Μόνη Σινά: Όταν η Αίγυπτος ζητούσε από την Unesco να την αναγνωρίσει ως μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς

Ημερομηνία:

Η Αίγυπτος τότε είχε αποδεχθεί και αναγνωρίσει ρητά τη Μονή ως τον νόμιμο ιδιοκτήτη της περιουσίας της.

Το 2002 η Αίγυπτος σε απόλυτη συνεργασία με τους μοναχούς της Μονής Σινά ζητούσαν επίσημα από την Unesco να αναγνωρίσει την περιοχή ως μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς αναγνωρίζοντας μεταξύ άλλων τον μοναστικό χαρακτήρα της περιοχής.

Ωστόσο, όλα φαίνονται να αλλάζουν καθώς δικαστήριο της Αιγύπτου – και μάλιστα σε δεύτερο βαθμό – αμφισβητεί το καθεστώς στην περιοχή, αλλά και τον νόμιμο ιδιοκτήτη, την Ιερά Μονή Αγίας Αικατερίνης του Σινά.

Όλα άλλαξαν όταν η περιοχή άρχισε να γίνεται πόλος έλξης από χιλιάδες προσκυνητές – και όχι μόνο – περίπου το 2015. Τότε έγιναν και οι πρώτες προσφυγές στη δικαιοσύνη. Δέκα χρόνια μετά και παρά τις διαβεβαιώσεις και τις συμφωνίες ανάμεσα στον πρόεδρο της Αιγύπτου, Αλ Σίσι και του Έλληνα πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, όλα φαντάζουν μετέωρα.

Η νέα απόφαση του δικαστηρίου χαρακτηρίζει όλους τους χώρους αρχαιολογικούς και επιτρέπει την χρήση τους για θρησκευτικούς λόγους για όσο διάστημα οι μοναχοί βρίσκονται στο σημείο υπό τον αρχιεπίσκοπο Διαμανό. Η απόφαση δεν έχει δημοσιοποιηθεί και γίνονται μόνο εικασίες για το μέλλον των μοναχών στο σημείο αλλά και τη διατήρηση του θρησκευτικού και προσκυνηματικού χαρακτήρα της Μονής.

Το κείμενο του 2002

Το κείμενο που είχε κατατεθεί στην Unesco και ήταν αποτέλεσμα διακανονισμού μεταξύ Αιγύπτου και Μονής – και τη συμμετοχή της Ελλάδας. Σε αυτό η Αίγυπτος αναγνωρίζει την ιδιοκτησία της Μονής: «Η Μονή αποτελεί ιδιοκτησία της Ελληνορθόδοξης Εκκλησίας και ανήκει στην Αρχιεπισκοπή του Σινά. Υπό το ιεραρχικό σύστημα της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, είναι αυτοδιοικούμενη και ανεξάρτητη, υπό τη διοίκηση του Ηγουμένου, ο οποίος φέρει τον τίτλο του Αρχιεπισκόπου».

Το κείμενο της UNESCO κατοχυρώνει την προστασία όχι μόνο των κτηρίων, αλλά και της μοναστικής ζωής, θέτοντας και περιορισμούς στην αξιοποίηση ολόκληρης της περιοχής: «Επιπλέον, δεν προστατεύονται μόνο τα ίδια τα κτήρια, αλλά – και πιο σημαντικό – προστατεύεται η μοναστική ζωή εντός των τειχών της Μονής, ενώ η ζωή σε ολόκληρη την περιοχή αναπτύσσεται επίσης, όσο το δυνατόν περισσότερο, μέσω ενός αυστηρού σχεδίου διαχείρισης».

Διαβάστε το κείμενο της Unesco

Τότε η Αίγυπτος με Προεδρικό Διάταγμα της Αιγύπτου αναγνώρισε την «Αιγυπτιακής Νομικά Αυτοδιοικούμενης Θρησκευτικής Αρχής της Ελληνορθόδοξης Εκκλησίας» ως «νομικού επόπτη» του μνημείου. Ορίζεται επίσης ότι η διαχείριση της περιοχής ανήκει στον Τομέα Προστασίας της Φύσης της Αιγυπτιακής Υπηρεσίας Περιβαλλοντικών Υποθέσεων (EEAA), του Υπουργείου Περιβάλλοντος, ως υπεύθυνο όμως μόνο για «την διατήρηση και διαχείριση του φυσικού τοπίου και των βιοτικών του στοιχείων, καθώς και για ορισμένες κοινωνικοοικονομικές δραστηριότητες που σχετίζονται με τη βιώσιμη ανάπτυξη της Βεδουινικής κοινότητας».

 

PATRIS.GR

Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Μία δράση για τα παιδιά γεμάτη εικόνα,...

«Τα μήλα της Αμηλάν» της Κατερίνας Χαμηλάκη υπόσχονται ένα...

«Μη λησμονάτε τη χώρα μου» – Ένα...

Ο ποιητής της ελευθερίας και της ελληνικής γλώσσας. Η πρώτη...

Μία δράση για τα παιδιά γεμάτη εικόνα,...

«Τα μήλα της Αμηλάν» της Κατερίνας Χαμηλάκη υπόσχονται ένα...

«Μη λησμονάτε τη χώρα μου» – Ένα...

Ο ποιητής της ελευθερίας και της ελληνικής γλώσσας. Η πρώτη...
politika-kritis-header-ad
VAVOULAS GROUP 728×90
politika-kritis-ad
DOLE Μπανάνες 300Χ250
CANALE 300X250
politika-kritis-ad

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Χανιά:Καλλιεργούσαν με φροντίδα και επιμέλεια κάνναβη μέσα σε γλάστρες

Σύλληψη 2 ημεδαπών για παραβάσεις της νομοθεσίας περί...

Πανεπιστήμιο Κρήτης : “40 Χρόνια CSD, 40 χρόνια Πληροφορική στην Ελλάδα”

Επακολούθησε επίσκεψη και περιήγηση σε Ερευνητικά Εργαστήρια του ΙΠ-ΙΤΕ...

Ημερίδα του Δήμου Χανίων : «Τεχνητή Νοημοσύνη στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Ευκαιρίες και Απειλές»

«Τεχνητή Νοημοσύνη στην Τοπική Αυτοδιοίκηση: Ευκαιρίες και Απειλές»: Ημερίδα...