Η προετοιμασία δράσεων για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού, με θέμα «Tourism and Sustainable Transformation» απασχόλησε μεταξύ άλλων τα Μέλη της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής Δήμου Ρεθύμνης.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο της συνεδρίασης της Επιτροπής, τα Μέλη της εστίασαν στις πολλαπλές προκλήσεις και τις ευκαιρίες που καλείται να διαχειριστεί ο προορισμός Ρέθυμνο. Με κριτική σκέψη και ρεαλιστικό προβληματισμό για τις επικρατούσες συνθήκες στην Ευρώπη και τη διεθνή τουριστική αγορά, η γενική αποτίμηση έχει θετικό πρόσημο: το Ρέθυμνο παραμένει ανθεκτικό, με υψηλό επίπεδο υπηρεσιών και δυναμική τουριστική ταυτότητα.
Σε ότι αφορά τις δράσεις τουριστικής προβολής, τα μέλη της Επιτροπής ενέκριναν ομόφωνα την πρόταση του Τμήματος Τουρισμού να προχωρήσει σε νέες συνεργασίες, με στόχο την ενίσχυση της εξωστρέφειας του Ρεθύμνου και την προσέλκυση νέων ροών επισκεπτών.
Παράλληλα, εκφράστηκε έντονο ενδιαφέρον για τη διοργάνωση μελλοντικής συνάντησης με υπεύθυνους μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας, με σκοπό την εμβάθυνση των σχέσεων του Ρεθύμνου με άλλους τουριστικούς προορισμούς, μέσω κοινών δράσεων και στρατηγικής συνεργασίας.
Σχετικά με τον επικείμενο εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού, στις 27 Σεπτεμβρίου 2025, τα Μέλη της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης αντάλλαξαν ιδέες και προτάσεις με έμφαση σε δράσεις βιωσιμότητας και ενίσχυσης της τοπικής συμμετοχής. Οι εκδηλώσεις θα επικεντρωθούν στην προβολή του Ρεθύμνου ως πρότυπο αειφόρου προορισμού στον οποίο συνοδοιπορούν ισόρροπα και αρμονικά η παράδοση και η πολιτιστική κληρονομιά με τη σύγχρονη, βιώσιμη οργάνωση ζωής.
Όπως επισημάνθηκε, ο Δήμος Ρεθύμνης επενδύει συστηματικά σε ένα συλλογικό, αποτελεσματικό μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης, με συνεργασίες, διαφάνεια και ευθύνη απέναντι στους επαγγελματίες του κλάδου και την τοπική κοινωνία.
Εκτός των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης, συζητήθηκε το ζήτημα της δημιουργίας Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού (ΟΔΠΠ) και της συνεργασίας του Δήμου με το Υπουργείο Τουρισμού για τη σχετική χρηματοδότηση και υποστήριξη.
Ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου κ. Μαρίνος Ρουσιάς, ενημέρωσε πως κάθε σχετικό αίτημα που προκύπτει από το Υπουργείο αντιμετωπίζεται ως άμεση προτεραιότητα.
Ο Δήμος βρίσκεται εν αναμονή εξελίξεων εντός του Σεπτεμβρίου, καθώς από πλευράς Υπουργείου αναμένονται:
1. Η ολοκλήρωση της διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας για ανάθεση συμβουλευτικών υπηρεσιών.
2. Η ενεργοποίηση του Ειδικού Μητρώου ΟΔΠΠ.
Η συνεδρίαση εξελίχθηκε με εποικοδομητικό διάλογο και ενεργή συμμετοχή μελών που εκπροσωπούν κρίσιμους τουριστικούς φορείς.
Συγκεκριμένα προήδρευσε ο κ. Κωνσταντίνος Γασπαράκης, Εντεταλμένος Σύμβουλος Τουρισμού Δ.Ρ. και συμμετείχαν η Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δρ. Άννα Ελευθεριάδου-Γκίκα, η Δημοτική Σύμβουλος Διαχείρισης Κληροδοτημάτων κα Χαρά Λιανδρή, ο Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων κ. Μπάμπης Μπιρλιράκης,
η Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου κα Αθηνά Τσικιντίκου, ο Αντιπρόεδρος του Σωματείου Εστίασης & Αναψυχής κ. Χάρης Αυγουστάκης και τα μέλη του σωματείου κ.κ. Κωνσταντίνος Αλούπης και Γρηγόρης Πολυμίλης, η Γραμματέας της Ένωσης Τουριστικών Καταλυμάτων «ΞΕΝΙΟΣ ΖΕΥΣ» κ. Άργη Περάκη, η εκπρόσωπος του Σωματείου Επαγγελματιών Ξεναγών κ. Πόπη Κοτσίφη, καθώς και οι συμπολίτες μας, μέλη της Επιτροπής Τουρισμού, κ. Βαγγέλης Πετρουλάκης και Κατερίνα Χριστοδουλάκη.
Στη λήξη της συνεδρίασης, ο Πρόεδρος και Μέλη της Επιτροπής δήλωσαν τα εξής:
Κωνσταντίνος Γασπαράκης: «Η σημερινή συνεδρίαση απέδειξε ότι το Ρέθυμνο διαθέτει τη δυναμική και το όραμα να ανταποκριθεί στις σύγχρονες τουριστικές προκλήσεις με συνεργασία και στρατηγικό σχεδιασμό. Η ενεργή συμμετοχή φορέων και επαγγελματιών του κλάδου ανέδειξε τόσο τις προκλήσεις όσο και τις ευκαιρίες που ανοίγονται μπροστά μας.
Εγκρίναμε ομόφωνα προτάσεις τουριστικής προβολής και προχωρούμε σε νέες συνεργασίες, με στόχο την ενίσχυση της εξωστρέφειας του Ρεθύμνου και την προσέλκυση νέων ροών επισκεπτών. Η προετοιμασία για την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού 2025 και οι δράσεις που σχεδιάζουμε εστιάζουν στη συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας και την ανάδειξη του Ρεθύμνου ως πρότυπο βιώσιμου προορισμού.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο θέμα της δημιουργίας Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού και στη συνεργασία μας με το Υπουργείο Τουρισμού, ώστε να αξιοποιήσουμε όλα τα διαθέσιμα εργαλεία για θεσμική ενίσχυση και καλύτερη διαχείριση του προορισμού.
Ο Δήμος Ρεθύμνης αποδεικνύει διαρκώς την ανθεκτικότητα και ανταγωνιστικότητά του στον τουρισμό. Στήριγμα της πορείας μας είναι οι επαναλαμβανόμενοι επισκέπτες, στους οποίους προσφέρουμε το καλύτερο δυνατό με συνέπεια και φροντίδα. Με συντονισμένη προσπάθεια και κοινό όραμα, συνεχίζουμε να χτίζουμε ένα μέλλον που θα συνδυάζει την ποιότητα υπηρεσιών, τη βιωσιμότητα και τη στήριξη της τοπικής κοινωνίας. Συνεχίζουμε δυναμικά, με ποιότητα, όραμα και διαρκώς καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα»
.
Χάρης Αυγουστάκης: «Υπάρχει η γενική πεποίθηση ότι η φετινή χρονιά θα κινηθεί με πτωτική τάση τουλάχιστον με τις ενδείξεις που έχουμε μέχρι και τις 30/7. Το ποσοστό της πτώσης δεν έχουμε τη δυνατότητα ακόμα να το προσδιορίσουμε επειδή υπολείπονται τρεις μήνες έως το τέλος της σεζόν που κατά γενική ομολογία και σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε μέχρι τώρα, θεωρούνται μήνες με υψηλά ποσοστά κρατήσεων, τουλάχιστον έως και 30/9. Επιφυλασσόμεθα λοιπόν να δούμε ξανά τα δεδομένα γύρω στις 30/9 -15/10 για να μπορέσουμε να έχουμε πιο ασφαλή δεδομένα.»
Πόπη Κοτσίφη: «Αυτό που έχουμε διαπιστώσει είναι ότι η τουριστική κίνηση στο Ρέθυμνο είναι μειωμένη και ότι οι επισκέπτες μας έχουν επιστρέψει στο μαζικό τουρισμό. Επίσης, η πρώτη εντύπωση που έχουν για την παλιά πόλη είναι ένα λιμάνι χωρίς εγκαταστάσεις υγιεινής με παρκαρισμένα οχήματα, τραπεζοκαθίσματα και εμπορεύματα στους δρόμους να εμποδίζουν τη διέλευσή τους.
Ως επαγγελματίες ξεναγοί φέτος περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά βλέπουμε παράνομους συνοδούς όλων των εθνικοτήτων να ξεναγούν την πόλη και εμβληματικά μνημεία σε όλο το νομό. Γραφεία φαντάσματα προσλαμβάνουν ανθρώπους που δεν γνωρίζουν τον τόπο διαστρεβλώνοντας την ιστορία και συμβάλλοντας στην μαύρη εργασία.»
Άργη Περάκη: «Όλοι οι φορείς θα συμφωνήσουν και νομίζω ότι έχουμε καταλήξει στα ίδια συμπεράσματα για την φετινή Τουριστική περίοδο που είναι: Παρόλο που παρατηρείται αύξηση των αφίξεων στην Κρήτη, αυτό δεν αντικατοπτρίζεται στα οικονομικά αποτελέσματα των καταλυμάτων μας, κυρίως για δύο λόγους: αφενός, λόγω της υπερπροσφοράς κλινών σε σχέση με τον αριθμό των επισκεπτών και αφετέρου, εξαιτίας της μείωσης του κατά κεφαλήν ποσού που δαπανούν οι επισκέπτες.»