καταλήγουν ότι η λήψη ασπιρίνης μπορεί να συσχετίζεται με καλύτερη έκβαση σε νοσηλευόμενους ασθενείς με νόσο COVID-19.

Ωστόσο, χρειάζονται περισσότερα δεδομένα από ΄τυχαιοποιημένες μελέτες προκειμένου να αξιολογηθεί η ύπαρξη αιτιολογικής συσχέτισης μεταξύ της λήψης ασπιρίνης και μειωμένης βλάβης των πνευμόνων καθώς και μειωμένης θνητότητας στους ασθενείς με νόσο COVID-19.

Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Μεγάλη μελέτη επιβεβαιώνει – Η Covid ενεργοποιεί...

Ιοί που παραμένουν σε λανθάνουσα κατάσταση βρέθηκαν να ενεργοποιούνται...

Η ζάχαρη το πρώτο κομμάτι στο παζλ...

Πώς προδιαθέτει τον οργανισμό μας για την εκδήλωση της...

Μεγάλη μελέτη επιβεβαιώνει – Η Covid ενεργοποιεί...

Ιοί που παραμένουν σε λανθάνουσα κατάσταση βρέθηκαν να ενεργοποιούνται...

Η ζάχαρη το πρώτο κομμάτι στο παζλ...

Πώς προδιαθέτει τον οργανισμό μας για την εκδήλωση της...
politika-kritis-ad
politika-kritis-ad

Share post:

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Χανιά: Η «πανοραμική» εικόνα του Δεκαπενταύγουστου στη Δυτική Κρήτη

Το Πάσχα του καλοκαιριού, η Παναγιά προστάτιδα, ο σεβασμός...

Λιτανευτική Κάθοδος της Ιεράς Εικόνας της Παναγίας Χαρακιανής

Με πάνδημη συμμετοχή εκατοντάδων προσκυνητών από ολόκληρη την Κρήτη...

Ηράκλειο: Το κατανυκτικό «Πάσχα του καλοκαιριού» στη Μονή Παληανής

Το «Πάσχα του καλοκαιριού» ζωντανεύει και φέτος στην Κρήτη,...