Το 45% των γυναικών θα είναι μόνες μέχρι το 2030 – Τι έχει αλλάξει

Ημερομηνία:

Πολλά είναι τα πράγματα που έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια, ενώ μεγάλες θα είναι και οι μεταβολές στα επόμενα χρόνια. Μεταξύ άλλων παρατηρείται μία «στροφή» στις επιλογές που κάνει η κάθε γυναίκα και φέρνει νέα δεδομένα.

Μελέτη δείχνει ότι περίπου το 45% των γυναικών θα είναι άτεκνες μέχρι το 2030, ενώ δίνονται λεπτομέρειες για τα πρότυπα που μεταβάλλονται.

Η γυναίκα «αλλάζει» την οικονομία

Το 2019, η Morgan Stanley, η πολυεθνική επενδυτική εταιρεία, δημοσίευσε ένα άρθρο που περιέγραφε πώς επηρεάζαν την αμερικανική οικονομία οι γυναίκες.

Ο αριθμός των «γυναικών ηλικίας 25-44 στις ΗΠΑ αυξάνεται σταθερά, και οι περισσότερες από αυτές είναι ανύπαντρες και απόλυτα επικεντρωμένες στην καριέρα τους. Αυτές οι γυναίκες θα συνεχίσουν να έχουν μεγαλύτερη εκπροσώπηση στο εργατικό δυναμικό, συμβάλλοντας στην αύξηση των μισθών», ανέφερε η έρευνα.

Η οικονομολόγος Ellen Zentner εξήγησε: «Στο παρελθόν, η εκπαίδευση ή οι επαγγελματικές επιλογές με χαμηλότερες αποδοχές οδηγούσαν σε μεγάλο βαθμό το μισθολογικό χάσμα. Σήμερα, η μητρότητα είναι μακράν ο μεγαλύτερος παράγοντας που συμβάλλει στο μισθολογικό χάσμα, καθώς οι γυναίκες που γίνονται μητέρες συχνά επιλέγουν ή αναγκάζονται να σταματήσουν να εργάζονται ή εργάζονται λιγότερες ώρες».

Φαίνεται όμως ότι θα υπάρχουν όλο και λιγότερες μητέρες τις επόμενες δύο δεκαετίες, καθώς οι γυναίκες επιλέγουν να αφοσιωθούν στην εργασία αντί να κάνουν οικογένεια. Ο αριθμός των ανύπαντρων γυναικών στις ΗΠΑ αναμένεται να αυξάνεται κατά 1,2% κάθε χρόνο από το 2018 έως το 2030, σε σύγκριση με την αύξηση 0,8% του συνολικού πληθυσμού.

Αυτό πιθανότατα θα έχει ως αποτέλεσμα το 45% των γυναικών μεταξύ 25 και 44 ετών να είναι ανύπαντρες και άτεκνες μέχρι το 2030. Πρόκειται για αρκετά μεγάλη αύξηση από το 41% των γυναικών αυτής της ηλικιακής ομάδας που ήταν ανύπαντρες και άτεκνες το 2018.

Τα μεταβαλλόμενα πρότυπα

«Τα μεταβαλλόμενα πρότυπα τρόπου ζωής επιτρέπουν σε περισσότερες γυναίκες, με ή χωρίς παιδιά, να εργάζονται με πλήρη απασχόληση, γεγονός που θα συνεχίσει να αυξάνει το ποσοστό συμμετοχής στο εργατικό δυναμικό μεταξύ των ανύπαντρων γυναικών», λέει η Zentner.

Σημειώνεται ότι την ίδια ώρα, οι single γυναίκες ξοδεύουν περισσότερα από το μέσο οικογενειακό νοικοκυριό, ιδίως όταν πρόκειται για ταξίδια, νυχτερινή διασκέδαση, φαγητό, περιποίηση και ομορφιά, αγορές λιανικής κ.λπ.

Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Η τέχνη να χειρίζεστε τοξικούς συγγενείς χωρίς...

Δύο καθηγήτριες κλινικής ψυχολογίας αποκαλύπτουν ύπουλες τοξικές συμπεριφορές των...

Ποιο είναι το απόλυτο red flag για...

Αυτό το red flag μπορεί να υποβόσκει για καιρό,...

Η τέχνη να χειρίζεστε τοξικούς συγγενείς χωρίς...

Δύο καθηγήτριες κλινικής ψυχολογίας αποκαλύπτουν ύπουλες τοξικές συμπεριφορές των...

Ποιο είναι το απόλυτο red flag για...

Αυτό το red flag μπορεί να υποβόσκει για καιρό,...
politika-kritis-header-ad
VAVOULAS GROUP 728×90
politika-kritis-ad
DOLE Μπανάνες 300Χ250
CANALE 300X250
politika-kritis-ad

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Αντίο στα δύο λίτρα νερό την ημέρα: Πόσο πρέπει να πίνετε, σύμφωνα με ιαπωνική μελέτη

Διαφορές στην ποσότητα νερού που χρειάζεται κάθε άτομο. Σε όλο...

Η καρδιά της κρητικής γαστρονομίας θα χτυπήσει στο Γάζι

Κάλεσμα στους πολιτιστικούς συλλόγους της Κρήτης για συμμετοχή στο...

Η συμβουλή που άφησε ο Πάπας Φραγκίσκος στα νέα ζευγάρια

Γιατί συσχέτισε τη λειτουργία της οικογένειας και των ζευγαριών...

Οι γυναίκες στα χωριά της Κρήτης στο φάσμα της κατάθλιψης

Ο καθηγητής Αλ. Βγόντζας στην «Π»: «Οι άνδρες στα...