Πανελλήνιες: Μείωση της εξεταστέας ύλης – Τι αλλάζει από τη νέα χρονιά

Ημερομηνία:

Μείωση της ύλης σε Βιολογία, Χημεία, Κοινωνιολογία, Οικονομία, Ιστορία και Αρχαία, κατάργηση των τμημάτων ελεύθερης πρόσβασης και μείωση του συντελεστή της λογοτεχνίας στη συνεξέταση με την Έκθεση ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.

«Πολιτική μας απόφαση είναι να μην αλλάξουμε τους βασικούς άξονες στο πρόσφατα ψηφισθέν σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση για τους μαθητές που εισέρχονται φέτος στην Γ’ Λυκείου, αλλά να προχωρήσουμε σε επιμέρους βελτιωτικές κινήσεις με στόχο να διορθώσουμε δυσλειτουργίες του εν λόγω συστήματος».

Αυτό τόνισαν σχετικά η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, και η υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη.

Αναλυτικότερα, όπως ενημέρωσαν, οι παρεμβάσεις γίνονται σε τρεις άξονες:

1.Εξεταστέα ύλη.

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την εισήγηση του ΙΕΠ και μετά από διαβούλευση με επιστημονικές ενώσεις, το υπουργείο θα προχωρήσει σε «λελογισμένη μείωση της εξεταστέας ύλης στα μαθήματα για τα οποία η κάλυψή της δεν ήταν εφικτή». Συγκεκριμένα, θα μειωθεί η ύλη στη Βιολογία, τη Χημεία, την Κοινωνιολογία, την Οικονομία, την Ιστορία, τα Αρχαία Ελληνικά.

2.Ενιαίος τρόπος εξέτασης Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας.

Οι κ.κ. Κεραμέως και Ζαχαράκη χαρακτήρισαν «θετική την ενιαία εξέταση των δύο αυτών μαθημάτων, καθώς με αυτό τον τρόπο καλλιεργείται η φιλαναγνωσία και ενισχύεται η κριτική σκέψη». Ωστόσο, τόνισαν ότι «ο τρόπος με τον οποίο εισήχθη, δεν είχε προετοιμαστεί επαρκώς αιφνιδιάζοντας μαθητές και εκπαιδευτικούς». Έτσι, θα μειωθεί ο συντελεστής βαρύτητας της Λογοτεχνίας στο 15% του συνολικού βαθμού του εν λόγω μαθήματος.

3.Κατηγοριοποίηση τμημάτων. Το υπουργείο θα προτείνει στη Βουλή ενιαία αντιμετώπιση των τμημάτων, αίροντας την κατηγοριοποίησή τους σε «ελεύθερης πρόσβασης» και «κατόπιν εξετάσεων», καθώς, σύμφωνα με τις κ.κ. Κεραμέως και Ζαχαράκη, η κατηγοριοποίηση αυτή ενέχει «δύο βασικές στρεβλώσεις»: «Αφενός οι μαθητές καλούνται να μαντέψουν, κατά την πρώτη επιλογή, ποια τμήματα θα είναι ελεύθερης πρόσβασης και ποια όχι, αφετέρου οδηγεί στον διαχωρισμό των τμημάτων μεταξύ εκείνων που διατηρούν αυξημένο κύρος και εκείνων που απαξιώνονται».

Όπως ανέφεραν, εκτενέστερες αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση θα υλοποιηθούν τα προσεχή διδακτικά έτη, «χωρίς αιφνιδιασμό και προχειρότητα, μετά από ενδελεχή μελέτη και συζήτηση με τους εμπλεκόμενους φορείς».

Τέλος, ανακοίνωσαν ότι οι φετινοί απόφοιτοι, εφόσον επιλέξουν να επανεξεταστούν στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση το 2020, θα εξετασθούν με το ίδιο σύστημα με το οποίο εξετάσθηκαν φέτος.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Εκρηκτική αύξηση των μαθησιακών διαταραχών στα παιδιά

Πώς θα γίνεται ταχύτερα η διάγνωση - Το σχέδιο...

Ξάνθη: Αρπακτικά πουλιά κατά περιστεριών – Σφοδρές...

Πεντάμηνο πρόγραμμα με πτήσεις εκπαιδευμένων αρπακτικών ενέκρινε ο δήμος...

Εκρηκτική αύξηση των μαθησιακών διαταραχών στα παιδιά

Πώς θα γίνεται ταχύτερα η διάγνωση - Το σχέδιο...

Ξάνθη: Αρπακτικά πουλιά κατά περιστεριών – Σφοδρές...

Πεντάμηνο πρόγραμμα με πτήσεις εκπαιδευμένων αρπακτικών ενέκρινε ο δήμος...
politika-kritis-header-ad
VAVOULAS GROUP 728×90
politika-kritis-ad
DOLE Μπανάνες 300Χ250
CANALE 300X250
politika-kritis-ad

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Μουσείο Ν. Καζαντζάκη: Ο εορτασμός για την Διεθνή Ημέρα Μουσείων 2025

Το Μουσείο Νίκου Καζαντζάκη, στο πλαίσιο εορτασμού της Διεθνούς...

Καρύδια στο πρωινό: Το “μυστικό όπλο” για καλύτερη μνήμη και υγεία εγκεφάλου

Η σημασία ενός υγιεινού πρωινού για την ενεργοποίηση του...

Εκρηκτική αύξηση των μαθησιακών διαταραχών στα παιδιά

Πώς θα γίνεται ταχύτερα η διάγνωση - Το σχέδιο...

Ξάνθη: Αρπακτικά πουλιά κατά περιστεριών – Σφοδρές αντιδράσεις από φιλοζωικές οργανώσεις

Πεντάμηνο πρόγραμμα με πτήσεις εκπαιδευμένων αρπακτικών ενέκρινε ο δήμος...