Κρήτη : Μανώλης Κεφαλογιάννης: «Η κατασκευή του ΒΟΑΚ έργο πρώτης προτεραιότητας για την οδική ασφάλεια και την ανάπτυξη της Κρήτης

Ημερομηνία:

«Η κατασκευή του ΒΟΑΚ έργο πρώτης προτεραιότητας για την οδική ασφάλεια και την ανάπτυξη της Κρήτης».

Ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης κατέθεσε ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη δυνατότητα πρόσθετης χρηματοδότησης της ολοκλήρωσης της μελέτης και της κατασκευής του ΒΟΑΚ. Ενός εμβληματικού και αναγκαίου έργου για την Κρήτη που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη του νησιού και κυρίως θα ελαχιστοποιήσει τα συνεχή τροχαία ατυχήματα που έχουν ως τραγικό απολογισμό την απώλεια ή τους βαρύτατους τραυματισμούς εκατοντάδων ανθρώπινων ζωών.

Αναλυτικά η ερώτηση:
«Ο εκσυγχρονισμός των οδικών δικτύων της περιφέρειας της Κρήτης παραμένει εδώ και πολλά χρόνια ένα μεγάλο ζητούμενο. Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) μήκους 313 χιλιομέτρων που μελετήθηκε και κατασκευάστηκε στις δεκαετίες του ’60 και του ’70 δεν καλύπτει σήμερα τόσο τις μεγάλες και διαρκώς αυξανόμενες ροές εκατομμυρίων Ελλήνων και ξένων τουριστών που επισκέπτονται και επιλέγουν το νησί για τις διακοπές τους ετησίως όσο και τις ανάγκες των κατοίκων της Κρήτης για την ασφαλή μεταφορά τους αλλά και τη διακίνηση των τοπικών προϊόντων στο πλαίσιο της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η ανάγκη κατασκευής ενός σύγχρονου κλειστού και ασφαλούς αυτοκινητόδρομου καθίσταται επιτακτική λόγω και των συχνών θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων που έχουν συμβεί στον υφιστάμενο δρόμο με τραγικό απολογισμό την απώλεια ή το βαρύ τραυματισμό πολλών κατοίκων ή επισκεπτών του νησιού.

Λόγω της αδιαφορίας της προηγούμενης κυβέρνησης στην Ελλάδα ο ΒΟΑΚ σήμερα είναι κυριολεκτικά στον «αέρα» καθώς αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν ούτε μελέτες χάραξης ούτε περιβαλλοντικές μελέτες για το έργο.

Η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός του οδικού δικτύου της Κρήτης με την κατασκευή και την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ και του επαρχιακού δικτύου θα ενώσει και θα συνδέσει ολόκληρη την Κρήτη κυρίως με τις πύλες εισόδου (λιμάνια, αεροδρόμια) συμβάλλοντας δραστικά στην ανάπτυξη του νησιού και στην ασφαλή διακίνηση τόσο των μόνιμων κατοίκων όσο και των επισκεπτών.

1.
Ποιες πιστώσεις και από ποια ευρωπαϊκά προγράμματα μπορούν να διατεθούν για την ταχύτερη δυνατή ανάθεση της μελέτης και κατασκευής των έργων βελτίωσης και εκσυγχρονισμού του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης;
2.
Τι προβλέπεται από το πρόγραμμα Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης;

3. Ποιες πιστώσεις και από ποια ευρωπαϊκά ταμεία μπορούν να διατεθούν για έργα οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο άξονα;»

Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Κίνδυνος Πυρκαγιάς πολύ υψηλός Δευτέρα 16 Ιουνίου...

Η Πολιτική Προστασία Περιφέρειας Κρήτης ενημερώνει ότι, σύμφωνα με...

Συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου τη Δευτέρα...

Τη Δευτέρα 16 Ιουνίου στις 18:00 θα συνεδριάσει στο...

Κίνδυνος Πυρκαγιάς πολύ υψηλός Δευτέρα 16 Ιουνίου...

Η Πολιτική Προστασία Περιφέρειας Κρήτης ενημερώνει ότι, σύμφωνα με...

Συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου τη Δευτέρα...

Τη Δευτέρα 16 Ιουνίου στις 18:00 θα συνεδριάσει στο...
politika-kritis-header-ad
VAVOULAS GROUP 728×90
politika-kritis-ad
DOLE Μπανάνες 300Χ250
CANALE 300X250
politika-kritis-ad

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Κίνδυνος Πυρκαγιάς πολύ υψηλός Δευτέρα 16 Ιουνίου 2025 στην Π.Ε. Λασιθίου και Π.Ε. Ηρακλείου

Η Πολιτική Προστασία Περιφέρειας Κρήτης ενημερώνει ότι, σύμφωνα με...

Ιράν ή Ισραήλ: Τα στοιχεία που αποκαλύπτουν ποιό είναι το κράτος-παρίας

Τα δύο μέτρα και σταθμά των πολιτισμένων Ευρωπαίων έθεσαν...

Ενέργεια: Το πόκερ στη Μέση Ανατολή – Τα σενάρια για τις τιμές

Η κλιμάκωση του πολέμου Ιράν – Ισραήλ αλλάζει τα...

Τα 400 σενάρια για τις θερμοκρασίες του Ιουλίου

Ο ερχόμενος Ιούλιος αναμένεται να είναι «είναι θερμότερος του...