Ρέθυμνο- Ενεργοί Πολίτες: Το Πρόγραμμα της παράταξης και οι 36 υποψήφιοι

Ρέθυμνο- Ενεργοί Πολίτες: Το Πρόγραμμα της παράταξης και οι 36 υποψήφιοι. Οι μέχρι σήμερα 36 υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι…

Οι μέχρι σήμερα 36 υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι που θα στελεχώσουν το ψηφοδέλτιο της μεγάλης νίκης του συνδυασμού μας είναι με αλφαβητική σειρά:

1) ΑΝΥΦΑΝΤΑΚΗ ΜΑΡΙΝΑ – Ιδιοκτήτρια Κομμωτηρίου

2) ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ – Αγρότης

3) ΑΣΠΡΟΜΑΤΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ – Λιμενεργάτης

4) ΒΑΚΙΡΤΖΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – Νηπιαγωγός

5) ΒΑΜΒΟΥΚΑΚΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ-Μηχανικός Αεροσκαφών-Επιχειρηματίας

6) ΒΑΣΣΑΛΟΣ ΚΩΣΤΑΣ – Απασχολούμενος στον τουριστικό τομέα

7) ΒΟΣΚΑΚΗ-ΠΑΓΩΝΗ ΕΡΑΣΜΙΑ-Συνταξιούχος

8) ΒΟΥΡΒΑΧΑΚΗΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ-Απόστρατος Αξιωματικός Πολεμικής Αεροπορίας-Λαογράφος

9) ΓΑΒΑΛΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ – Ιδιωτικός Υπάλληλος

10) ΔΑΝΔΟΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ-Ηλεκτρονικός στην ΕΡΤ

11) ΔΗΜΗΤΡΑΚΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ – Μηχανικός Παραγωγής και Διοίκησης

12) ΔΟΓΑΝΗ-ΠΕΡΠΥΡΑΚΗ ΜΑΙΡΗ – Οικιακά

13) ΔΡΑΜΙΤΙΝΟΣ ΜΑΝΟΣ – Οικονομολόγος

14) ΔΡΥΓΙΑΝΝΑΚΗ ΑΝΤΩΝΙΑ – Ξενοδοχοϋπάλληλος

15) ΖΩΓΡΑΦΑΚΗ ΣΟΦΙΑ – Διαδικτυακό Μάρκετινγκ

16) ΘΕΟΔΟΣΟΠΟΥΛΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ – Εκπαιδευτής Οδηγών Αυτ/των κ Μοτ/των

17) ΚΑΛΑΪΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΗ-Ιδιωτικός υπάλληλος

18) ΚΑΛΑΪΤΖΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ – Ελεύθερος Επαγγελματίας

19) ΚΑΣΣΑΠΑΚΗ-ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΕΛΕΝΗ – Ιδιωτική υπάλληλος

20) ΚΟΥΜΕΝΤΑΚΗΣ ΝΑΠΟΛΕΩΝ – Τουριστικός οδηγός

21) ΚΡΥΟΒΡΥΣΑΝΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ – Κτηματομεσίτρια

22) ΛΑΜΠΡΙΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ – Λογίστρια

23) ΛΟΚΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ – Καθηγητής Β/θμιας Εκπαίδευσης

24) ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ – Συνταξ/χος Ναυπηγός Μηχ/γος Μηχανικός Τ.Ε.

25) ΜΙΧΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ – Ιδιωτικός Υπάλληλος

26) ΜΠΑΡΚΑΤΣΑΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ – Ιδιωτικός Υπάλληλος

27) ΜΠΕΜΠΗ ΚΥΡΙΑΚΗ-Ραδιοφωνική Παραγωγός

28) ΠΑΓΩΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ – Τεχνολόγος Γεωπόνος-Παραγωγός αβοκάντο

29) ΠΑΧΟΥΝΤΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ – Ξενοδοχοϋπάλληλος

30) ΠΕΡΑΚΗ ΔΙΑΜΑΝΤΟΥΛΑ-Ιδιοκτήτρια κομμωτηρίου

31) ΠΟΛΟΓΙΩΡΓΗ ΜΑΡΙΑ – Εργαζόμενη στον τουριστικό τομέα

32) ΣΤΑΡΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ – Ανεξάρτητος Δημοτικός Σύμβουλος Ρεθύμνου

33) ΤΣΙΓΔΙΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ – Δικηγόρος

34) ΤΣΙΛΕΔΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ – Ελεύθερος επαγγελματίας-Σύμβουλος Δημοτικής Κοινότητας Ρέθυμνου

35) ΦΩΤΕΙΝΑΚΗ-ΝΟΥΚΑΚΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ –Φιλόλογος

36) ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ-ΣΤΑΜΑΘΙΟΥΔΑΚΗ ΕΛΕΑΝΝΑ – Ιδιωτική Υπάλληλος – Πτυχιούχος Διοίκησης Τουριστικών Επιχ/σεων

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ «ΡΕΘΥΜΝΟ-ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ»

ΟΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΠΥΛΩΝΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ

Στο πρόγραμμα μας έχει γίνει ιεράρχηση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι συμπολίτες μας και διατυπώνονται με σαφήνεια ρεαλιστικές προτάσεις αντιμετώπισης τους.

Είναι θεμελιωμένο σε τέσσερις βασικούς πυλώνες:

1) Στην στήριξη των ευπαθών κοινωνικών ομάδων του Δήμου με την εφαρμογή κοινωνικών πολιτικών για την καταπολέμηση των κοινωνικών ανισοτήτων και την ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεγγύης.

2) Στην αποτελεσματική αντιμετώπιση των προβλημάτων της καθημερινότητας των δημοτών (κυκλοφοριακό, καθαριότητα, νερό κλπ) τόσο στην πόλη όσο και στους οικισμούς με στοχευμένες παρεμβάσεις.

3) Στην τοπική ανάπτυξη και παραγωγική ανασυγκρότηση με στόχο μια βιώσιμη τοπική οικονομία που θα εκμεταλλεύεται τα τοπικά συγκριτικά πλεονεκτήματα, με ταυτόχρονο σεβασμό στον άνθρωπο, στο φυσικό περιβάλλον και στις επόμενες γενιές.

4) Στην λήψη μέτρων στήριξης της παιδείας, του αθλητισμού και του πολιτισμού τόσο στην πόλη όσο και στους οικισμούς.

1. Κοινωνική Πολιτική-Οικονομική Διαχείριση-Διαφάνεια

· Κοινωνική Πολιτική

Το πρόγραμμα της Δημοτικής μας Παράταξης για την Κοινωνική Πολιτική προβλέπει:

1. Μείωση κατά 50% των δημοτικών τελών στα άτομα ΑΜΕΑ με ποσοστό αναπηρίας 67% και πάνω, καθώς και στις λοιπές ευπαθείς κοινωνικές ομάδες όπως στους άπορους, τους πολύτεκνους, τους τρίτεκνους, τις μονογονεϊκές οικογένειες και τους μακροχρόνια ανέργους χωρίς εισοδηματικά κριτήρια .

2. Μείωση του συντελεστή Τέλους Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ) στο κατώτατο ποσοστό που προβλέπει ο Ν.2130/93 δηλαδή στο 0,25 τοις χιλίοις ανά τετραγωνικό μέτρο

3. Πρόσβαση των ατόμων με ειδικές ανάγκες σε όλα τα δημοτικά κτήρια

4. Εγκατάσταση και χρήση δωρεάν δημοτικής ψηφιακής εφαρμογής για Smart Phone προκειμένου οι δημότες με ένα απλό κλικ να καταχωρούν το αίτημα τους προς τον Δήμο και να τους έρχεται αυτόματα ο αριθμός πρωτοκόλλου της αίτησης στο κινητό τους. Επίσης, μπορούν ανά πάσα στιγμή να ελέγχουν σε ποια φάση βρίσκεται το αίτημα τους, ποιος υπάλληλος το διαχειρίζεται, κ.λπ.

5. Δωρεάν δημόσιο Wi-Fi για να υπάρχει η δυνατότητα γενικευμένης χρήσης κινητών και ηλεκτρονικών υπολογιστών από τους δημότες.

6. Συνεργασία του Δήμου και του Εμπορικού Συλλόγου, για την έκδοση ειδικής κάρτας εκπτώσεων 20% για όλο τον χρόνο, σε νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα και ευπαθείς ομάδες , από τα καταστήματα της πόλης μας.

7. Ανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας με προσθήκη καθηκόντων και σε νέες αρμοδιότητες. Ο «Κλεισθένης» προβλέπει την επανασύσταση της δομής της Δημοτικής Αστυνομίας, από την 19η Ιουλίου του 2018 όπου η βουλή ψήφισε το Νόμο 4555/2018.

8. Δημιουργία ενός πλήρως εξοπλισμένου Δημοτικού Κτηνιατρείου που θα λειτουργεί σύμφωνα με τον νόμο. Ο Δήμος θα συμβληθεί με Έλληνα κτηνίατρο ο οποίος θα αναλάβει τη θέση του επιστημονικού υπευθύνου με καθήκοντα την τήρηση όλων των κανόνων που επιβάλλονται από τον νόμο και την κτηνιατρική επιστήμη .

9. Δημιουργία καταφυγίου αδέσποτων ζώων και ζώων συντροφιάς σύμφωνα με τον Ν.4235/14 .Ο Δήμος Ρεθύμνης είναι ιδιοκτήτης εκατομμυρίων τ.μ. έκτασης. Ειδική επιτροπή από φιλοζωικά σωματεία, εθελοντές, κτηνίατρους κ.λ.π. θα εγκρίνει τον κατάλληλο χώρο έξω από την πόλη ο οποίος θα περιφραχθεί και θα πληροί όλους τους όρους υγιεινής και ασφάλειας.

10. Αγορά μεγάλου λεωφορείου 50 θέσεων για τις ανάγκες των μετακινήσεων των ομάδων των αθλητικών μας συλλόγων, των ΚΑΠΗ, των σχολείων μας, κ.λπ.

11. Οργάνωση και εκτέλεση πλήθους εκδηλώσεων για ενημέρωση των δημοτών σχετικά με τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά τους ως δημότες. Οι εκδηλώσεις αυτές ονομάζονται: Μαθαίνω – συνυπάρχω – σέβομαι τον συνάνθρωπο και ως στόχος είναι να ενημερωθεί ο Πολίτης για πλήθος ζητημάτων που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητά του.

12. Εκσυγχρονισμός του Κοινωνικού Μαγειρείου (Δομής Παροχής Συσσιτίου) με μεταφορά του σε υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις με δυνατότητα σερβιρίσματος των αναξιοπαθούντων συνανθρώπων μας σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο (σάλα),πρωί – μεσημέρι – απόγευμα. Το έργο αυτής της δομής υλοποιείται με τη σύμπραξη του Δήμου Ρεθύμνης και της ΑμΚε Ξένιος Ζευς και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο στο πλαίσιο του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΚΡΗΤΗ 2014-2020».Σήμερα η Δομή εξυπηρετείται από τα Ενοριακά Συσσίτια Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης

13. Δημιουργία ομάδας εκτάκτων αναγκών για την άμεση επίλυση σοβαρών προβλημάτων του Δήμου με διάρκεια 24ώρης επέμβασης σε συνεργασία, με την ομάδα πολιτικής προστασίας του Δήμου.

14. Στήριξη και διεύρυνση δομών όπως οι Βρεφονηπιακοί και Παιδικοί Σταθμοί και τα Κέντρα Ανοιχτής Προστασίας Ηλικιωμένων (ΚΑΠΗ), με προσωπικό σταθερό, καταρτισμένο και επαρκές αριθμητικά και με υλικοτεχνική υποδομή και τήρηση όλων των κανόνων υγιεινής.

15. Αναβάθμιση του συστήματος λειτουργίας της δημοτικής δομής «Βοήθεια στο Σπίτι» με πρόσληψη μόνιμου προσωπικού και με την καθιέρωση του «Κόκκινου Κουμπιού» SOS

16. Σύσταση ειδικής επιτροπής στο Δήμο η οποία θα μελετήσει όλες τις παράνομες κλήσεις με σκοπό να αποδοθεί δικαιοσύνη στους δημότες μας.

17. Δημιουργία γραφείου νομικής στήριξης των υπερχρεωμένων νοικοκυριών για τη διάσωση της προσωπικής περιουσίας των συμπολιτών μας από κατάσχεση. Το γραφείο αυτό θα προσφέρει ενημέρωση στους επιχειρηματίες της πόλης μας για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό της Διαμεσολάβησης και δωρεάν νομικές συμβουλές και συνδρομή.

18. Τέλος βασικό μέλημα και κύριο αίτημα μας ως «ΡΕΘΥΜΝΟ-ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ» είναι και η υπεράσπιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων του Δήμου και της Δ.Ε.Υ.Α.Ρ και η αποκατάσταση των αδικιών που έχουν διαπραχθεί σε βάρος τους. Είναι αδιανόητο να γινόμαστε μάρτυρες σε εβδομαδιαία βάση αντιδικιών στα δικαστήρια του Ρεθύμνου μεταξύ του Δήμου και των ίδιων των εργαζομένων του για αδίκως παρακρατηθέντες μισθούς ή εν γένει αποζημιώσεις. Ο Δήμος και οι πρεσβευτές του πρέπει να προστατεύουν τους ανθρώπους που απασχολούν και όχι να τους θέτουν συνεχώς σε δικαστικούς αγώνες για την διεκδίκηση των αυτονόητων. Πρέπει ο Δήμος να κάνει μια στροφή 180 μοιρών στην αντιμετώπιση του κάθε εργαζόμενου του και όχι να λειτουργεί σαν κακός εργοδότης.

· Οικονομική Διαχείριση

Η οικονομική και δημοσιονομική συγκυρία που πλήττει την χώρα μας είναι δυσμενής για την λειτουργία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Βρισκόμαστε σε μια πολύπλευρη κρίση η οποία έχει επηρεάσει βαθιά όλες τις πτυχές της ζωής των πολιτών. Οι Δήμοι έχουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα και πιέζονται να μετακυλήσουν το κόστος λειτουργίας τους στις πλάτες των δημοτών.

Σε αυτό το ασφυκτικό πλαίσιο η δραστική μείωση πόρων των ΟΤΑ και η μη απόδοση τους από το κεντρικό κράτος δημιουργούν πολλά προβλήματα στην λειτουργία των Δήμων και στερούν από αυτούς την αναπτυξιακή προοπτική.

Προτεραιότητες της Δημοτικής μας Παράταξης για την οικονομική διαχείριση και διαφάνεια του Δήμου είναι:

1) Η μέγιστη δυνατή αξιοποίηση και καλύτερη διαχείριση των υφιστάμενων εθνικών και ευρωπαϊκών πόρων και η αναζήτηση νέων χρηματοδοτικών εργαλείων.

2) Η εξασφάλιση ανοικτών και διαφανών διαδικασιών σε όλα τα στάδια της οικονομικής διαχείρισης.

3) Η εγκατάλειψη πρακτικών που έχουν σαν αποτέλεσμα την κακή χρήση των ιδίων πόρων. Τέτοιες πρακτικές είναι η έλλειψη προγραμματισμού και οι αστοχίες των μελετών.

4) Το νοικοκύρεμα των οικονομικών του Δήμου μας με παράλληλη παροχή ποιοτικών υπηρεσιών με το μικρότερο δυνατό κόστος για τους δημότες.

· Διαφάνεια

Μια από τις βασικές αρχές της Δημοτικής μας Παράταξης είναι και η διαφάνεια στην λειτουργία του δημοτικού συστήματος.

Για να διασφαλισθεί η διαφάνεια πρέπει:

1) Το σύστημα εσωτερικού ελέγχου τόσο του Δήμου όσο και των Νομικών του Προσώπων να μην έχει αδυναμίες και να είναι πλήρως προσαρμοσμένο στις διαχειριστικές και λογιστικές ανάγκες λειτουργίας τους. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα αυτοτελές τμήμα εσωτερικού ελέγχου διότι από 1/1/2019 σταμάτησε ο προληπτικός έλεγχος από τον Επίτροπο.

2) Οι κανονισμοί εσωτερικής υπηρεσίας δηλαδή οι εσωτερικοί οργανισμοί των Νομικών Προσώπων του Δήμου θα πρέπει να αναβαθμιστούν σύμφωνα με τον νόμο και να εφαρμόζονται.

3) Για τις δαπάνες του Δήμου θα πρέπει να γίνονται διαγωνισμοί και όχι απευθείας αναθέσεις. Οι απευθείας αναθέσεις σε προμηθευτές και σε εργολάβους πρέπει να είναι η εξαίρεση και όχι ο κανόνας στην λειτουργία του Δήμου και των Νομικών του προσώπων. Επιπλέον οι απευθείας αναθέσεις έργων πρέπει να γίνονται όχι επιλεκτικά αλλά σε συνεργασία με τον Σύλλογο Εργοληπτών Δημοσίων Έργων σύμφωνα με την κατάσταση των μελών.

4) Οι οικονομικές καταστάσεις του Δήμου και των Νομικών του Προσώπων πρέπει να συντάσσονται και να υποβάλλονται για έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο μέσα στις προθεσμίες που προβλέπει ο νόμος.

Αν η δημοτική αρχή είχε εφαρμόσει αυτούς τους τέσσερις κανόνες τότε δεν θα είχε συμβεί το σκάνδαλο κακοδιοίκησης και κακοδιαχείρισης στην ΚΕΔΗΡ.

2. Τοπική Ανάπτυξη και Παραγωγική Ανασυγκρότηση

· Χωροταξικός – Πολεοδομικός Σχεδιασμός

Το πολεοδομικό κλίμα στο Ρέθυμνο είναι ασφυκτικό. Τον Οκτώβρη του 2018 έληξε το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΓΠΣ) αλλά δυστυχώς η παρούσα δημοτική αρχή δεν είχε στις προτεραιότητες της τον πολεοδομικό σχεδιασμό ο οποίος απουσιάζει παντελώς στο Ρέθυμνο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην υπάρχει οικιστική ανάπτυξη και να υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στέγης στην πόλη μας.

Για την επίλυση αυτού του πολύ σημαντικού θέματος η Δημοτική μας παράταξη προβλέπει στο πρόγραμμα της την έναρξη των διαδικασιών για την κατάρτιση Τοπικού Χωρικού Σχεδίου (ΤΧΣ) εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Ρεθύμνου.Το νομικό πλαίσιο του 2014 και μετά (Ν.4269/14, Ν.4325/14, Ν.4447/16,ΠΔ 90/18 κλπ) μας δίνει τα απαραίτητα εργαλεία .Μόνο με την κατάρτιση Τοπικού Χωρικού Σχεδίου (ΤΧΣ) μπορούν να επιλυθούν οριστικά χρονίζοντα προβλήματα, όπως η Πολεοδομική ενότητα «Περιβολίων» και ο καθορισμός ορίων οικισμών που εγκρίθηκαν με διοικητικές πράξεις από αναρμόδια όργανα.

· Χωροταξικός – Πολεοδομικός Σχεδιασμός και δευτερογενής τομέας παραγωγής

Στοχεύοντας στην πράσινη και ισόρροπη ανάπτυξη όλων των τομέων της τοπικής οικονομίας, προτείνουμε:

1. Επέκταση του πολεοδομικού σχεδιασμού, μέσω των Τοπικών Χωρικών Σχεδίων (ΤΧΣ) στις Δημοτικές Ενότητες Αρκαδίου και Νικ. Φωκά, με διαβούλευση και συνεργασία και με τους κοινωνικούς και επιχειρηματικούς φορείς, όπου θα καθοριστούν οι χρήσεις γης για όλους του τομείς, όπως και για το δευτερογενή τομέα παραγωγής (βιοτεχνία – βιομηχανία).

2. Αναβάθμιση του Βιοτεχνικού Πάρκου Ρεθύμνου με εξωτερικά έργα υποδομής, για να γίνει πιο ελκυστικό στις επιχειρήσεις χαμηλής όχλησης, κυρίως ως προς το οδικό δίκτυο πρόσβασης και σύνδεσης του με το ΒΟΑΚ.

3. Σχεδιασμός μελλοντικού οργανωμένου χώρου μέσης όχλησης (π.χ. νέου Επιχειρηματικού Πάρκου), σε χώρο που προβλέπει το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΓΠΣ) και τα νέα Τοπικά Χωρικά Σχέδια (ΤΧΣ) του Δήμου.

Ο Δήμος μπορεί να αξιοποιήσει χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως το Ειδικό Πρόγραμμα Χορήγησης Επενδυτικών Δανείων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης για τα Τοπικά Χωρικά Σχέδια(ΤΧΣ) και το “Ταμείο Υποδομών” για την οργάνωση των Επιχειρηματικών Πάρκων, αλλά και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων(ΠΔΕ) και ειδικές δράσεις ΕΣΠΑ του Υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης.

· Ακτοπλοϊκή σύνδεση και λιμάνι Ρεθύμνου

Η ακτοπλοϊκή σύνδεση του Ρεθύμνου είναι μια από τις επιβεβλημένες προτεραιότητες για κάθε θεσμική αρχή του τόπου μας και ιδιαίτερα για την αυτοδιοίκηση.

Δυστυχώς μέχρι και σήμερα δεν έχει αναδειχθεί από την παρούσα δημοτική αρχή σαν θέμα προτεραιότητας για την ανάπτυξη του Νομού και την ανθρώπινη εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας.

Πάντα αυτή η γραμμή τύχαινε του ακτοπλοϊκού ενδιαφέροντος όπως και των συνεταιριστικών προσπαθειών, όμως δεν τύχαινε της απόλυτης στήριξης των εκάστοτε Δημοτικών αρχών. Ναυτιλιακές εταιρείες όπως η ΡΕΘΥΜΝΙΑΚΗ που ήταν βιώσιμη και κερδοφόρα (μέχρι που συγχωνεύτηκε με την ΑΝΕΚ για τους γνωστούς λόγους) και η ΚΡΕΤΑΝ ΛΑΙΝΣ δυστυχώς δεν επιβίωσαν γιατί παρόλο που είχαν την στήριξη των Ρεθεμνιωτών ,δεν είχαν μπροστάρηδες την τοπική αυτοδιοίκηση.

Σήμερα το Ρέθυμνο παρότι παρουσιάζει εξαιρετική ανάπτυξη και σημαντική ανάγκη σε μετακινήσεις επιβατικού κοινού λόγω και του Πανεπιστημίου Κρήτης που εδρεύει στην πόλη μας, είναι ο μοναδικός νομός της Κρήτης που στερείται σύνδεσης με το λιμάνι του Πειραιά. Η απουσία σύνδεσης έχει επηρεάσει αρνητικά την ανάπτυξη του Νομού μας και έχει δημιουργήσει προβλήματα στο Πανεπιστήμιο. Η πύλη εισόδου του Ρεθύμνου παραμένει κλειστή.

Έχουμε ένα πιστοποιημένο λιμάνι, μέσα στην καρδιά της πόλης, που πάντα δημιουργούσε προϋποθέσεις για μια βιώσιμη εξυπηρέτηση και το οποίο μπορεί να δέχεται πλοία με ασφάλεια μέχρι και 160 μέτρα.

Το Ρέθυμνο έχει εγκλωβισθεί σε μία ουσιαστική ομηρία από γειτονικές εταιρείες με Δεσπόζουσα Θέση όπου απαγορεύουν πρακτικά την δρομολόγηση ενός πλοίου στην γραμμή ΡΕΘΥΜΝΟ – ΠΕΙΡΑΙΑ.

Γνωρίζουμε ότι η υπόθεση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης έχει φτάσει στα υψηλότερα επίπεδα κράτους και Ελλήνων ακτοπλόων χάριν της άοκνης προσπάθειας μερικών αγωνιστών συμπολιτών μας χωρίς όμως να έχουν την διαχείριση και την πρωτοβουλία της Δημοτικής Αρχής.

Το Ρέθυμνο μπορεί και πρέπει να έχει δικό του Καράβι, γι’ αυτό και η δημοτική μας παράταξη θα προσπαθήσει με πράξεις και όχι με λόγια, να δώσει τέλος σε αυτόν τον αποκλεισμό του Λιμανιού μας, να δώσει τη χαρά σε όλους τους συμπολίτες μας.

Το πρόγραμμα της Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης «ΡΕΘΥΜΝΟ-ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ» προβλέπει για την ακτοπλοϊκή σύνδεση και το λιμάνι του Ρεθύμνου τα εξής:

1) Δημιουργία Δημοτικής ή Διαδημοτικής Ναυτιλιακής Επιχείρησης με σκοπό την αγορά και εκμετάλλευση επιβατικού πλοίου. Η αγορά βασίζεται σε επιχειρηματικό σχέδιο (business plan) που υπάρχει ήδη ,καλύπτει τις σημερινές ανάγκες του τόπου μας και περιγράφει ακριβώς ποιό θα πρέπει να είναι το κατάλληλο πλοίο για την βιωσιμότητα της γραμμής και της Επιχείρησης. Οι Νόμοι που επέτρεπαν και επιτρέπουν στους Δήμους να ιδρύσουν Ναυτιλιακή Επιχείρηση ή να συμμετέχουν με ποσοστό πάνω από 51% στο μετοχικό κεφάλαιο άλλων ΑΕ που έχουν συστήσει ιδιώτες ,είναι : α) Νόμος 3463/2006 περί Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (Κ.Δ.Κ) στο άρθρο 265 παρ.1,2,3 β) Νόμος 3852/2010 πρόγραμμα Καλλικράτης στο άρθρο 107 παρ.2 και γ) Νόμος 4555/2018 πρόγραμμα Κλεισθένης Ι στο άρθρο 182 παρ.3. Επομένως υπάρχουν όλα τα εργαλεία για να παίξει ο Δήμος Ρεθύμνου ένα πρωταγωνιστικό ρόλο στην ακτοπλοϊκή σύνδεση.

2) Ανάπτυξη της κρουαζιέρας με την συνεργασία του Δήμου με εταιρίες που διαθέτουν κρουαζιερόπλοια μικρού και μεσαίου μεγέθους (έως 160μέτρα) τα οποία μπαίνουν χωρίς πρόβλημα και με ασφάλεια στο λιμάνι μας. Η θέση του λιμανιού μας ,μέσα στην καρδιά της πόλης ,είναι κατάλληλη για να επισκέπτονται οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων την παλιά πόλη του Ρεθύμνου. Επιπλέον μπορούμε να διαφημίσουμε τα ιστορικά μνημεία του τόπου μας ,προσελκύοντας αρκετό κόσμο από τα κρουαζιερόπλοια.

3) Ανάδειξη του Παλιού Λιμανιού με τον ελλιμενισμό μόνο αλιευτικών και παραδοσιακών τουριστικών πλοίων

4) Προστασία του προσήνεμου Μώλου με ειδικού τύπου μπλόκια (ογκόλιθων) ,ώστε να αποφεύγονται κάθε χρόνο τα φαινόμενα πλημμύρας και καταστροφής του Μώλου.

5) Ανάθεση συνολικής μελέτης για την αξιοποίηση της ακτογραμμής του Νομού.

6) Έναρξη των διαδικασιών για την δημιουργία νέου λιμανιού σε θέση δυτικά του Ρεθύμνου στην περιοχή Κουμπέ που θα μπορεί να εξυπηρετήσει τόσο εμπορικά, όσο και επιβατικά πλοία και θα αποσυμφορήσει το ήδη υπάρχον λιμάνι για αρκετές δεκαετίες, προσφέροντας στην ανάπτυξη του Ρεθύμνου.

Η αξιοποίηση της πύλης εισόδου του λιμανιού αποτελεί ένα κοινωνικό αίτημα και ο Δήμος Ρεθύμνου πρέπει να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κινητοποίηση των κοινωνικών δυνάμεων και να πάψει να είναι θεατής των εξελίξεων.

· Έργα ύδρευσης-αποχέτευσης

Βασική αρμοδιότητα των Δήμων αποτελεί η ανάπτυξη των υποδομών ύδρευσης και αποχέτευσης (μέσω των Δ.Ε.Υ.Α). Για τον Δήμο μας πρωτεύον ζήτημα είναι η εκμετάλλευση των υδάτων του φράγματος των Ποταμών για την επίλυση του προβλήματος της ύδρευσης. Επίσης το αποχετευτικό δίκτυο πρέπει να επεκταθεί σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα πέραν του τέως Δήμου Ρεθύμνου, με παράλληλη αναβάθμιση της μονάδας βιολογικού καθαρισμού στο Βιολί Χαράκι.

Επιπλέον πρέπει να συνεχιστεί η επέκταση και η ολοκλήρωση του αποχετευτικού δικτύου στο τμήμα Πλατανιά-Σκαλέτα ,επειδή το υπάρχον έργο έχει ήδη αχρηστευθεί από τα όμβρια ύδατα που πέρασαν μέσα στο σύστημα με αποτέλεσμα να μην δουλέψει ποτέ

· Αντιπλημμυρικά έργα

Θέμα ζωτικής επίσης σημασίας αποτελεί η προστασία της πόλης και των οικισμών με αντιπλημμυρικά έργα ,με δίκτυα ομβρίων υδάτων και η οριοθέτηση των ρεμάτων σε συνεργασία με την Περιφέρεια.

Η ανυπαρξία έργων και οι κακοτεχνίες στα υφιστάμενα έχει μετατρέψει τα νερά και τις βροχές από ευλογία για την αγροτική παραγωγή σε κινδύνους για τους κατοίκους και τις περιουσίες τους.

Φαινόμενα όπως της έντονης βροχόπτωσης και της πλημμύρας δεν είναι ούτε «αιφνίδια», ούτε «απροσδόκητα».

Η συχνότητά τους πυκνώνει διεθνώς, καθώς οφείλονται σ’ ένα συνδυασμό παραγόντων κλιματικής αλλαγής και ασύστολης τσιμεντοποίησης των πόλεων. Με βάση αυτήν την εμπειρία, που συχνά είναι και τραγική, έχει ανάψει διεθνώς η συζήτηση για την αναζήτηση βέλτιστων αντιπλημμυρικών πρακτικών, και στο πλαίσιο αυτής, κυριαρχούν οι «πράσινες λύσεις»: Δρόμοι και πεζοδρόμια που επιτρέπουν στο νερό να απορροφηθεί από το έδαφος, κήποι και ταμιευτήρες στους δημόσιους χώρους, πράσινες ταράτσες και αποκατάσταση μπαζωμένων ρεμάτων. Ο Δήμος θα πρέπει να κινηθεί προς αυτήν την κατεύθυνση σε συνεργασία και με τους άλλους φορείς της πόλης.

· Προβλήματα οικισμών

Ο Δήμος Ρεθύμνου έχει συνολικά 47 οικισμούς, που είναι οι δημοτικές και τοπικές κοινότητες των πρώην Δήμων Ρεθύμνου, Αρκαδίου , Λαππαίων και Νικηφόρου Φωκά. Χωρίς αυτούς τους οικισμούς η πόλη του Ρεθύμνου δεν θα είχε ζωή. Ωστόσο η δημοτική αρχή τους παραμέλησε και δεν έγιναν σημαντικά έργα υποδομής σε αυτούς. Το βάρος δόθηκε στην πόλη του Ρεθύμνου με αποτέλεσμα να μην υπάρχει μια ισόρροπη ανάπτυξη μεταξύ πόλης και οικισμών. Πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα τα προβλήματα ύδρευσης, άρδευσης και αγροτικής οδοποιίας των οικισμών. Επιπλέον πρέπει να υπάρξει μέριμνα για την σήμανση, το φωτισμό, την καθαριότητα και την διαμόρφωση συγκοινωνιακών δικτύων μεταξύ των οικισμών. Με την συμμετοχή των κατοίκων των οικισμών θα γίνει μια αποτύπωση των αναγκών τους και θα τεθούν οι προτεραιότητες για τις δομές υγείας, παιδείας καθώς και για την ανάπτυξη των τοπικών παραγωγικών δραστηριοτήτων με στόχο την ολοκληρωμένη και ισόρροπη ανάπτυξη τους. Μόνο έτσι θα αναπτυχθούν και δεν θα ερημώσουν.

· Η αξιοποίηση των Δημοτικών Ακινήτων

Τις τελευταίες δεκαετίες έχουμε ακούσει άπειρες προτάσεις για την αξιοποίηση Δημοτικών ή Δημοσίων ακινήτων του Ρεθύμνου, αλλά δυστυχώς για πολύ λίγες από αυτές έχει δρομολογηθεί η αξιοποίησή τους.

Οι βασικότεροι λόγοι για τους οποίους δεν προχωρούν αυτές οι αξιοποιήσεις είναι βέβαια οι μακροχρόνιες γραφειοκρατικές διαδικασίες, η δυσκολία στην εξεύρεση των απαιτούμενων πόρων αλλά κυρίως το ότι δεν υπάρχει σταθερή προσέγγιση τέτοιων θεμάτων από τις διαδοχικές διαφορετικές Δημοτικές Αρχές.

Με λίγα λόγια, αυτό που λείπει διαχρονικά από τον Δήμο Ρεθύμνου είναι ο μακροχρόνιος προγραμματισμός σε σχέση με την αξιοποίηση Δημοτικών και Δημόσιων ακινήτων. Εάν δηλαδή η κάθε Δημοτική Αρχή που αναλαμβάνει να διοικήσει το Δήμο παραλαμβάνει μια συγκεκριμένη κατεύθυνση προδιαγεγραμμένη, μελετημένη και αποφασισμένη, την οποία καλείται να υλοποιήσει χωρίς παρεκκλίσεις νομίζω ότι τα πράγματα θα εξελιχθούν πολύ καλύτερα.

Ζητήσαμε και λάβαμε από τον Αντιδήμαρχο Δημοτικής Περιουσίας το περιουσιολόγιο του Δήμου Ρεθύμνου και των κληροδοτημάτων του. Πραγματικά μείναμε έκπληκτοι για το πόσα πολλά ακίνητα έχει στην κατοχή του ο Δήμος μας και τα κληροδοτήματα του. Εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα ακινήτων γεμίζουν το περιουσιολόγιο του Δήμου μας. Θα περίμενε κανείς λοιπόν τα έσοδα από την ενοικίαση τους να είναι ανάλογα. Και όμως τα έσοδα αυτά είναι πενιχρά. Από την άλλη μεριά ο Δήμος μας πληρώνει μεγάλα ποσά σε ΕΝΦΙΑ κάθε χρόνο. Επιπλέον από την έρευνα μας προέκυψε ότι αρκετά τετραγωνικά μέτρα οικοπέδων και βοσκοτόπων έχουν καταπατηθεί από επιτήδειους και σε κάποιες περιπτώσεις έχουν ήδη οικοδομηθεί. Προκύπτει λοιπόν ένα σοβαρό πρόβλημα αξιοποίησης και προστασίας της περιουσίας του Δήμου μας και οι ευθύνες της δημοτικής αρχής είναι τεράστιες.

Για την αξιοποίηση των Δημοτικών Ακινήτων αλλά και για την διεκδίκηση Δημοσίων Ακινήτων, που επιθυμεί ο Δήμος Ρεθύμνου να του παραχωρηθούν, θα πρέπει να συνταχθεί ένα επιχειρησιακό σχέδιο το οποίο χρονικά δεν θα περιορίζεται στη θητεία μίας μόνο Δημοτικής Αρχής αλλά θα είναι ενεργό επ’ αόριστον, θα συμπληρώνεται και θα τροποποιείται όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο από τις συνθήκες της εποχής.

Από την αρχή της νέας δημοτικής περιόδου θα δημιουργήσουμε μία ομάδα εργασίας η οποία θα ακολουθήσει ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, για παράδειγμα εξαμηνιαίο, στη διάρκεια του οποίου με τη συνεργασία νομικών, υπηρεσιακών, εξωτερικών συνεργατών και φορέων του τόπου μας θα συντάξει αυτό το επιχειρησιακό σχέδιο, που θα είναι έρθει για έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Σ’ αυτό το επιχειρησιακό σχέδιο όχι μόνο θα αποτυπώνεται η ευχή για την υλοποίηση μίας αξιοποίησης ή η ευχή για την διεκδίκηση ενός ακινήτου αλλά και η μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί για να επιτευχθούν τα παραπάνω.

Η ψήφιση ενός τέτοιου επιχειρησιακού σχεδίου με μεγάλη πλειοψηφία ενδεχομένως προσεγγίζει τη λογική μιας κανονιστικής απόφασης και δεσμεύει -τουλάχιστον ηθικά – τις επόμενες Δημοτικές Αρχές να προχωρήσουν στην υλοποίησή του. Μόνο μ’ αυτό τον τρόπο θα μπορέσει να υλοποιηθεί σταδιακά το σχέδιο, αφού η κάθε Δημοτική Αρχή δεν θα ξεκινά από το μηδέν αλλά θα συνεχίζει από το σημείο που έχει σταματήσει η προηγούμενη.

Ετσι θα αξιοποιήσουμε τη Δημόσια και Δημοτική περιουσία σε όλη την έκταση του δήμου για την δημιουργία πολιτιστικών, εκθεσιακών χώρων, χώρων προώθησης και προβολής τοπικών προϊόντων και δημιουργία χώρων αναψυχής, πράσινου, αθλητισμού κλπ. Να τελειώσουμε με την εικόνα των παραμελημένων και ερειπωμένων ιστορικών κτιρίων μέσα από ένα γενναίο πρόγραμμα διάσωσης του πολιτισμού και της ιστορίας μας. Η πόλη μας έχει μακρόχρονη ιστορία και παρουσία και πρέπει να την αναδείξομε και μέσα από την σωτηρία των μνημείων της.

· Τουρισμός

Η πρακτική του all inclusive στον τουρισμό ,ζημιώνει το τουριστικό προιόν και οδηγεί σε μία στρεβλή ανάπτυξη αφού οι τουριστικές μονάδες δεν έχουν καμία σύνδεση με την πόλη,τις τοπικές κοινότητες, το δίκτυο των τοπικών παραγωγών και τον πολιτισμικό πλούτο της ενδοχώρας. Είναι ανάγκη λοιπόν:

1) H τουριστική πολιτική του Δήμου να στοχεύει στην προβολή του Ρεθύμνου ως ένα ενιαίο φυσικό, πολιτισμικό και ιστορικό σύνολο και στον περιορισμό του all inclusive,με συλλογικές αποφάσεις προς όφελος των τοπικών παραγωγών και εμπόρων.

2) Να προχωρήσουμε επιπλέον σε αναπτυξιακό σχεδιασμό για την διασύνδεση του πρωτογενούς τομέα με τον τουρισμό αξιοποιώντας τους διαθέσιμους πόρους και δημιουργώντας νέες δομές εξασφαλίζοντας πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία. Ζητούμενο μας είναι να κάνομε, μαζί με τους παραγωγούς του πρωτογενούς τομέα, ενέργειες εξασφάλισης, προώθησης προϊόντων, αγορών διάθεσης και κατοχύρωσης σημάτων.

3) Δημιουργία στο Δήμο γραφείου που θα είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ πόλης,οικισμών και τουριστικών μονάδων και το οποίο θα ασχολείται με την αμφίδρομη πληροφόρηση και προώθηση της συνεργασίας μεταξύ παραγωγών και τουριστικών μονάδων.

4) Αναβάθμιση της Δημοτικής Επιτροπής Τουρισμού

5) Οργάνωση και λειτουργία των δημοτικών υποδομών εξυπηρέτησης των επισκεπτών(πχ δημόσιες τουαλέτες, εξασφάλιση προσβασιμότητας σε άτομα με ειδικές ανάγκες,σημεία ενημέρωσης και προβολής)

· Αγροτική Παραγωγή

Στηρίζουμε τον πρωτογενή τομέα με στοχευμένες δράσεις κατάρτισης των παραγωγών, ευαισθητοποίησης των καταναλωτών και προώθησης των προϊόντων.

Με την στήριξη δικτύων τοπικών παραγωγών θα αυξηθεί η κατανάλωση προϊόντων τοπικής προέλευσης.

Επιπλέον στο πρόγραμμα μας προβλέπεται η δημιουργία ενός γραφείου για τους καλλιεργητές με στόχο την στήριξη της συσκευασίας και μεταποίησης των προϊόντων και της προώθησης τους σε αγορές της Ελλάδας και του εξωτερικού.

3. Αντιμετώπιση προβλημάτων καθημερινότητας

Η παρούσα Δημοτική Αρχή δεν μπόρεσε να αντιμετωπίσει σημαντικά προβλήματα της καθημερινότητας όπως το κυκλοφοριακό, την καθαριότητα και την βελτίωση της ποιότητας ζωής των Ρεθεμνιωτών.

· Κυκλοφοριακό πρόβλημα – Οδικό δίκτυο – συγκοινωνίες-πάρκινγκ

Το πιο μεγάλο όμως πρόβλημα του Ρεθύμνου τα τελευταία χρόνια είναι το κυκλοφοριακό, το οποίο γίνεται οξύτερο με την πάροδο του χρόνου.

Το Ρέθυμνο έχει γίνει μια αφιλόξενη πόλη για τους κατοίκους του όσον αφορά την λειτουργικότητα του. Ο αριθμός των αυτοκινήτων έχει αυξηθεί πάρα πολύ και η κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους της πόλης είναι ένα τεράστιο πρόβλημα. Πολλές φορές σταματά η κυκλοφορία των οχημάτων, ενώ εκατοντάδες Ρεθεμνιώτες ψάχνουν μάταια θέση για να παρκάρουν. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια δεν έχει διανοιχθεί καμία κεντρική αρτηρία στον Δήμο Ρεθύμνου. Η πόλη μας παραμένει με τρεις παράλληλους δρόμους την Μοάτσου, την Λεωφόρο Κουντουριώτη και τον παραλιακό δρόμο.

Πρέπει να γίνουν άμεσα λοιπόν κάποιες παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος:

1) Πρέπει να υλοποιηθεί ο Νότιος Περιφερειακός Άξονας

Η κοροϊδία προς τους δημότες είναι μεγάλη. Ο Ο.Α.Κ. έκανε ανάθεση για μελέτες τοπογραφικές, συγκοινωνιακές, στατικές κ.λ.π στις 07/04/2009. Σήμερα το έτος 2019 κανένα τμήμα δεν έχει ολοκληρωθεί για την Νότια παράκαμψη Ρεθύμνης η οποία θα μπορούσε να βελτιώσει το κυκλοφοριακό. Έγιναν αρκετά λάθη όπως π.χ δεν είδαν στην χάραξη ότι ο δρόμος περνάει μέσα από σχολείο (16o Δημοτικό Σχολείο) το οποίο λειτουργεί με πολλούς μαθητές. Ωστόσο πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις και να ξεκινήσει επιτέλους αυτό το έργο που θα λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.

2) Θα πρέπει να γίνουν έργα στις γειτονιές για την δημιουργία θέσεων πάρκινγκ.

3) Δημιουργία θέσεων στάθμευσης στις τρείς εισόδους της πόλης (από Δύση, Νότια και Ανατολικά). Η σχετική δαπάνη μπορεί να καλυφθεί από το Πράσινο Ταμείο, είτε σε δημοτικό χώρο είτε αγοράζοντας. Οι χώροι αυτοί πρέπει να λειτουργήσουν ως χώροι Park and Ride, δηλαδή δωρεάν δημοτικοί χώροι στάθμευσης και με συνεχή δρομολόγια με συλλογικά μέσα μεταφοράς θα μπαίνουν επίσης δωρεάν και θα βγαίνουν δημότες και επισκέπτες ,από και προς το κέντρο της πόλης.

4) Είναι απαραίτητη η οργάνωση μιας λειτουργικής αστικής συγκοινωνίας. Η σημερινή εξυπηρέτηση με τα αστικά λεωφορεία του ΚΤΕΛ Ρεθύμνου δεν προσφέρει μια αξιόπιστη και ανταγωνιστική του αυτοκινήτου λύση ούτε καν για μετακινήσεις εντός του συμπαγούς οικιστικού ιστού. Οι συχνότητες που προσφέρονται σήμερα εντός του οικιστικού ιστού είναι τρία δρομολόγια την ώρα και στους γύρω οικισμούς που συγκεντρώνουν πλέον το 1/3 των κατοίκων του Ρεθύμνου τα δρομολόγια κυμαίνονται από 1 δρομολόγιο την ώρα μέχρι 2 δρομολόγια την ημέρα. Επομένως είναι απαραίτητη η αύξηση των δρομολογίων του ΚΤΕΛ από το κέντρο προς τους οικισμούς. Επιπλέον τα τεράστια λεωφορεία «φυσαρμόνικες» που χρησιμοποιεί επιβαρύνουν υπερβολικά την κυκλοφορία.

5) Στις συνοικίες της πόλης πρέπει να διανοιχθούν δρόμοι με σκοπό την σύνδεση των συνοικιών μεταξύ τους.

6) Δημιουργία πάρκου κυκλοφοριακής αγωγής ,όπου οι μαθητές των σχολείων θα μάθουν να αντιμετωπίζουν την οδήγηση και την κυκλοφορία με υπευθυνότητα.

7) Προχωρούμε σε σήμανση όλων των οδών της πόλης μας με νέα ευδιάκριτα σχήματα σήμανσης των οδών, των διαβάσεων, κ.λπ.

8) Με την λήξη της σύμβασης μίσθωσης με τον ιδιώτη του πάρκινγκ των 4ων Μαρτύρων ,το πάρκινγκ θα ξαναγίνει Δημοτικό με σκοπό να εξασφαλίζει έσοδα στον Δήμο και εξυπηρέτηση στους πολίτες με χαμηλό κόστος.

· Καθαριότητα

Η Δημοτική μας Παράταξη υποστηρίζει τον δημόσιο χαρακτήρα των υπηρεσιών καθαριότητας του Δήμου. Ο Δήμος Ρεθύμνου αντί να εκχωρεί μέρος της αποκομιδής των απορριμμάτων σε ιδιώτη εργολάβο θα πρέπει να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες του νόμου 4479/2017 για πλήρη στελέχωση των υπηρεσιών καθαριότητας με μόνιμο προσωπικό.

Επιπλέον το πρόγραμμα της δημοτικής μας παράταξης για την καθαριότητα προβλέπει:

1)Εκσυγχρονισμό των απορριμματοφόρων με βάρος στους κινητούς σταθμούς μεταφόρτωσης,

2)Αγορά σύγχρονων μηχανημάτων σάρωσης, ακτοκαθαριστήρων, πλυντηρίων κάδων κλπ.

3)Ανακοίνωση 4ψήφιου αριθμού (π.χ. 1100) όπου χωρίς χρέωση οι Δημότες θα αναφέρουν τυχόν προβλήματα σε αποκομιδή, σκούπισμα, λάδια στο οδόστρωμα, γεμάτα καλαθάκια σε δρόμους πλατείες κλπ και ειδικό συνεργείο άμεσης επέμβασης θα δίνει λύσεις σε λίγα λεπτά

4)Υπογειοποίηση των κάδων σε όλη την παραλία και την παλιά πόλη.

5)Άμεσοι καθαρισμοί όλων των φρεατίων όμβριων υδάτων σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες.

4. Παιδεία – Αθλητισμός – Πολιτισμός

· Παιδεία

Το πρόγραμμα μας για την παιδεία προβλέπει :

1)Αξιοποίηση της Δημοτικής περιουσίας σε όλη την έκταση του Δήμου για την δημιουργία σχολείων και εκπαιδευτικών δομών. Θα χαρτογραφήσουμε τα οικόπεδα του Δήμου και των κληροδοτημάτων του αλλά και τα υπάρχοντα κτίρια που είναι κατάλληλα γι αυτό το σκοπό.

2)Μακροπρόθεσμος σχεδιασμός για την ίδρυση νέων σχολείων που θα λαμβάνει υπόψιν χωροταξικά,πληθυσμιακά και κοινωνικά κριτήρια.

3)Διεκδίκηση περισσοτέρων πόρων από το κεντρικό κράτος για να εξασφαλιστεί η λειτουργία και η συντήρηση των σχολικών μονάδων.

4)Στατικός έλεγχος όλων των σχολικών κτιρίων και των παιδικών σταθμών σε τακτά χρονικά διαστήματα.

5)Διενέργεια διαφανών διαγωνισμών για όλες τις προμήθειες όλων των σχολείων.

6)Για την Ανώτατη Εκπαίδευση το πρόγραμμα μας προβλέπει:

Η οικονομία της Κρήτης παρουσιάζει ιδιαίτερη δυναμική στην ανάπτυξη της «Οικονομίας της Γνώσης», υποστηριζόμενη από τα διεθνούς εμβέλειας και κύρους Ακαδημαϊκά και Ερευνητικά της Ιδρύματα.

Η ένταξη του ΤΕΙ Κρήτης στον Πανεπιστημιακό Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης από τον Τεχνολογικό, θα συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στην προσπάθεια αυτή και στο Δήμο μας με:

α)Την αναβάθμιση του τμήματος του Ρεθύμνου «Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής» σε πανεπιστημιακό επίπεδο.

β)Τη δημιουργία και νέων τμημάτων τεχνολογικών επιστημών, καθώς η πόλη μας διαθέτει αρκετά τμήματα θεωρητικών επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης.

γ)Τη δημιουργία νέων σύγχρονων εγκαταστάσεων για τις σχολές του νέου Πανεπιστήμιου και παράλληλη αξιοποίηση των υφιστάμενων κτιριακών του υποδομών, όπως π.χ. για τη στέγαση των φοιτητών.

δ)Την υποστήριξη και ανάδειξη του διεθνώς αναγνωρισμένου έργου του ερευνητικού κέντρου της πόλης μας, του Κέντρου Φυσικής Πλάσματος & Λέϊζερ, με συνεργασίες – συνέργιες των δομών και επιχειρήσεων του Δήμου μας, προς όφελος όλων των δημοτών μέσω της προστιθέμενης αξίας της παραγόμενης καινοτομίας.

· Αθλητισμός

Το πρόγραμμα της παράταξης μας για τον αθλητισμό προβλέπει:

1)Καταγραφή των αθλητικών υποδομών του Δήμου και ολοκληρωμένο πρόγραμμα αξιοποίησής τους

2)Αναβάθμιση της Δημοτικής επιτροπής αθλητισμού και στήριξη του μαζικού αθλητισμού με κοινωνικά χαρακτηριστικά.

3)Δημιουργία σύγχρονου σταδίου ικανού για διεθνείς αγώνες στο Δημοτικό Αθλητικό Κέντρο Γάλλου.

4)Άμεση δημοπράτηση για την δημιουργία εξεδρών σε γήπεδα Μισιρίων και Σοχώρας.

5)Βελτιωτικές παρεμβάσεις σε γήπεδα Αρμένων, Ατσιποπούλου κλπ

6)Συνεργασία για την δημιουργία νέου κολυμβητηρίου με προδιαγραφές για επίσημους αγώνες.

7)Αναβάθμιση του Αρκάδιου Δρόμου σε διεθνή με ειδικά πλαισιωμένες εκδηλώσεις.

8)Ετήσια οικονομική ενίσχυση όλων των Αθλητικών Σωματείων από τον Οκτώβρη του 2019 και στέγαση όλων των Αθλητικών Σωματείων που δεν έχουν χώρους άθλησης (π.χ. πάλη).

· Πολιτισμός- Ανάδειξη αρχαιολογικής και ιστορικής κληρονομιάς

Ο πολιτισμός αποτελεί για κάθε κοινότητα (τοπική, εθνική ή παγκόσμια) την έκφραση της ταυτότητάς της, τον συνεκτικό ιστό της, το σημείο αναφοράς της, την έκφραση του οράματος της για το μέλλον. Πολιτισμός δεν είναι μόνο η τέχνη, είναι κάθε δραστηριότητα του ανθρώπου που εξευγενίζει το βίο.

Η δημοτική μας παράταξη δίνει ιδιαίτερη σημασία στον πολιτισμό και έχουμε επεξεργαστεί ένα λεπτομερές πρόγραμμα για την αναβάθμιση αφενός της πολιτιστικής δραστηριότητας και αφετέρου της πρωτογενούς καλλιτεχνικής δημιουργίας στην πόλη μας. Το πρόγραμμα μας έχει ως κύριους στόχους:

1) Την προβολή της πολιτισμικής μας ιδιαιτερότητας και του πολιτιστικού παρελθόντος μας,

2) Τη δυναμική εξωστρέφεια της πόλης και τον διάλογο με τις πολιτιστικές πρωτοπορίες σε όλο τον κόσμο και

3) Την φροντίδα και την στήριξη όλων των πρωτογενών δημιουργικών δυνάμεων, κυρίως των νέων.

Το πρόγραμμα μας για τον πολιτισμό προβλέπει:

1) Την ανάδειξη του δήμου Ρεθύμνου σε Μαρτυρικό δήμο με ΦΕΚ και την δημιουργία Μουσείου Αντίστασης σε συνεργασία με το Ιστορικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Κρήτης. Επίσης προβλέπει την ανάδειξη των περιοχών των μαχών του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου π.χ. Αεροδρόμιο Πηγής, Λόφοι Αγίου Γεωργίου Περιβολίων, Λατζιμάς, παραλία Μισσιρίων, Σταυρωμένου, Καστελλάκια, Κόρακα Καμάρα κλπ.

2) Την ανάδειξη των Αρχαιολογικών χώρων Αργυρούπολης – Αρμένων ούτως ώστε να δημιουργηθεί με την Ελεύθερνα ένα επισκέψιμο τρίγωνο από ντόπιους και ξένους.

3) Την καταγραφή και ανάδειξη των μοναστηριών του δήμου μας και των Βυζαντινών εκκλησιών σε συνεργασία με την Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης. Επίσης την ανάδειξη των τάφων των Αγίων Τεσσάρων Μαρτύρων που βρίσκονται στον Άγιο Γεώργιο Περιβολίων.

4) Την κατασκευή ενός Συνεδριακού – Πολιτιστικού Κέντρου. Αυτό θα αποτελείται από ένα δίκτυο πολιτιστικών χώρων στους οποίους μπορούν να στεγαστούν ή να φιλοξενούνται δημιουργικές ομάδες καθώς και δραστηριότητες και εκδηλώσεις ευρέως φάσματος π.χ. εκπαιδευτικές, οικολογικές, σεμινάρια, διαλέξεις, συνέδρια, θέατρο, μουσική κλπ.

5) Την αξιοποίηση του κτιρίου των παλαιών φυλακών στην Φορτέτζα σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού.

6) Την εξεύρεση χώρων που θα στεγάζουν πολιτιστικές δραστηριότητες, με την απόκτηση από το δήμο παλαιών και εγκαταλελειμμένων κτιρίων και χώρων στην πόλη και στους οικισμούς.

7) Δημιουργία ενός Δημοτικού Πολιτιστικού Φορέα που θα εξασφαλίζει την πρόσβαση κάθε πολίτη στην πολιτιστική διαδικασία.

· Ρεθεμνιώτικο Καρναβάλι

Το Ρεθεμνιώτικο Καρναβάλι είναι ένας σημαντικός πολιτιστικός θεσμός για τον τόπο μας. Είναι ένας θεσμός δημιουργίας, χαράς, εθελοντικής προσφοράς και αλληλεγγύης.

Ενισχύει σημαντικά την αγορά του Ρεθύμνου. Τα οικονομικά οφέλη προς τις επιχειρήσεις της πόλης είναι μεγάλα και σύμφωνα με εκτιμήσεις ο τζίρος ανέρχεται όλες αυτές τις μέρες σε περίπου 10 εκατομμύρια ευρώ. Για το Ρέθυμνο, το Καρναβάλι αποτελεί μετά τον τουρισμό την δεύτερη πηγή εσόδων.

Για να συνεχιστεί η ανοδική του πορεία με γνώμονα την ποιότητα, την ασφάλεια και την ανταποδοτικότητα, πρέπει να γίνουν μερικές διορθωτικές παρεμβάσεις, όπως:

– Θέσπιση θέσης Καλλιτεχνικού Διευθυντή στην ΚΕΔΗΡ, υπεύθυνου για τον συντονισμό του Ρεθεμνιώτικου Καρναβαλιού, αλλά και των υπολοίπων πολιτιστικών δράσεων του Δήμου Ρεθύμνου.

– Ασφάλεια καρναβαλιού και περιφρούρηση στην μεγάλη παρέλαση. Συνεργασία καρναβαλικών ομάδων, αστυνομίας και εθελοντών.

-Αναβάθμιση του διαδικτυακού ιστότοπου του Ρεθεμνιώτικου καρναβαλιού και διατήρηση του ενεργού και ενημερωμένου , καθώς και των λογαριασμών σε όλα τα ηλεκτρονικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

– Συνεργασία με το ΤΕΙ Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής για τα θέματα του ήχου.

Επιπλέον πρέπει να εξασφαλιστεί η διαφάνεια στην λειτουργία της ΚΕΔΗΡ με την σύνταξη κάθε χρόνο αναλυτικών οικονομικών απολογισμών για το Καρναβάλι. Στους οικονομικούς αυτούς απολογισμούς θα πρέπει να αναγράφονται αναλυτικά τόσο οι δαπάνες του Καρναβαλιού όσο και οι πηγές χρηματοδότησης και οι χορηγίες.

Η δημοτική μας παράταξη έχει καταρτίσει ένα μεσοπρόθεσμο σχέδιο που δίνει πνοή στο Καρναβάλι ενισχύοντας την εξωστρέφεια του και επιδιώκοντας την αποκόμιση των μέγιστων δυνατών οφελών για την πόλη μας.

Οι προτάσεις μας για το Ρεθεμνιώτικο Καρναβάλι είναι οι εξής:

– Προβολή συνεχώς του Καρναβαλιού μας όχι μόνο σε ελληνικά μέσα ενημέρωσης, αλλά και σε μέσα ενημέρωσης του εξωτερικού. Στόχος μας πρέπει να είναι η συνεχής αύξηση του αριθμού και των ξένων επισκεπτών. Αυτό μπορεί να γίνει προσκαλώντας και φιλοξενώντας δημοσιογράφους όχι μόνο από την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό. Έτσι κάθε χρόνο θα αυξάνεται ο αριθμός και των ξένων επισκεπτών.

– Εξεύρεση χώρου στον Δήμο μας για την δημιουργία μιας βιωματικής και έξυπνης Καρναβαλούπολης με Καρναβαλικά στοιχεία, από αυτά που δημιουργούνται κάθε χρονιά αλλά χάνονται και πετιούνται,αλλά και με άλλα νέων δημιουργών που αυτός ο χώρος θα είναι ένας δωδεκάμηνος τουριστικός προορισμός.

– Σύσταση και λειτουργία Μουσείου Ιστορίας του Ρεθεμνιώτικου Καρναβαλιού στο οποίο θα εκτίθενται οι παλαιότερες στολές των ομάδων. Κατάλληλος χώρος για την δημιουργία αυτού του Μουσείου είναι και το κτίριο που στεγαζόταν ο ΕΟΜΜΕΧ στην οδό Κριτοβουλίδου 15-17.

– Επιδότηση 1000 ευρώ σε κάθε Καρναβαλική ομάδα που θα αγοράσει τις Καρναβαλικές στολές από Ρεθεμνιώτικες βιοτεχνίες.

Τα σχόλια είναι κλειστά.