Τι λέει το υπουργείο Υποδομών για τις αποζημιώσεις του ΒΟΑΚ

Ημερομηνία:

Οι επισημάνσεις του υπουργείου Υποδομών για το θέμα των αποζημιώσεων και για την πορεία των εργασιών στο μέτωπο του ΒΟΑΚ.

«Το ακριβές ύψος των αποζημιώσεων δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί και οποιοσδήποτε επιχειρεί να προσθέσει τις αξιώσεις στα εγκεκριμένα ποσά υποκύπτει σε καταφανές σφάλμα. Η ανάγκη ορισμένων να προκαταβάλλουν τη μέγιστη επιβάρυνση του δημοσίου, μόνο το δημόσιο συμφέρον δεν υπηρετεί», αναφέρει το υπουργείο Υποδομών, παίρνοντας θέση για την πορεία των εργασιών στο μέτωπο του ΒΟΑΚ αλλά κυρίως για το θέμα των αποζημιώσεων.

Το θέμα των αποζημιώσεων έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων στην Κρήτη. Όπως διαβάσατε την Πέμπτη (16/1) στην εφημερίδα Πατρίς, αλλάζει ο χρόνος παράδοσης του έργου Χερσόνησος – Νεάπολη με την βούλα του υπουργού Υποδομών Χρίστου Δήμα και με αυτόν τον τρόπο ανοίγει ο δρόμος για την αποζημίωση του αναδόχου, με το ποσό των 124 εκατ. ευρώ.

Στο ποσό αυτό θα προστεθούν σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας Πατρίς και οι «θετικές ζημιές» στον ανάδοχο του τμήματος Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, ανεβάζοντας τον συνολικό λογαριασμό στα 145 εκατομμύρια ευρώ.

Πάντως, το υπουργείο Υποδομών όσον αφορά στα περί αποζημιώσεων των αναδόχων, αναφέρει ότι για το οδικό έργο του ΒΟΑΚ «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος» έχουν αναγνωρισθεί στον ανάδοχο του έργου θετικές ζημίες ύψους περίπου 20 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία περί δημοσίων έργων και τη σύμβαση. Αυτές όπως επισημαίνει το υπουργείο, οφείλονται στη μη έγκαιρη απόδοση των απαλλοτριωμένων εργοταξιακών χώρων, λόγω χρονοβόρων δικαστικών διαδικασιών και αρχαιολογικών ερευνών.

Σε ότι αφορά το οδικό έργο Χερσόνησος – Νεάπολη υπάρχει σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών απαίτηση του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης της τάξης των 124 εκατ. ευρώ. Αυτή, όπως ισχυρίζεται το υπουργείο, πέραν των απαλλοτριώσεων και των αρχαιολογικών ερευνών, οφείλεται και σε άλλους παράγοντες και τεχνικές παραμέτρους σε μεγάλα υπόγεια έργα.

Τονίζεται, ωστόσο, ότι το ποσό αυτό αποτελεί την απαίτηση του αναδόχου και όχι το τελικό ποσό αποζημιώσεων που θα οριστικοποιηθεί όταν θα εξεταστούν τα αιτήματα από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, βάσει της κείμενης νομοθεσίας και των συμβατικών στοιχείων του έργου.

Αναλυτικά οι επισημάνσεις του υπουργείου Υποδομών

«Ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης (ΒΟΑΚ) είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο που υλοποιείται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, με εκτεταμένη επιφάνεια δραστηριότητας και υψηλές τεχνικές απαιτήσεις. Το τμήμα «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος Λασιθίου» εκτελείται ως δημόσιο έργο και το τμήμα «Χερσόνησος – Νεάπολη» πραγματοποιείται ως έργο ΣΔΙΤ και σε αυτά τα δύο τμήματα, σήμερα, λειτουργούν εργοτάξια.

Η σύμβαση παραχώρησης για το μεγαλύτερο τμήμα, Χανιά – Ηράκλειο υπεγράφη τον Μάιο του 2025, ενώ αυτή την περίοδο τελεί υπό έγκριση η περιβαλλοντική αδειοδότηση των μελετών για το τμήμα της προαίρεσης, Κίσσαμος – Χανιά. Η έναρξη παραχώρησης εκκινεί μετά την έγκριση της περιβαλλοντικής και την υπογραφή της σύμβασης προαίρεσης.

Επιπλέον, οι μελέτες για το τμήμα Παχιά Άμμος – Σητεία υλοποιούνται από τον ΟΑΚ με χρηματοδότηση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Όσον αφορά στα περί αποζημιώσεων των αναδόχων, διευκρινίζονται τα εξής:

Για το οδικό έργο του ΒΟΑΚ «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος» έχουν αναγνωρισθεί στον ανάδοχο του έργου θετικές ζημίες ύψους περίπου 20 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία περί δημοσίων έργων και τη σύμβαση. Αυτές οφείλονται στη μη έγκαιρη απόδοση των απαλλοτριωμένων εργοταξιακών χώρων, λόγω χρονοβόρων δικαστικών διαδικασιών και αρχαιολογικών ερευνών.

Για το οδικό έργο Χερσόνησος – Νεάπολη υπάρχει απαίτηση του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης της τάξης των 124 εκατ. ευρώ. Αυτή, πέραν των απαλλοτριώσεων και των αρχαιολογικών ερευνών, οφείλεται και σε άλλους παράγοντες και τεχνικές παραμέτρους σε μεγάλα υπόγεια έργα. Τονίζεται, ωστόσο, ότι το ποσό αυτό αποτελεί την απαίτηση του αναδόχου και όχι το τελικό ποσό αποζημιώσεων που θα οριστικοποιηθεί όταν θα εξεταστούν τα αιτήματα από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, βάσει της κείμενης νομοθεσίας και των συμβατικών στοιχείων του έργου.

Ως εκ τούτου, το ακριβές ύψος των αποζημιώσεων δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί και οποιοσδήποτε επιχειρεί να προσθέσει τις αξιώσεις στα εγκεκριμένα ποσά υποκύπτει σε καταφανές σφάλμα.

Η ανάγκη ορισμένων να προκαταβάλλουν τη μέγιστη επιβάρυνση του δημοσίου, μόνο το δημόσιο συμφέρον δεν υπηρετεί».

 

ΠΗΓΗ: ΠΑΤΡΙΣ

Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Η Κρήτη θα έχει πάνω από 12...

Στο 85% οι πληρότητες των ξενοδοχείων τον Οκτώβριο, λέει...

Ξεκίνησαν μετά από ένα χρόνο οι εγκρίσεις...

Τι περιλαμβάνουν οι αποφάσεις του υπουργείου Τουρισμού. Δύο καταδυτικά πάρκα...

Η Κρήτη θα έχει πάνω από 12...

Στο 85% οι πληρότητες των ξενοδοχείων τον Οκτώβριο, λέει...

Ξεκίνησαν μετά από ένα χρόνο οι εγκρίσεις...

Τι περιλαμβάνουν οι αποφάσεις του υπουργείου Τουρισμού. Δύο καταδυτικά πάρκα...
politika-kritis-header-ad
VAVOULAS GROUP 728×90
politika-kritis-ad
CANALE 300X250
politika-kritis-ad

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Μερομήνια της 28ης Οκτωβρίου: Η ημέρα που «προβλέπει» τον χειμώνα

Τα μερομήνια είναι η λαϊκή παράδοση που συνδέει κάθε...

Όραση: Δυνατή η αναστροφή της πτώσης της λόγω ηλικίας

Σημάδια αναστροφής της μείωσης της όρασης λόγω ηλικίας είδαν...

Τα ταξίδια μακροζωίας το next big thing της ταξιδιωτικής βιομηχανίας

Την ίδια στιγμή τα ταξίδια νοσταλγίας διεκδικούν τη… θέση...

Κλιματική αλλαγή: Το λιώσιμο των πάγων και τα ηφαίστεια – Ίσως αρχίσουν να ξυπνούν πιο συχνά

Οι παγετώνες προστάτευαν έως σήμερα την επιφάνεια της γης...