Ρεκόρ πτήσεων αναμένεται να καταγράψει η Ελλάδα το πρώτο δίμηνο της χρονιάς το οποίο, διαχρονικά, είναι αδύναμο για τον κλάδο των αερομεταφορών, πανευρωπαϊκά, επειδή η ζήτηση για ταξίδια αναψυχής είναι χαμηλή
Ρεκόρ πτήσεων αναμένεται να καταγράψει η Ελλάδα το πρώτο δίμηνο της χρονιάς το οποίο, διαχρονικά, είναι αδύναμο για τον κλάδο των αερομεταφορών, πανευρωπαϊκά, επειδή η ζήτηση για ταξίδια αναψυχής είναι χαμηλή. Ωστόσο, στην Ελλάδα κατά την τρέχουσα εβδομάδα μέχρι και τις 26 Φεβρουαρίου, ο αριθμός των πτήσεων αναμένεται να ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019. Ηδη, κατά το 2022, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece κατάφεραν να ξεπεράσουν το υψηλό του 2019, με τον αριθμό των πτήσεων να είναι αυξημένος κατά 4,3% (256,2 χιλ.). Ωστόσο, πέρυσι, το πτητικό έργο στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» ήταν χαμηλότερο έναντι του 2019 κατά 5,4% (231,3 χιλ.), αλλά φέτος το αεροδρόμιο Αθηνών αναμένεται να κλείσει το χάσμα με τη συγκεκριμένη χρονιά, σύμφωνα με τις προβλέψεις των ειδικών.
Σε σχέση με τις συνολικά 44 χώρες που παρακολουθεί ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας (Eurocontrol), η Ελλάδα ανήκει σε μια μικρή ομάδα κρατών [μαζί με τη Βουλγαρία, την Ιταλία (μόνο τα αεροδρόμια στο Μιλάνο) την Ολλανδία, το Ισραήλ] που αναμένεται να εμφανίσουν υψηλότερες πτήσεις, συγκριτικά με το 2019, βάσει των χρονοθυρίδων που έχουν δεσμεύσει οι αεροπορικές εταιρείες.
Η Ελλάδα ανήκει σε μια μικρή ομάδα ευρωπαϊκών κρατών που θα ξεπεράσουν το «υψηλό» του 2019.
Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου ο αριθμός των πτήσεων πρόκειται να διαμορφωθεί περίπου στα επίπεδα του 85% με 87% του 2019. Σε συνάρτηση με την προσδοκώμενη αύξηση του αριθμού των πτήσεων, το 2022 εκτιμάται πως θα ενισχυθεί περαιτέρω και η επιβατική κίνηση. Και αυτό δεδομένου ότι πέρυσι στα 14 μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας η επιβατική κίνηση, σε σχέση με το 2019, ήταν μεγαλύτερη κατά 3,4%, έχοντας διαμορφωθεί σε 31,2 εκατ. άτομα. Ωστόσο, στα δύο μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας το 2022, το χάσμα με το 2019 δεν γεφυρώθηκε, επειδή πέρυσι ο αριθμός των διακινηθέντων επιβατών υπήρξε κατά 14,2% και κατά 11,1% μικρότερος στα αεροδρόμια «Μακεδονία» και «Ελ. Βενιζέλος» αντίστοιχα.
Οι θετικές προοπτικές για τις αερομεταφορές και τον τουρισμό δεν σχετίζονται μόνο με το γεγονός ότι φέτος, συγκριτικά με πέρυσι, δεν υπάρχουν μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας, αλλά και με το ότι οι αεροπορικές επαναφέρουν παλαιότερους προορισμούς ή προσθέτουν νέους. Για παράδειγμα, η Air China επανέφερε το δρομολόγιο Αθήνα – Σαγκάη στις 22 Δεκεμβρίου, ενώ η ουγγρική αεροπορική χαμηλού κόστους Wizz Air έχει προσθέσει στο πτητικό της πρόγραμμα με αφετηρία την Αθήνα τρία νέα δρομολόγια.
Επίσης, η Aegean εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει νωρίτερα κατά ένα έως ενάμιση μήνα να πραγματοποιεί ορισμένα εποχικά δρομολόγια, ενώ λίγο πριν εκπνεύσει το 2022 επανέφερε τη σύνδεση της Αθήνας με το Μαρόκο με δύο εβδομαδιαίες πτήσεις. Η αεροπορική θα συνδέει και την Καβάλα με την Αθήνα με περισσότερα δρομολόγια από τις 2 Φεβρουαρίου, εκτελώντας συνολικά εννέα πτήσεις σε εβδομαδιαία βάση.https://www.kathimerini.gr/
Τα σχόλια είναι κλειστά.